Toon posts:

Probleem rai configuratie met 2x sil3112 controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

wie heeft er een oplossing voor een raid probleem.
ik heb een asus deluxe moederbord (bios 1.0.0.8)met on board een silicon image 3112 controller sata.Op deze wilde ik xp installeren met één sata disk.Dit lukt zonder enig probleem.Nu heb ik nog 2 extra disken die ik in raid 0 wil plaatsen voor data transfer.daarvoor heb ik nog een extra raid controller gekocht (pci sil3112,zelfde controller of onboard).
het probleem:vanaf ik de tweede raid controller in raid 0 of 1 plaats , start mijn o.s. niet meer op.doe ik de raid weg dan werkt alles terug perfect,maar dan ziet mijn o.s. natuurlijk geen raid 0 maar enkel 2 losse sata schijven.
ik heb reeds alle drivers geupdated en het o.s proberen te installeren met alle raids reeds op voorhand geconfigureerd.Niets werkt.
Ik kan wel het o.s installeren op de raid 0.(dat is niet de bedoeling)
werken 2 raid controllers van het zelfde merk samen ? weet iemand een oplossing?
thx

Verwijderd

Ik ben zelf ook aan het stoeien geweest met de onboard sil 3112 en een pci sil 3112 controller op m'n Abit NF7-S rev.2
Mijn bedoeling was de complete schijf WinXp op 1x 120GB met alle partities clonen naar m'n 2x 60 Gb schijven in Raid 0 met een adapter op de Sata aansluitingen, net andersom als jou plan.
Had Xp al eerder op de striped set draaiend gehad maar dacht met 1 sata schijf van 120Gb niet veel aan snelheid in te leveren maar dit viel zo tegen dat ik dit weer terug wilde draaien.
Vond trouwens dat die 120 Gb Maxtor veel meer herrie maakte dan de 2 Hitachi 60 Gb schijfjes.
Met Norton Ghost 2003 kon ik een complete schijfinhoud clonen naar een andere schijf.(werk prima)
wat wel een pre was dat de bootschijf op de onboard controller zat anders werkte het bij mij ook niet, en in de bios de sata controller als boot geselecteerd.
De striped set had ik al eerder aangemaakt op de onboard controller en over gestoken op de pci controller.
Even clonen van 120 naar 2x 60 gb en klaar is klara.
Met de 2 dezelfde controllers op 1 mobo gaf voor de rest bij mij geen problemen in ieder geval.
Heb je al geprobeerd de raid config eerst aan te maken zonder de bootschijf erop aan te sluiten.
Waarom wil je trouwens je data opslag op een raid 0 config zetten en niet genieten van de raid0 snelheid met je O.S.
Je data veligheid is op 1 schijf nog net iets veiliger als op 2 schijven in raid 0 lijkt mij.
Raid 1 is beter natuurlijk.

Ik hoop dat je aan mijn ervaring iets hebt._/-\o_