Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Waarom gebruik je niet gewoon de hele A kollom voor die reeksen.
dus:
A1 = 3
A2 = 5
A3 = 6
enz.
Dan kan je ze gewoon slepen en hoef je niet die getallen in te voeren.
dus:
A1 = 3
A2 = 5
A3 = 6
enz.
Dan kan je ze gewoon slepen en hoef je niet die getallen in te voeren.
De reeks is soms variabel, dat voert zo onhandig in. Bovendien is een (2,4,8,10-25,50-100) zo veel sneller gedefineerd dan als ik het uitschrijf.
Verwijderd
[flauwe modus on]Joost E. Boere schreef op 22 maart 2004 @ 18:56:
Na wat nadenk: eigenlijk wil ik een set of een verzameling getallen makkelijk kunnen defineren en manipuleren. Maar de help bestanden kennen die termen niet.
microsoft die de term manipuleren niet kent, heel vreemd
[flauwe modus off]
Verwijderd
Je kan een macro maken met de functie cells(a, b), met a het kolomnummer en b het rijnummer.
Je kan d.m.v de db functie en dan met een criterium tabel een database laten genereren in excel. Dan kan je zeggen hoeveel percentage van de getallen 3 moet zijn, hoeveel percentage 5 moet zijn etc etc. Als dit de bedoeling is, ga ik ff voorbeeldje zoeken!
E-Developing
Lijkt me wat overkill, maar ik zal er eens naar kijken. Gek dat Excel niet rechtstreeks reeksen kent terwijl ze bijvoorbeeld bij printen voor de te printen pagina's wel gebruikt kunnen worden.
Printen: eigenlijk een goed punt
Ook ik ken eigenlijk geen standaard manier (manipuleren is ook niet een zoekterm die er bij past, eerder reeksen of zo).
Eventueel kan je zelfs een kleine parser maken in VBA, maar dat lijkt me overkill. Een dozijn cellen in een rij gebruiken is dan makkelijker.
Eventueel kan je zelfs een kleine parser maken in VBA, maar dat lijkt me overkill. Een dozijn cellen in een rij gebruiken is dan makkelijker.
offtopic:
Psssst, _Gambit_, ontopic helpen mag ook best naast goedkope grapjes maken
Psssst, _Gambit_, ontopic helpen mag ook best naast goedkope grapjes maken
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1