• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
Iemand hier al een review van gevonden
of enig idee wanneer hij gerelaesed wordt.

'k heb hem in belgië al on-line geprijsd (450€) zien staan maar nergens in voorraad.

Dit normaal het kleine broertje van de DSC-V1 alleen die flits en de buttons zien er een pak kleiner uit. moet ik me hierover zorgen maken :X.

Het is de bedoeling hem voornamelijk als point and shoot te gebruiken, en de Movie VX van sony blijft er toch de beste uitzien. ( 't wordt deze of nen Canon Ixus 430 )

Alle tips zijn welkom

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:57

shameblaster

BB4E^Cons

degrgiov schreef op 22 maart 2004 @ 15:57:
Iemand hier al een review van gevonden
of enig idee wanneer hij gerelaesed wordt.

'k heb hem in belgië al on-line geprijsd (450€) zien staan maar nergens in voorraad.

Dit normaal het kleine broertje van de DSC-V1 alleen die flits en de buttons zien er een pak kleiner uit. moet ik me hierover zorgen maken :X.

Het is de bedoeling hem voornamelijk als point and shoot te gebruiken, en de Movie VX van sony blijft er toch de beste uitzien. ( 't wordt deze of nen Canon Ixus 430 )

Alle tips zijn welkom
...

[ Voor 16% gewijzigd door shameblaster op 29-04-2004 16:47 ]

Cons:::BB4E

• degrgiov
'k zou toch eens beter kijken , das gene review 't is een pers relaese - op dpreview noemt alles review gewoon omdat hun naam in de page-title zetten :7

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:57

shameblaster

BB4E^Cons

degrgiov schreef op 22 maart 2004 @ 17:09:
'k zou toch eens beter kijken , das gene review 't is een pers relaese - op dpreview noemt alles review gewoon omdat hun naam in de page-title zetten :7
|:( srry, ik zocht snel iig en ik zach review staandus ik d8 dat is ut :9 |:(

Cons:::BB4E

• degrgiov
http://www.grafika.cz/art/df/sony_W1.html

hier zijn enkele foto's te vinden, maar van de tekst snap ik geen reet

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
dpreview.com en steves-digicams.com hebben vaak de eerste recenties al ;)

• degrgiov
blijkbaar niet voor de sony's, zijn eerder uit in japan

hier is dus de eerste review in het engels
http://www.a-digital-eye....oard.cgi?act=ST&f=8&t=720

blijkbaar positieve commentaren

• degrgiov
Nog enkele sample foto's gevonden , iemand commentaar ?
http://www.dcresource.com...c_w1-review/gallery.shtml

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02 05:39
Geen commentaar op de foto's, maar op dpreview in de fora is al flink over gediscussieerd...

Het blijkt een kleine V1 te zijn, zonder het geweldige infrarode AF systeem. De LCD-scherm (2"!!!) van de T1 gejaet... en je hebt de W1. Absoluut 1 van de toppers en unieke camera's op de markt. Hou wel rekening met de dure Memory Stick pro...
Binnenkort op dcresource een review... dan meer duidelijkheid

Verwijderd

Hij heeft een LCD van 2,5 inch zelfs...

http://www.dpreview.com/news/0402/04021106sonydscw1.asp
... on the rear is a large 2.5" LCD monitor.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 20:48 ]

• degrgiov
De lcd heft wel een lagere resolutie dan de T1, maarja de T1 zijn Flitser is "crap"

Verwijderd

De T1 wordt op www.megapixel.net niet heel erg goed beoordeeld.

Voor Image Quality Outdoor en Image Quality Flash heeft hij slechts een 8 en een 7... niet direct héél slecht, maar er zijn betere camera's.

Ik vind de foto's een beetje "plat"... ik weet niet hoe ik dat goed moet zeggen :)

Verwijderd

www.mediaran.de heeft hem voor 366,- ik heb er eerder besteld, tis een duiste site maar ze hebben ook een nederlandse bankaccount. De levering is ong 4 werkdagen

• degrgiov
voila hier zijn de reviews van steve en dcresource,
een goeie vergelijking met de canon s500 wat inderdaad de grote concurenten zijn

http://www.dcresource.com...dsc_w1-review/index.shtml
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/w1.html

Verwijderd

Nou de reviews zien er positief uit.

Nu weet ik het zeker......dit wordt hem

:9~

Verwijderd

In vergelijking met de IXUS 500 vind ik de kleuren van de Sony een beetje flets.
Samples Sony DSC-W1
Samples Canon IXUS 500
Vergelijk maar eens de oranje afrijzer en het rode M&M's mannetje van beide toestellen.

Verwijderd

Even naar boven laten hoppen aangezien deze camera waarschijnlijk volgende week in de winkels ligt in Nederland/België.

Waarschijnlijk ga ik hem volgende week halen. En de hoofdredenen zijn :

* Werkt met gewone oplaadbare batterijen, en dus ook gewone AA batterijen als je ergens op trektocht zit of zo...
* Heeft mogelijkheid externe zoom eraan te koppelen zodat je een totale optische zoom krijgt van "whopping" 10X
* Is toch wel zeer klein en heeft groot scherm

Ik denk dat deze kenmerken tesamen niet bij veel andere camera's te vinden zijn...
Alleszins ga ik in die week erna achter die teleconversielens van 2.6X want ben eens benieuwd hoe die lichtinval nog gaat zijn :/

Maar inderdaad die laatste vergelijking van foto's is wel een beetje verontrustend
foto's zijn VEEEEEL helderder/levendiger/kleurrijker met de Digital Elph s500 van Canon dan die van Sony...

Kan dit enigzins aan de instelling kunnen liggen of zo ??

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 22:33
FsB, waar kun jij hem volgende week kopen dan? Ik heb hem vorige week besteld bij deprijzenkoning.nl en die krijgen hem pas 22 juni binnen (andere webwinkels gebeld, allemaal minstens 3 weken of onbekende levertijd ivm populariteit van Sony camera's en slechte toevoer vanuit Sony zelf).

Verwijderd

Aha ?
Ik was in de sonywinkel hier in Gent
en daar verzekerden ze me dat het eerste week juni zou zijn.
Hij had er blijkbaar juist bericht van gehad (en dat was zo een weke geleden)
Maar goed ik ga hem niet in die sonywinkel kopen aangezien dat toch snel 100€ of meer kan verschillen met onlinewinkels.

• Postman
Maar je hebt dus wel online winkels die hem hebben op voorraad voor rond de 350 euro??

Verwijderd

Op Schiphol hebben wij op dit moment de W12.
Dit is dus een speciale uitvoering van de W1.

• Postman
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 00:14:
Op Schiphol hebben wij op dit moment de W12.
Dit is dus een speciale uitvoering van de W1.
Prijs?? Want ik wil best wel ff naar Schiphol reizen als ik daarmee niet tot 22 Juni hoef te w88...

Verwijderd

W12 = de zwarte versie
nee ?

Toch internetwinkels die zeggen dat hij op twee dagen leverbaar is.
Gisteren een mailtje gestuurd met een vraag voor bevestiging.
Ik hou u op de hoogte :D

• Postman
W12 = zwart idd, kost meestal wel iets meer, maar ziet er dan ook wel iets gelikter uit dan de normale.

En wat betreft prijs kan het mij niet zo veel meer uitmaken, als ik hem maar snel heb. 4 weken wachten is gewoon weg te lang :O

• WoWo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-02 16:05
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 20:23:
Nou de reviews zien er positief uit.

Nu weet ik het zeker......dit wordt hem

:9~
Moet je toch ook even naar de sony DSC-P100 kijken: iets meer mogelijkheden en maar een beetje duurder maar wel veeel kleiner :P (met1 nadeel: sony accu's ipv AA's)

Er is geen tijd te verliezen, dus doe maar rustig aan

Verwijderd

zoveel kleiner toch niet ?
het is wel degelijk de W1 en niet de V1 eh :)
die is net zo groot als de ixus dachtek misschien iets groter

en moet absoluut normale batterijen aanvaarden voor mij allesinzs
en vandaag mail gehad van 3-tal internetwinkels dat hij leverbaar is
hoera !

Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/sony_w1/w1_p100.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 18:41 ]

• Postman
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:38:

en moet absoluut normale batterijen aanvaarden voor mij allesinzs
en vandaag mail gehad van 3-tal internetwinkels dat hij leverbaar is
hoera !

[afbeelding]
Ik weet dat reclame maken niet mag, maar zou je toch een paar links willen posten hier. Zie het maar als helpen voor mensen die geen 4 weken willen/kunnen wachten.

Verwijderd

wel 2 internetwinkels hebben hem binnen maar daar kosten ze 436€ of meer
en de derde doet hem aan 350€ + 15€ verzendkosten :)
10 dagen levertijd wel
maar goed das ok voor mij :)

ps: :X budgetwinkel :X

• Postman
10 dagen is altijd nog minder als 3 weken...

FsB, welke winkel is da dan? Of verkopen ze niet naar Nederland (ik neem namelijk aan dat je Belg bent, maar kan het ook mis hebben).

Verwijderd

Ik snap even het verhaal over levertijd niet.
Ik vind via Kieskeurig.nl een aantal webwinkels die het op voorraad hebben.
http://www.camerastore.nl/

zoek daar naar de W1 en dan staat er met dikke letters "uit voorraad leverbaar".
iemand ervaring mee?

• WoWo
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:38:

[afbeelding]
Nee, niet zo veel kleiner, maar de P100 is maar 27 mm dik en de W1 36 mm, scheelt volgens mij toch wel in je broekzak ;)

Verwijderd

ik kom van de Dsc-P20 (1.3 megapixel) en die was een dikke 5 cm dus ben ik al zeer tevreden :D

Zeg flamer
er was een hint in mn vorige bericht
www.budgetwinkel.nl :)

• hennys
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04-2025
Vanaf 8-6 is de W1 bij de makro in de aanbieding voor 403 € incl btw. Iemand al ervaringen met deze cam ?

Hen

Verwijderd

hennys schreef op 05 juni 2004 @ 11:04:
Vanaf 8-6 is de W1 bij de makro in de aanbieding voor 403 € incl btw. Iemand al ervaringen met deze cam ?
nog niet,
binnen een dikke week wel waarschijnlijk :)

Verwijderd

De W12 kost taxfree (dus alleen als je gaat vliegen....) 419 euro.

Heb 'm zelf al heel wat keer verkocht en lijkt me persoonlijk een erg mooie camera!
Gelukkig heeft een collega 'm ook gekocht dus die kan me er later vast meer over vertellen........... ;)

Verwijderd

Heb hem zelf ook al 2 weken in de winkel leggen en heb hem vandaag eens aan een goed oog onderzoek onderworpen en ziet er erg mooi uit. Ik wou eerst de casio z-40 vanwege het mooie design en aardige foto's maar denk dat ik nu tog maar voor de sony ga ivm de carl zeiss lens.:):)

Verwijderd

Ik heb er gisteren een besteld voor 350 +15 porto.

De zwarte W12 heeft wel wat maar in de zon lijkt me een zwarte kleur niet echt ideaal.
Bovendien vind ik dik 50 euro extra voor de zwarte body, 2 extra penlites en een leren tasje ook wat teveel van het goede.

Heb een 512mb mspro besteld bij fotoquelle á 150 euro,
aardige service vind ik daar dat je het spul bij een locale dealer op kunt halen en dan geen porto hoeft te betalen.

Affijn, ff wachten tot ie bezorgd word, de camere dan toch,
ik heb nog geen digicam gehad en heb voornamelijk voor deze gekozen vanwege de metalen body, 2,5" tft, de lens en de AA ondersteuning.

Naast wat ertra manuele instellingen mis ik ook nog een 16:9 resolutie maar da's momenteel blijkbaar nog teveel gevraagd in deze prijsklasse eo grootte.

• Postman
Geheel onverwachts kreeg ik vandaag opeens bericht dat de camera verstuurt is en binnen 2 dagen door mijn werkgever bezorgt ging worden. Echter tot mijn verbazing lag er een afhaalbericht op de mat toen ik thuis kwam, dus ik heb hem morgen al in bezit. Toch geen 22 juni uiteindelijk ;)

Ik ben dus een complete foto amateur. Mijn ouders hebben wel een digitale camera, maar dat is er 1 van de pro serie van Sony (met zo'n mega lens :P).

Ik zal zeker wat meer ervaring proberen op te doen, en mocht het dan nog nodig zijn deze ook ff doorgeven aan jullie :)

Verwijderd

FlamerX schreef op 09 juni 2004 @ 23:39:
Geheel onverwachts kreeg ik vandaag opeens bericht dat de camera verstuurt is en binnen 2 dagen door mijn werkgever bezorgt ging worden. Echter tot mijn verbazing lag er een afhaalbericht op de mat toen ik thuis kwam, dus ik heb hem morgen al in bezit. Toch geen 22 juni uiteindelijk ;)

Ik ben dus een complete foto amateur. Mijn ouders hebben wel een digitale camera, maar dat is er 1 van de pro serie van Sony (met zo'n mega lens :P).

Ik zal zeker wat meer ervaring proberen op te doen, en mocht het dan nog nodig zijn deze ook ff doorgeven aan jullie :)
ik ben benieuwd :)
btw snelle service dan toch
mooi mooi

Verwijderd

Eindelijk een review van "onze" camera bij imaging-resource

Lees je ogen kapot op:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/W1/W1A.HTM

• WoWo
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 03:47:
Eindelijk een review van "onze" camera bij imaging-resource

Lees je ogen kapot op:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/W1/W1A.HTM
En ik ben verkocht :+

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Ik vind dat scherm echt ge-wel-dig, maar voor de rest presteerde hij werkelijk ruk. Nou is mijn vergelijkingsmateriaal een 10D met Canon-L glas, dus dan vraag je er ook om :Y)

De kleuren worden wel telkens waarheidsgetrouwer bij Sony, dat is wel een prettig iets. :)

Bericht hierboven

Verwijderd

Bedankt Floris voor je nuttige bijdrage aan dit topic.
Je zult je vast wel heel superieur voelen met je dure camera.

Veel plezier met je handzame toestel...150 x 108 x 75 mm 790g
En dan je accesoires nog...
Mij hoef je iig niet te vragen om dat spul mee te zeulen,
mag je lekker zelf doen })

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Denken jullie dat deze beter scoort dan een T1? :?

Verwijderd

devil-j schreef op 15 juni 2004 @ 00:11:
Denken jullie dat deze beter scoort dan een T1? :?
Ja.

De reviews van de T1 waren slechts middelmatig, de review(s) van deze camera schijnen goed te zijn.

Ik heb de T1 ook al gebruikt, en hij bevalt totaal niet. De minilens is echt niet geschikt voor 5 MPix... de lens van de W1 is dat IMHO ook niet echt (eerder een 3.2 MPix lens), maar hij komt wel veel korter in de buurt. Hij trekt de 5 MP wel, zij het met wat meer ruis en soms CA/PF.

• devil-j
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 00:13:
[...]
Ik heb de T1 ook al gebruikt, en hij bevalt totaal niet. De minilens is echt niet geschikt voor 5 MPix... de lens van de W1 is dat IMHO ook niet echt (eerder een 3.2 MPix lens), maar hij komt wel veel korter in de buurt. Hij trekt de 5 MP wel, zij het met wat meer ruis en soms CA/PF.
Ik heb nu een T1, al een paar dagen. Hij is wel erg mooi en klein, maar de foto's die hij maakt vind ik nog steeds minder. Heb nog de kans om hem in te ruilen dus vroeg me af hoe W1 was, heb er tenslotte 450 euro voor betaald, dus wil ik wel dat ie fatsoenlijke foto's maakt.

Die lens van W1 is ook wel erg cool, heb je gelijk 10 x zoom.

Grrr ik kom er niet uit :'(

Verwijderd

devil-j schreef op 15 juni 2004 @ 00:23:
[...]

Ik heb nu een T1, al een paar dagen. Hij is wel erg mooi en klein, maar de foto's die hij maakt vind ik nog steeds minder. Heb nog de kans om hem in te ruilen dus vroeg me af hoe W1 was, heb er tenslotte 450 euro voor betaald, dus wil ik wel dat ie fatsoenlijke foto's maakt.

Die lens van W1 is ook wel erg cool, heb je gelijk 10 x zoom.

Grrr ik kom er niet uit :'(
10 x zoom?
Ik weet niet zeker wat je bedoeld maar digitale zoom moet je normaal gesproken zeker niet gebruiken als je een beetje acceptabele kwaliteit wilt..
Als je de assecoires lenzen bedoeld, tsja, mooi natuurlijk dat het kan, helaas zijn die nergens in een review besproken.
Wellicht heb je de "digitale zoom" optie op je T1 aan staan......

Volgens de reviews komt de w1 er idd een beetje beter uit dan de T1 maar of het zoveel verschil zal maken...
Als je een kleine wilt zul je toch wat kwaliteit in moeten leveren, tis niet anders, de W1 is wat groter en zo kun je vast nog tig keer "groter en beter" maar hoe groot mag ie van jou zijn?

Als ik jou was en ik zou de kwaliteit van de T1 tegenvallen dan zou ik 'm om te beginnen zéker omruilen.
Als je de W1 niet te groot vind lijkt me dat een prima alternatief, net ietsje beter.
Maar wellicht vind je de Canon A75 of A80 ook wat, tsja, hoe groot mag ie zijn :X

Verwijderd

Als je de assecoires lenzen bedoeld, tsja, mooi natuurlijk dat het kan, helaas zijn die nergens in een review besproken

ik heb de 2.6X lens al liggen
maar de sonyw1 nog niet, hij komt eraan
dan zal ik je iets laten weten :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 00:13:
[...]

Ja.

De reviews van de T1 waren slechts middelmatig, de review(s) van deze camera schijnen goed te zijn.

Ruis komt vanuit de electronica die het signaal versterkt, niet uit de lens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 20:19:
Als je de assecoires lenzen bedoeld, tsja, mooi natuurlijk dat het kan, helaas zijn die nergens in een review besproken

ik heb de 2.6X lens al liggen
maar de sonyw1 nog niet, hij komt eraan
dan zal ik je iets laten weten :D
Ben benieuwd 8)

Wanneer heb jij hem besteld?
Nog 2 dagen en dan zijn de 10 dagen bij mij om.

Weird, ik heb nog nooit zo moeizaam gewacht op een bestelling,
hoop dat ze zich wel aan die 10 dagen houden...

• WoWo
De W1 ligt nu voor €399,- bij de mediamarkt in Heerlen, maar ja, das nog altijd €55,- duurder als bij de Bobshop (maar die kan weer niet leveren |:( )

Update: bij de Bobshop kost ie nu opeens €373,- :( Had ik 'm gisteren nou maar bestelt :'(

[ Voor 24% gewijzigd door WoWo op 16-06-2004 13:50 ]

Verwijderd

Ligt toch nog bij budgetwinkel voor 350€ ?
Mietde we hebben tegelijkertijd besteld denk ik :)

8 dagen verlopen mailtje gestuurd
dit is antwoord :)

(indien je bij budgetwinkel hebt besteld)

Geachte heer/mevrouw,

Deze is helaas nog niet binnen gekomen.
De camera verwacht ik wel elk moment binnen.
Onze excuses hiervoor.

nog even doorbijten dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 21:44:
Ruis komt vanuit de electronica die het signaal versterkt, niet uit de lens.
Een lens die niet bij de sensor past, zal ruis en CA/PF veroorzaken op de sensor. Misschien komt het niet direct door de lens zelf, maar de combinatie van een kleine lens met een veel-MP sensor is en blijft gewoon slecht.

Verwijderd

binne

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2004 01:47 ]

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om de W1 te kopen. Het enige wat ik me afvraag is of de sensor wel goed overweg kan met die 5 megapixels. Op ISO 200 geeft hij al enigzins ruis en op ISO400 geeft hij enorm veel ruis. Zie: http://www.dcresource.com...dsc_w1-review/index.shtml

Ik wil wel een digitale compactcamera die ook bij een hoge lichtgevoeligheid het zonder ruis doet.

Een van de bezitters van deze cam al ervaringen met ISO200 en ISO400 en deze cam?

En hoe is het met de kleurechtheid? Die lijkt me ook niet helemaal optimaal.

Verder lijkt het me een goede cam met t.o.v. bijvoorbeeld de Canon Digital Ixus 500 handmatige instelmogelijkheden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2004 20:15 ]

Verwijderd

>Het enige wat ik me afvraag is of de sensor wel goed overweg kan met die 5 megapixels. Op ISO 200 geeft hij al enigzins ruis en op ISO400 geeft hij enorm veel ruis. Zie: http://www.dcresource.com...dsc_w1-review/index.shtml

Tsja, op imaging resource is het weer een stukje beter,
hangt volgens mij nogal van de instellingen af.

>Ik wil wel een digitale compactcamera die ook bij een hoge lichtgevoeligheid het zonder ruis doet.

Denk dat je op geen enkele manier een perfecte camera koopt, daarvoor is ie zowel te klein maar ook te groot.

>Een van de bezitters van deze cam al ervaringen met ISO200 en ISO400 en deze cam?

Beetje

>En hoe is het met de kleurechtheid? Die lijkt me ook niet helemaal optimaal.

Na aanvankelijk grote problemen te hebben met de kleurechtheid (vooral paars met een blauwe inslag gaf problemen) blijken er door wat met de instellingen te spelen toch heel wat betere resultaten te behalen zijn.

Goed, heb amper ervaring maar ik beschouw hem als een goede point and shoot met net ff dat beetje meer.
Maar als de grootte niet van belang is dan kun je vast een betere camera scoren voor het geld.

Ik heb 'm gekocht vanwege z'n acceptabele formaat zijn 2,5" z'n AA ondersteuning en vanwege de uitbreidingsmogelijkheden en manuele instellingen.
Dát zijn volgens mij dé aankoop argumenten.
Goed, vrijwel altijd fatsoenlijk en onder de juiste omstandigheden kun je d'r zelfs nagenoeg perfecte plaatjes mee schieten maar tis toch af en toe ietwat behelpen.

Evengoed is dit maar de mening van een halve noob.
Ben er verders wel tevreden over, helaas is de camera met een leren tasje ook te groot voor een binnenzak, dan moet ie al aan de riem.
Wat draagbaarheid betreft vind ik hem dus ietsje tegenvallen maar d'r valt wel mee te leven.
Wellicht dat ik er nog es een binnenzakhoesje voor koop of zo.

Vind de batterijduur daarentegen werkelijk verbazingwekkend, niets dan lof.

Prima camera maar in dit segment mankeert er altijd wat aan.
Voor mij maakt de 2,5" iig een hoop goed:-)
Wat dat betreft loopt deze camera toch zeker een jaartje voor op de rest.

Als je de knowhow hebt zou ik zeggen probeer hem, mocht ie niet bevallen sstuur je 'm terug.
Beetje fatsoenlijke shop accepteert dat.

Verwijderd

Zat ook aan de W1 te denken maar heb uiteindelijk toch voor de V1 gekozen.
Deze heeft (iets) meer mogelijkheden om zaken handmatig in te stellen, mist helaas wel het grotere LC-displaytje en is iets forser maar nog altijd in je jaszak mee te nemen.
Waar ik wel van baal ( en ik denk dat dat bij de W1 niet anders zal zijn) is het standje Automatic, tjonge wat kan je daar een baggerfoto's mee schieten...
Maar voor de rest, een heel leuke (bijna) compacte camera!

• lievn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze topic is wel een beetje stil gevallen, maar hopelijk valt er terug wat leven in te blazen.

Hoe zit het met de ervaringen?
Persoonlijk ben ik nog aan het twijfelen tussen de W1 / W12 en de Canon Powershot A95.

Ik heb de beide toestellen eventjes aan de tand kunnen voelen en vond ze beide iets hebben.
Wat vonden jullie trouwens van de autofocus?
De Sony was wel sneller in het afdrukken, maar ik had precies de indruk dat de A95 iets scherper en preciezer werkte.

Verwijderd

Verschil tussen die 2 moet je zelf maar bekijken.
Enige grote minpunt vind ik het gebrek aan een handmatige witbalans.
Evengoed zal ik daar graag mee leren om te gaan, grote display en AA en niet te vergeten de usb2.0 interface zijn denk ik dé aankoop argumenten.
Kan me best voorstellen dat er voor hetzelfde geld wel een camera zal zijn die iets betere plaatjes schiet maar veel beter zal dat dan toch niet zijn.

Wil je een grote display of niet })

Verwijderd

Ik heb met zeer veel interesse dit topic gelezen. Op dit moment heb ik een DSC-T11 (Japanse versie van T1) maar wat me erg tegenvalt is de kwaliteit van het fotograferen in het donker! Het valt me zo erg tegen dat ik er aan denk om m'n camera te verkopen en de W1 te nemen. Is dit aan te raden? Zoals ik lees heeft die W1 een betere lens en is hij maar 1,5 cm dikker. Maakt de W1 goede foto's in het donker? Ik heb ook gezien dat de W1 geen hybride scherm heeft, ik moet zeggen dat ik hierdoor erg verwend ben, hierdoor kan je ook met fel zonlicht het LCD schermpje nog goed zien. Hoe zijn de ervaring met fel zonlicht op het LCD schermpje van de W1? Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Ik heb ook de W1, alweer een tijdje trouwes.
Mooi toestel, batterijen gaan lekker lang mee, menu is super en de 2,5 inch scherm natuurlijk! :9~

Maar wat mij iets tegenvalt is dat alles er wat roder uit komt te zien, voornamelijk met binnen fotos met kunstlicht. Hebben meer mensen hier last van? Is dat normaal met compact camera's? Ligt het aan de instellingen? Ik fotografeer meestal op Manual stand...

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
lIevn schreef op maandag 13 september 2004 @ 22:59:
Deze topic is wel een beetje stil gevallen, maar hopelijk valt er terug wat leven in te blazen.

Hoe zit het met de ervaringen?
Persoonlijk ben ik nog aan het twijfelen tussen de W1 / W12 en de Canon Powershot A95.

Ik heb de beide toestellen eventjes aan de tand kunnen voelen en vond ze beide iets hebben.
Wat vonden jullie trouwens van de autofocus?
De Sony was wel sneller in het afdrukken, maar ik had precies de indruk dat de A95 iets scherper en preciezer werkte.
Ik heb ze beide in bezit en ze zijn aan elkaar gewaagd, hoewel de kleuren bij de W12 koeler zijn dan bij de A95. Dat is opmerkelijk daar Sony camera's altijd te boek stonden om hun overdreven kleuren. Met de W1(2) zijn ze daar dus blijkbaar vanaf gestapt.
Ik heb ook een DSC-p100 gehad en die had duidelijk last van te warme kleuren en je zag de compressie terug. De W12 heeft daar dus geen last van.
De kleuren van de A95 zijn iets meer natuurgetrouw en het beeld is fracties ietsje scherper, hoewel je dit alleen terug ziet bij vergroten van het beeld.
Ik heb de foto's gemaakt vanaf een tripod dus onscherpte door beweging is niet van toepassing.
Maar aan kleur kun je achteraf natuurlijk nog sleutelen.
De beide camera's ontlopen elkaar nauwelijks qua normaal gebruik. Wil je meer kunnen instellen qua witbalans e.d. dan moet je echt de A95 hebben.

Verwijderd

Hmm, niet echt interessant, zeker niet als je al een W1 hebt.
Leuk dat er 32mb onboard is maar dat zal voor weinigen een aankoopargument zijn.
Wat usb betreft is ie 2.02 compliant, geen idee waar dat voor staat maar dat zou wel eens interessant kunnen zijn voor webcam funktionaliteit of zo.
Grootste manko lijkt er nog steeds in te zitten, geen handmatige witbalans.
Pagina: 1