Courier-Imap + Outlook mails doorgestreept

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er eindelijk in geslaagd een succesvolle combo postfix-->maildir-->courier-imap te maken, nou heb ik een imap account ingesteld op een windows werkstation in Outlook 2000. Hier zie ik nu alleen een Inbox en dus geen sub mailboxen die ik heb aangemaakt in ../Maildir/ maar dit is nog niet zo'n groot probleem alleen hetvolgende doet zich nu voor, zodra ik een mailtje wil deleten in outlook komt er alleen een streep door en thats it, voor de rest blijft het staan. Iemand any clues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is purgen/expungen wel een slim plan :+

Verder complimenten voor het zoekwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

idd dit hebt ik ook met outlook. Ik heb het niet opgelost, maar ik heb ergens een instelling gedaan, en daardoor verwijdert hij die mailtjes als je afsluit. Zat dacht ik bij account opties.

Vind het wel krom waarom outlook IMAP ander moet behandelen. Met Thunderbird zie ik geen verschil met IMAP en POP3. Met thunderbird is de Sent folder ook gewoon op de folder, en met outlook moet die weer zonodig local opgeslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorgen voor een goede namespace en outlook slaat het op de imap-server op.

Verder is het nogal logisch dat IMAP anders behandeld wordt. Waarom zouden we anders uberhaupt IMAP hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:16
Om de berichten te purgen moet je naar de goede IMAP-map gaan en dan naar menu 'Bewerken' en dan 'Berichten permanent verwijderen' kiezen. Dit heeft overigens weinig met NOS te maken, maar met het IMAP- protocol en OE, dus eigenlijk zou hij in SA moeten.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt mij ook een outlook probleem
nonwindows > software algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28

Gotiniens

Fairly odd Tim

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:55:
Zorgen voor een goede namespace en outlook slaat het op de imap-server op.

Verder is het nogal logisch dat IMAP anders behandeld wordt. Waarom zouden we anders uberhaupt IMAP hebben :?
Het mooie van IMAP is dat alles op de server wordt opgeslagen. Dit gebeurt dus niet bij outlook, die slaat de verzonden mailtjes niet op de server op, maar gewoon locaal. ook worden mailtjes niet direct verplaatst naar de prullenbak, maar doorgestreept (het probleem van de TS).

Dat is totaal ander gedrag dan bij POP3, waar ook alles locaal wordt opgeslagen omdat dat moet :). Maar mailtjes die je verwijderd worden mooi in de prullenbak gestop. inplaats van doorgestreept en gemarkeerd voor verwijdering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet dat iemand uitleg over IMAP nodig heeft als deze over dingen als namespace binnen (courier) imap praat :+

Hint: Misschien nog eens goed lezen waarom ik die opmerking maakte :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
Beetje oud topic
Maar omdat er erg weinig op GoT te vinden is over het antwoord:

Hierbij:
In Outlook 2003
"Beeld" -> "Rangschikken op" -> "Huidige weergave"

En dan kun je kiezen, "Berichten verbergen die gemarkeerd zijn voor verwijderen"

De berichten zijn dan niet weg, maar dat irritante streepjes gedoe is in ieder geval weg.
En als je later je verwijderde bericht zoekt is het uiteindelijk nog wel aanwezig.

Totdat je natuurlijk "Verwijderde berichten leegmaken" aanklikt in het menu "Bewerken"

www.kuiphuis.nl

Pagina: 1