>Het enige wat ik me afvraag is of de sensor wel goed overweg kan met die 5 megapixels. Op ISO 200 geeft hij al enigzins ruis en op ISO400 geeft hij enorm veel ruis. Zie:
http://www.dcresource.com...dsc_w1-review/index.shtml
Tsja, op imaging resource is het weer een stukje beter,
hangt volgens mij nogal van de instellingen af.
>Ik wil wel een digitale compactcamera die ook bij een hoge lichtgevoeligheid het zonder ruis doet.
Denk dat je op geen enkele manier een perfecte camera koopt, daarvoor is ie zowel te klein maar ook te groot.
>Een van de bezitters van deze cam al ervaringen met ISO200 en ISO400 en deze cam?
Beetje
>En hoe is het met de kleurechtheid? Die lijkt me ook niet helemaal optimaal.
Na aanvankelijk grote problemen te hebben met de kleurechtheid (vooral paars met een blauwe inslag gaf problemen) blijken er door wat met de instellingen te spelen toch heel wat betere resultaten te behalen zijn.
Goed, heb amper ervaring maar ik beschouw hem als een goede point and shoot met net ff dat beetje meer.
Maar als de grootte niet van belang is dan kun je vast een betere camera scoren voor het geld.
Ik heb 'm gekocht vanwege z'n acceptabele formaat zijn 2,5" z'n AA ondersteuning en vanwege de uitbreidingsmogelijkheden en manuele instellingen.
Dát zijn volgens mij dé aankoop argumenten.
Goed, vrijwel altijd fatsoenlijk en onder de juiste omstandigheden kun je d'r zelfs nagenoeg perfecte plaatjes mee schieten maar tis toch af en toe ietwat behelpen.
Evengoed is dit maar de mening van een halve noob.
Ben er verders wel tevreden over, helaas is de camera met een leren tasje ook te groot voor een binnenzak, dan moet ie al aan de riem.
Wat draagbaarheid betreft vind ik hem dus ietsje tegenvallen maar d'r valt wel mee te leven.
Wellicht dat ik er nog es een binnenzakhoesje voor koop of zo.
Vind de batterijduur daarentegen werkelijk verbazingwekkend, niets dan lof.
Prima camera maar in dit segment mankeert er altijd wat aan.
Voor mij maakt de 2,5" iig een hoop goed:-)
Wat dat betreft loopt deze camera toch zeker een jaartje voor op de rest.
Als je de knowhow hebt zou ik zeggen probeer hem, mocht ie niet bevallen sstuur je 'm terug.
Beetje fatsoenlijke shop accepteert dat.