Graag jullie advies. Wat zal er stuk zijn ???

Pagina: 1
Acties:

• Edgar wolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09-2020
Ik heb voor familie van mij het volgende systeem gekocht bij een computer-boer om de hoek, want dat was voor hem wel zo makkelijk voor het geval er wat zou gebeuren. Het nadeel is dat je er wat minder keus in onderdelen hebt als bij een "grote" naam.
Nu heb ik voor hem het volgende systeem uitgezocht.

Memory Dimm 128 MB PC-133
Cpu Amd Duron 750 MMX
DVD Aopen 16x40
Netwerk Kaart 10/100 UTP PCI
Hercules Geforce2 3D-Prophet II Mx 32mb
Seagate 20Gb
E-Tech 56K Intern SOFT
SY-K7VTA moederbord(sound on board)
230 watt voeding
floppy enz

Het probleem is dat hij het nog niet een paar dagen achter elkaar goed heeft gedaan:r.
De eerste keer dat ik hem heb opgehaald was de cluster size van de hdd niet goed en wou hij daarom niet formateren en was die bere traag bij dingen zoals scandisk, discdoc enz.
Ook liep hij om de haverklap hartstikke vast soms al bij het netwerk inlog scherm van windows of pas veel later in windows zelf of in het een of andere spel. Ook piepte hij wel eens bij het opstarten ( een keer lang en drie keer kort ). Dit zou betekenen dat de videokaart er niet goed zou inzitten, maar ik heb dat ding zowat door het moederbord gedouwd (zo gezegd dan).
Maar het probleem is als volgt, hij piept soms wel en soms niet, als je hem een paar keer aanzet doet die het zomaar opeens wel en soms 10x achter elkaar gewoon niet PIEP piep piep piep en dan gaat die automatische uit.
Je komt dus geen eens in het bios ofzo.

Nu is mijn vraag waarom piept die?. Is het moederbord brak of de videokaart of de processor???. Het geheugen is wel goed hij doet het ook als ik mijn eigen geheugen er in stop (alle twee de dimmetjes geprobeerd).

Of kan het wat anders zijn ?.
Dat lijkt mij persoonlijk nogal stug omdat de rest van het systeem nog niet actief is in het bios en er wordt nog niet volop stroom verbruikt.
Het probleem is dus gewoon dat die het soms uren achter elkaar wel goed doet en dan opeens krijgt hij kuren. En als je hem naar de winkel brengt (wel goede service) doet die het dus wel goed. En dan neem ik hem mee naar huis en dan is die ook weer een paar uur of een dag oke en dan krijgt die opeens weer kuren en in de winkel zeggen ze dan "bij ons deed die het goed"

Ja dat doet die bij mij thuis ook wel eens.
Zucht

Wie heeft een idee wat het zal zijn want zo schiet het gewoon niet op. Elke keer weer terug en dan doet die het gewoon?.
(dat zeggen ze teminste en daar vertrouw ik dan maar op)
Alvast bedankt:)

Verwijderd

Die lui van die zaak willen gewoon niet over de brug komen. Die zaak zit om de hoek. En je zegt zelf: dat is lekker makkelijk want.... Dat ding spoort duidelijk niet en dat weten ze daar ook (in de winkel). Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ie het daar wel goed zou doen(volgens het winkel personeel)
Maar goed. Als die piepjes betekenen dat de vga kaart niet goed is/zit, dan lijkt het me duidelijk dat het of de kaart is of de aansluiting met het mobo. Laat die winkel maar uitzoeken welke van de 2 het is. Je betaaldt tenslotte voor een systeem dat werkt

Verwijderd

230 watt voeding is ook niet echt optimaal probeer anders is een grotere voeding *D

Verwijderd

welk bios heeft dat ding?

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Als jij een betere voeding hebt probeer die dan eens

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• Edgar wolf
Het bios en alle windows drivers worden altijd gedownload als ze het ding in elkaar schroeven en ze laten ze in een mapje op je hdd staan dus dat mag geen probleem zijn.

Het lijkt me stug dat de voeding het in het bios al niet trekt en als die goed opstart wel in nieuwe 3d spellen zoals motocross madness, nhl2001 enz. Maar goed we kunnen het proberen.

De winkel het zelf laten uitzoeken ja dat zou dus wel moeten en dat doen ze ook wel maar omdat het dus zo vaag is de ene keer kun je hem 10 keer aanzetten en alles is ok maar de elfde keer gaat het fout.En dan ben ik hem weer een week kwijt en dan...(hopen dat het goed is). Mijn oom is hem dus al twee keer een week kwijt geweest en de eerste keer hebben ze alleen een nieuwe partitie aangemaakt met een goede cluster size en windows er opnieuw op en daar werd het scandisk en defrag 10x zo snel van.
Alleen het probleem is dus dat die het bij hun wel goed doet als ze hem proberen en bij mij na een paar uur of dagen heeft die weer kuren.

Dus wat ik zelf nu wil is dat ze gewoon het spul wat het waarschijnlijk is gewoon vervangen. Dus zocht ik een paar argumenten om daar niet met mijn bek vol tanden te staan als ze gaan beweren dat het bijv "daar" niet aan kan liggen (bijv video of moederbord.

Dus wat zou het kunnen zijn en dat wil ik dan gewoon nieuw.(maar dan wel met een paar goede argumenten aankomen)Kan daar wel een paar verrot gaan lopen schelden maar daar wordt de service ook niet beter van denk ik. ;)

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Op zaterdag 16 december 2000 17:53 schreef Edgar wolf het volgende:
Ik heb voor familie van mij het volgende systeem gekocht bij een computer-boer om de hoek, want dat was voor hem wel zo makkelijk voor het geval er wat zou gebeuren. Het nadeel is dat je er wat minder keus in onderdelen hebt als bij een "grote" naam.
Nu heb ik voor hem het volgende systeem uitgezocht.

Memory Dimm 128 MB PC-133
Cpu Amd Duron 750 MMX
DVD Aopen 16x40
Netwerk Kaart 10/100 UTP PCI
Hercules Geforce2 3D-Prophet II Mx 32mb
Seagate 20Gb
E-Tech 56K Intern SOFT
SY-K7VTA moederbord(sound on board)
230 watt voeding
floppy enz
Vet een Duron met MMX technologie van Intel ;)

• Edgar wolf
Heb het geknipt en geplakt van de prijslijst van funprice. Gaat net zo snel als typen en vaak met minder fouten.
Zie deze http://www.funprice.nl/img/prijslijst.txt

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 08:59

PEPPI

Informatiemanager

Ik heb hetzelfde probleem en de oplossing !!

Systeem :

Abit Kt7 raid
900 thundervogel met spyre orb >1500
40 gig udma100 7200 en 256 mB geh
Hercules prophet II pro (64meg)
Sounblaster life 5.1
Tv kaart
Creative encore 12X infrared met drx3
Iilyama pro 510pro (22")
Goedkope netwerkkaart en een sony floppyd.
En oh ja de A-open Bigtower. (Met baby-blauw)

Hij deed het niet en waarom ??
Het enige dat dat systeem deed was :

Pieeeep piep piep, en dat was kut

Bleek het de videokaart te wezen die niet kon werken met de KT7 raid.

Kaart is oweg terug naar de fabriek en ik krijg ooit nog wel eens een gerefiseerde videoboard terug gestuurd.

Had ik maar nooit dat kutmoederbord gekocht !!

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

ACh wat had je dan moeten kopen?
De A7V rev 1.02 werkt ook niet met sommige type Diamond vipers 770.
Zo heb je meestal wel wat.
Een nieuwe pc werkt nooit gelijk pervect.

Verwijderd

Je AGP kaart trekt te veel stroom, dat haalt het hele systeem onderuit.
Probeer het eerst een met een simpel PCI VGA dingetje als je dit nog hebt liggen

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ik denk dus echt dat het je voeding is
het probleem is dat de nieuwe NVidia kaarten nogal wat spanning trekken

laat ik het zo zeggen mijn oude board kon het ook niet aan geen Viper 550 en ook geen Asus 6800 DDR
en ik heb een 300watt voeding
230watt is echt totaal niets voor een PC

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Ik heb een Aopen bigtower met 300W

Maar de videokaart is weer oke, ik heb namelijk een verbeterde versie gehad.

Vr Gr,

Pepijn

Verwijderd

Heb een abit kt7 raid met asus 7700 32Mb en had ook opstart problemen die de ene keer wel de volgende keer niet optraden. Als het dan wel lukte werd vaak de video kaart in windows niet herkend. 300W voeding nieuwste bios en dergelijke, moederbord, videokaart en voeding geruild. Geen resultaat.

Uiteindelijk bij mij volgende oplossing.
Ik zette mijn pc altijd als volgt aan, eerst een powerswitch op verdeeldoos en dan met pc knop. Nu zit de pc direct op een stopcontact (geaard) en blijft denk ik altijd onder stroom (de powerswitch gaat nl naar moederbord dus daar moet een lage spanning zijn denk ik). De verdeeldoos gebruik ik voor alle randapparaten.

Het klinkt misschien allemaal wat vergezocht maar sindsdien (aantal weken) is de fout nooit meer opgetreden.

Succes Marcel

Verwijderd

Misschien is het in jou geval wel de voeding, maar ik draai een Abit KT-7 met Duron 700, MSI Geforce MX kaartje, 3x HD en 2x CD op een 235 Watt voeding zonder problemen. Denk dat je probleem eerder komt door een fout in de hercules kaart. Heb daar wel meer over gelezen, was dan alleen in combinatie met het Abit moederbord, maar misschien ook met andere mobo's.
Mogelijk ook een warmte probleem omdat je aangeeft dat het soms een tijdje goed gaat.

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

Nieuwe kaart zit er in en hetzelfde probleem.
Mijn videokaart trekt inderdaat te veel elec.
Maar eerst even opladen dan herstarten met crtl+alt+del en dan werkt ie!!!

Best kut maar ik kan er mee leven.

Ik heb ook mijn kast voor de zekerheid aan de verwarming aangesloten.
"je weet maar nooit"

• PEPPI

PEPPI

Informatiemanager

En mijn PCI sloten zitten op een na allemaal vol.

Pagina: 1