Toon posts:

Trage HP Color LaserJet 8550 PS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op kantoor heb ik een HP Color LaserJet 8550 PS staan. Daar moet ik regelmatig full color A3 powerpointsheets op uitprinten.

Momenteel ben ik bezig 6 pagina's uit te printen. In totaal is dat 66.1 MB wat door het netwerk moet. Het data lampje van het apparaat knippert en dat betekend naar ik aanneem dat ie de data aan het ontvangen is. Het probleem is dat dit heel traag gebeurt en ik soms 'ernstige spoed' met printen heb..

Is er een manier om dit te voorspoedigen? Meer geheugen bijprikken ofzo (kan dat, heeft dat zin..?) Of zijn er andere manieren om het sneller te laten gaan?

Heb een draadje gevonden hierover:
http://gathering.tweakers...33538///HP,Color,LaserJet
Maar daar wordt niet een concreet antwoord gegeven op de vraag.. ik hoop dat er mogelijkheden zijn..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 16:04 . Reden: EERST search dan post :-) 'half' draadje gevonden ]

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een idee?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Meer geheugen is een optie, ook een snellere 100Mbit-ethernet-module (als dat mogelijk is).

Maar het zal allemaal maar een fractie schelen want de traagheid komt voornamelijk door de bewerkingen die de laserprinter zelf nog op de data gaat uitvoeren. Je zou eens kunnen proberen in een ander dataformaat je spullen naar de printer te sturen (als de printer nog andere soorten formaten accepteert).
Verder kan je bij je opties vaak nog allerlei zaken zoals de manier van rasteren instellen. Des te fijner je raster is, des te meer tijd lijkt het hier te kosten om te printen.

Senile! Senile Oekaki

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

jep...meer RAM zou je wel helpen. je meot wel in paren upgraden . Als het goed is recommended 128 mb. had op het werk zelf een 8550N met 64 mb en gaat redelijk snel. had je geprobeerd met pcl driver te printen ipv. PS?

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion