Hoe kan ik een DVD op CD fikken?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
Ik weet dat het mogelijk is om een DVD op 1/2 CD's te fikken door van een DVD mpeg 2 te maken

HOE kan ik dit doen en met WELKE programma's?

Verwijderd

euh, niet echt nee, dvd is niet te vergelijken met mpegII (toch?) om dat dit interactief is en mpegII passief, hue en de capaciteit van een dvd is x maal grooter als die van 2 cd's

• Morgoth
  • Laatst online: 15-08 10:53
volgens mij kan je wel dat dvd'tje op je hd flikkeren en dan een compressie erover heen gooien (zover die dat nog niet heeft) en dan op een zooitje cd's gooien. Alleen dat worden er wel meer als 2 cd's........
gewoon in stukkies knippen met adobe premiere ofzo......

Verwijderd

het = wel mogelijk met een speciaal proggie om het op cd's tebranden

er zijn wel mensen die hem hebben :)
ik noem geen namen :)
en ik heb ook email om het te versturen

grtz
BanDoge

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Ik wou zeggen..wat is dat voor antwoord van de tweakers?
Weten jullie nog waarom dat jochie in zweden ofzo ook al weer opgepakt is? Nouja, dat proggie heeft die meneer boven mij dus waarschijnlijk :)

anders lukt het je niet vanwegen de beveiliging

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Het is wel mogelijk van DVD 1 of 2 VCD's te maken. Echter moet je effe het volgende in acht nemen:

1. DVD = eigenlijk MPEG2
2. VCD = MPEG 1

De kwalteit van MPEG 1 is grafisch een stuk minder dan MPEG 2. Geluid is en kan goed blijven. Het procede om van DVD enkele VCD;s te maken is mij verder niet bekend. Ik geloof dat je eerst de DVD moet rippen (OP je HD) vervolgens dat moet converteren enzovoorts..

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
mij heeft ook ooit programmma gehad die een dvd film kon rippen en dat programmatje zette de film gewoon om naar je hd en knipte het zelf in stukken die op een gewone cd pasten
maar dan kwam je alsnog op 5 a 6 GB uit want hij comprimeerde nix extra's

.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

en dan elk kwartier een nieuwe cd er in stoppen
net wanneer het spannend wordt

(lijkt wel SBS of Veronica :) )

Join TeamBVD!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. converteer DVD van MPEG2 -> MPEG1. Dan past (ongeveer) op 1 CD (videoCD).
2. Laat DVD in MPEG2 en stop regelmatig een nieuwe CD erin

Het rippen van DVD naar HD kan m.b.v. DECSS.
Illegaal, maar niet onmogelijk.

De resulterende MPEG2 data kan je OF direct naar CD branden, of converteren naar MPEG1, bijvoorbeeld met Adobe Premiere??

Niet zo moeilijk, alleen errug veel data :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Een DVD naar VCD omzetten is inderdaad een lastig procedee.. DVD = gewoon MPEG2 en wat dat "dynamische"in het verhaal doet is me niet duidelijk! dat je interactie hebt met een DVD film komt door de handige "indexing" van de DVD makers. ze zorgen dat je ergens kan drukken (net zoiets als met HTML, en plaatjes) Maar goed.. hoe rip ik een DVD!

ten eerste is het erg lastig als je zon all in progje download! die zijn vaak lastig te begrijpen! en na 1/10 van de readme heb je al geen zin meer!

Nou is ongeveer globaal gezien het volgende dat je moet doen.

De DVD bestaat uit VOB files (van 1gig per stuk). Deze vob files zijn meestal (dan wel altijd) geencrypt met regiobeveiliging. Deze kan je er uit filteren door het programma DeCSS. hiermee genereer je nieuwe VOB files die WEL gelezen worden door elke player die Vob files aankan (PowerDVD bijvoorbeeld(erg goed)) Je kan ook kiezen om de VOB files te "mergen"zodat je 1 groote file krijgt (wat mischien weer handigger is in een later stadium van omzetten)

Ofwel na stap 1 heb je 5 vob files op je hdd van elk 1 gig (kan varieren! hangt af van de DVD!) LET OP!!! DOE NIX ANDERS TIJDENS HET DECSS-EN!!! Ik heb namelijk meegemaakt als je WinAmp laat draaien enzo.. dat het niet goed gaat en dat je irritante lusjes in de film hebt (bv een scene die zich 3x herhaalt) en dan verder gaat :P

Maar goed! dan heb je die vob files. Dan kan je inderdaad kiezen om de film in DVD-kwaliteit op CD te branden (kost je 10cds ongeveer) (dat is dus 5gig aan film :) ) Maar dat kan niet zomaar! omdat ze 1 gig per stuk zijn! deze moet je dus gaan knippen! (bijvoorbeeld met Adobe Premiere, of met Ulead VideoStudio) Als je toch al met deze programmas aan de slag gaat kan je net zo goed gaan kiezen voor het knippen van de files en comprimeren naar VCD. Hiervoor zou ik zelf VideoStudio (van ULead) gebruiken! omdat deze veel meer templates heeft voor Mpeg. Zo kan je meteen selecteren voro VCD format zodat je daarna de CD kan branden op VCD mode (zodat er meer op een cd past (rond 700mb)) Hierna moet je dus die vob files (het liefst 1 file, dus als je ze gemerged hebt) re-encoden naar MPEG1/VCD kwaliteit! Dit gaat erg lang duren! en om er zeker van te zijn dat dit goed gaat is het het handigst om nix op de achtergrond te draaien! (laat dat ding maar gaan..dit duurt waarschijnlijk ERG LANG!!!! en je hebt dus een hdd van 5gig + 1.5 gig vrij nodig :) )

Zodra ie klaar is heb je 1 file in VCD formaat (waarschijnlijk 1.3 gig ofzo) deze kan je dan weer (met zelfde programma) in 2e hakken! al zal dit mischien wat lastiger zijn. Eventueel kan je daarvoor ook I-FilmEdit gebruiken! dit programma kan de MPG file "knippen"...

Ik hoop dat dit iets ophelderd
Greetzzz

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Pagina: 1