Toon posts:

Geen rechten op share via router, wel via directe connectie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb een sweex router en chello.

inprincipe heb ik weinig problemen met dat ding .

ik heb er een pc en een laptop op aan gesloten.

maar wat ik nou begrijp is dat ik een netwerk kan bouwen.

ik deed dat voor heen met een cross kabel tussen mijn pc en mijn laptop.
en dan files overpompen.

Kan dat nou ook met mijn router ? Ze kunnen beiden op internet maar ze kunnen niet in elkaars mappen kijken. en ja natuurlijk alles staat opgedeeld.

of maak ik nou een fout, met het woord netwerk ?

wie weet wat ik bedoel, en kan mij hier een antwoord opgegeven.

Verwijderd

Volgens mij moet je eerst eens zorgen voor een straight kabel...
en dan is het een kwestie van plug and pray !

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
FAQ Network Troubleshooting

Hier staat zo'n beetje alles in wat je moet weten. Staat vast ook wel een oplossing in voor jou problemen.

Verwijderd

Fijne topicstart...

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand gewoon zeggen of het kan of niet, dat is het eigenlijk het enige wat ik wil weten

in de Faq staan zoveel dingen , dat ik niet eens waar ik nou moet zoeken.

en alles lezen ? Met dislectie ( weet niet eens hoe je dat schrijf ) gaat dat echt heel moeilijk.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

je moet op beide machines "Bestands en printerdeling" geinstalleerd hebben.

als et nie helpt: probeer eens in deze computer op de adresbalk het ip van de andere PC te typen met 2 backslashes ervoor.
dus "\\xxx.xxx.xxx.xxx"

[ Voor 54% gewijzigd door McKaamos op 22-03-2004 15:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 11:02
Tuurlijk kan het. Router + pc + laptop = netwerk. Dus ff goed aansluiten en draaien maar. Bij problemen met aansluiten of als het niet werkt: zie mijn vorige reply.

Verwijderd

\\xxx.xxx.xxx.xxx\<gedeelde map>

waarbij xxx.xxx.xxx.xxx het ipadres is van de andere kant

Volgende keer iets meer info geven zoals ipadressen en dhcp/statisch enzo.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke ik weet dan voldoende.

als het kan, dan moet het kunnen.

bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:32:
Kan iemand gewoon zeggen of het kan of niet, dat is het eigenlijk het enige wat ik wil weten

in de Faq staan zoveel dingen , dat ik niet eens waar ik nou moet zoeken.

en alles lezen ? Met dislectie ( weet niet eens hoe je dat schrijf ) gaat dat echt heel moeilijk.
je kunt ook onder xp gewoon een lokaal thuisnetwerk tussen die 2 maken en dan dat op ze allebij doen en dezelfde netwerknaam geven en dan zouden ze elkaar moeten vinden en dan kun je ook files delen!

Mzzl Puil

Verwijderd

Topicstarter
ja dat had ik al gedaan,

zoals ik boven al zei dat ik het met een straight kabel doe en dan gaat alles goed

en dan ook geen problemen zijn

maar via router ( zelfde instellingen het dan weer niet lukt)

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Gewoon even de netwerk wizard van xp doorlopen :O
En daarna even de schijven delen met de wizard.

Dit was niet als flame bedoeld.

[ Voor 18% gewijzigd door TRAXION op 22-03-2004 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
TRAXION schreef op 22 maart 2004 @ 15:41:
Gewoon even de netwerk wizard van xp doorlopen :O
En daarna even de schijven delen met de wizard.
dat is toch niet mijn probleem ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:44:
[...]

dat is toch niet mijn probleem ?
Wat lul je nou???

Verwijderd

Topicstarter
zo doe effe rustig joh ! met wat lul je. ik ben hier niet om ruzie te zoeken hoor.

ik bedoelde dat ik dat al weet. en als je nog eens goed lees dan dat ik al weet hoe ik een netwerk kan bouwen zonder die router

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 13:30

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

De reden waarom er word geflamed is omdat dit een beetje standaard netwerk kennis is, ik zal wel een poging doen je te helpen O-) maar toch vind ik et een beetje n00b vraagje.
Als je het leuk wilt aanpakken dan zet je DHCP aan op de router (die moet je instellen, meestal \\192.168.1.1 of \\192.168.1.254. en dan zet je alle computers op automatisch IP verkrijgen, en dhcp toestaan.

[edit]
Restate ander even je vraag en zet er duidelijk in wat je probleem is en wat je graag wilt dat wij gaan oplossen

[ Voor 15% gewijzigd door Armageddon_2k op 22-03-2004 15:53 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:27:
beste mensen,

ik heb een sweex router en chello.

inprincipe heb ik weinig problemen met dat ding .

ik heb er een pc en een laptop op aan gesloten.

maar wat ik nou begrijp is dat ik een netwerk kan bouwen.

ik deed dat voor heen met een cross kabel tussen mijn pc en mijn laptop.
en dan files overpompen.

Kan dat nou ook met mijn router ? Ze kunnen beiden op internet maar ze kunnen niet in elkaars mappen kijken. en ja natuurlijk alles staat opgedeeld.

of maak ik nou een fout, met het woord netwerk ?

wie weet wat ik bedoel, en kan mij hier een antwoord opgegeven.
Ondanks dat je dyslectie hebt (wat heel erg vervelend is) kan je zoiezo eerst even de faq doorlezen over posten.
Ik mis namelijk zoiezo wat voor besturings systeem je hebt.
Daarnaast is het erg makkelijk om te weten welke ip's je hebt.

En als de computers niet gezien worden in het netwerk kan je net zoals hierboven al een paar keer is aangegeven verbinding maken op ip.
Daarnaast kan je ook nog op computernaam zoeken.

En zoals hierboven ook word aangegeven dit zijn de basics waar meer dan genoeg topics over te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry dat ik onduidelijk was geweest. maar goed even opnieuw dan.

Ik heb een laptop en een pc beiden met windows xp
ik maak een netwerk (cross kabel tussen laptop en pc) en geen probleem, dus op deze manier kan ik wel in elkaars mappen zitten.

ik heb chello en sweex router.

als ik mijn pc en laptop op de router aansluit kunnen ze beiden op internet, dus ik ga ervan uit dat de router goed werkt

Ik zit nu op zolder en wil files overzetten van mijn laptop (beneden in de huiskamer)(laptop staat aan.) , maar dat lukt niet.

ip adress van pc is 192.168.2.1 en van laptop 192.168.2.101

ik kan hem pingen

DHCP server staat aan

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:21:
oke sorry dat ik onduidelijk was geweest. maar goed even opnieuw dan.

Ik heb een laptop en een pc beiden met windows xp
ik maak een netwerk (cross kabel tussen laptop en pc) en geen probleem, dus op deze manier kan ik wel in elkaars mappen zitten.

ik heb chello en sweex router.

als ik mijn pc en laptop op de router aansluit kunnen ze beiden op internet, dus ik ga ervan uit dat de router goed werkt

Ik zit nu op zolder en wil files overzetten van mijn laptop (beneden in de huiskamer)(laptop staat aan.) , maar dat lukt niet.

ik kan hem pingen

DHCP server staat aan

Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd ?
Ipadres van de router's interface poorten? Dus WAN en LAN poort?

Verwijderd

Topicstarter
[
Ipadres van de router's interface poorten? Dus WAN en LAN poort?
hoe zou ik dat moeten kunnen zien ? in het menuutje van mijn router ?

maar daar zie ik wel een linkje WAN en LAN staan maar als ik daar op druk zie ik geen nummertjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:30:
[...]

hoe zou ik dat moeten kunnen zien ? in het menuutje van mijn router ?

maar daar zie ik wel een linkje WAN en LAN staan maar als ik daar op druk zie ik geen nummertjes.
Op je router kun je het ipadres instellen van je WAN en LAN poort, moet je even in de setup zoeken of in de help / documentatie. Het ipadres van je WAN poort moet gelijk zijn aan het ipadres wat je van je ISP (intenet service provider) hebt gehad. Waarschijnlijk kun je hier ook je computernaam invullen of is dat niet met chello?)

Verwijderd

Topicstarter
LAN MAC Address: 00-50-FC-EC-97-DC
WAN MAC Address: 00-D0-59-2C-59-0F(Clone MAC)

:( ik heb wat gedaan, maar ik weet niet meer wat

ik kan nu op mijn pc wel op internet maar mijn laptop niet meer :(

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:33
Ik zie:

Volgens mij is IP adres van je router 192.168.2.1 en daar ga je dan de fout in, waarschijnlijk moet je je PC even op DHCP enabled zetten, dan krijg je een goed IP adres en kan je aan de gang.

Verwijderd

Topicstarter
als ik ipconfig doe dan zie ik als ip:

192.168.2.101 --pc
192.168.2.100 --laptop

192.168.2.1 --------------->standaard gateway

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:06:
als ik ipconfig doe dan zie ik als ip:

192.168.2.101 --pc
192.168.2.100 --laptop

192.168.2.1 --------------->standaard gateway
Dat lijkt mij goed, wat zijn nu precies je problemen? Kan je het nog een keertje even opsommen in één post?

Verwijderd

Topicstarter
probleem wat ik nu ben tegen gekomen..

ik zie bij mijn netwerklocatie wel de laptop . En andersom ook.

als ik nu op de laptop aanklik , dan zeg hij dit :

\\Laptop-cootj84u\c is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem conct met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegansmachtigingen hebt.

kan het netwerkpad niet vinden

deze situatie gaat via mijn sweex router.

als ik mijn laptop met een crosskabel aansluit dan doet hij het gelijk en geef ook geen fout melding.

win XP

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:27:
probleem wat ik nu ben tegen gekomen..

ik zie bij mijn netwerklocatie wel de laptop . En andersom ook.

als ik nu op de laptop aanklik , dan zeg hij dit :

\\Laptop-cootj84u\c is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem conct met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegansmachtigingen hebt.

kan het netwerkpad niet vinden

deze situatie gaat via mijn sweex router.

als ik mijn laptop met een crosskabel aansluit dan doet hij het gelijk en geef ook geen fout melding.

win XP
Klinkt toch nog als foutje met accounts, netwerk is helemaal ok aangezien je beide PC's kan zien en je kan nog connecten naar shares, alleen krijg je dus een authenticatie foutmelding. Alle accounts zijn gelijk op elke pc? Heb je deze reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide ook al doorgelezen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het even doorgelezen en de meeste info is voor mij bekend.

Wat ik gewoon niet snap is, wanneer ik hem gewoon met een crosskabel aan elkaar linkt het wel gewoon doe.

het enige wat ik nu doe is er een router er tussen zetten.

:(

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:50:
ik heb het even doorgelezen en de meeste info is voor mij bekend.

Wat ik gewoon niet snap is, wanneer ik hem gewoon met een crosskabel aan elkaar linkt het wel gewoon doe.

het enige wat ik nu doe is er een router er tussen zetten.

:(
En als je nu met deze configuratie de router er tussen uit haalt en weer met cross aan de gang gaat?

Verwijderd

Topicstarter
dan doet hij het gewoon vrolijk .

maar om telkens die laptop van beneden naar boven te zeulen , vind ik minder

Als het zou moeten lukken , dan zou ik ook graag willen dat hij het bij mij ook doe.

maar ik zal wel niet de enige zijn :*)

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 19:59:
dan doet hij het gewoon vrolijk .

maar om telkens die laptop van beneden naar boven te zeulen , vind ik minder

Als het zou moeten lukken , dan zou ik ook graag willen dat hij het bij mij ook doe.

maar ik zal wel niet de enige zijn :*)
Ok, even ter verduidelijking je gebruikt dezelfde netwerkkaart als je crossed en als je internet met je laptop? Of is het misschien draadloos waarmee je internet en je cross is op de ethernet aansluiting aangesloten? Ik gok maar even wat hoor. Er moet namelijk een verschil zijn! Gebruik je wel dezelfde netwerkkaarten? Kijk overal ook even na of je firewall niet per ongeluk aanstaat.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik gebruik niet de zelfde netwerk kaart

Ik denk zelf dat het een instelling is van mijn router, maar wat moet ik dan nog instellen ?

ik heb DHCP server aan staan.

moet ik misschien nog wat poorten open gooien? ik gok maar wat

en firewall staat gewoon uit.

Verwijderd

Topicstarter
UPnp staat wel op disable

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:22:
nee ik gebruik niet de zelfde netwerk kaart
En staan alle instellingen gelijk op de netwerkkaarten? Ik bedoel dus de koppeling met Client for Microsoft Networks en Firewall disabled? Een router/switch geeft door of niet, intern hoef je geen poorten te mappen, of je hebt een heel vreemde router.. Vergelijk even die tee netwerkkaarten.

Verwijderd

Topicstarter
client heb ik ook gechecked. maar daar is ook nix te vinden.

zou het nog goed komen ?

pfffffffffff word er een beetje nerveus van, als iets niet lukt 8)7

Verwijderd

Zeg, ben je helemaal belazerd? Je hebt je hier gewoon te gedragen.

Dit is echt een probleem met machtigingen. Ik denk dat je het verkeerd zoekt in je router.

Je zegt dat alles open staat qua shares. Heb je de Guest-account enabled op beide PC's?

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
ehm

zeg, als je die twee computers kan pingen heh..... als ze aan het netwerk hangen.

dan is gewoon je windows internet naming blablabla (WINS) naar de knoppen.
Kan je je routertje ook instellen dat ie WINS moet doen? Zo ja, zet dat ff aan en stel je netwerk instelling zo af dat ze voor WINS ook je router gebruiken.

Zo nee, probeer eens ehmz.. zo uit m'n hoofd %systemroot%\system32\drivers\etc\lmhosts te editen, zet daar ip adres + naam van je eigen compu + de laptop (als je op je eigen compu zit) en doe hetzelfde op de laptop ...

zou je ze iig ook met de naampjes moeten kunnen zien.

Verder, als je niet bij je shares kan (maar je komt er wel op zeg maar via \\ipadres\share...

dan ligt het toch echt wel aan je accounts c.q. rechten instellingen. Waarom het dan goed gaat via cross cable weet ik ook niet.

Zit je verder ook nog in dezelfde werkgroep / domein?

Maar goed, als je mekaar kan pingen en je kan met allebei ook surfen..... moet het ook wel zo op te lossen zijn dat je bij elkaars shares kan ...

doet een \\ipadres\c$ nog soelaas bieden?

Verwijderd

Titelfix ook maar.

• cavey
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 20:33:
client heb ik ook gechecked. maar daar is ook nix te vinden.

zou het nog goed komen ?

pfffffffffff word er een beetje nerveus van, als iets niet lukt 8)7
Eh, waarom nerveus worden?

Gewoon op het gemakje doen. Eerst de ene pc instellen

en dan de andere pc instellen

en niet steeds heen en weer racen tussen de twee pc's en gillen als een kakelende kip zonder kop "DOET IE HET AL DOET IE HET AL IK WORD GEK IK GA FLIPPEN!!"

Gewoon kalm blijven en op het gemakje alles door nemen.

en beetje google hanteren... (of GoT buggen :P)

Verwijderd

Topicstarter
[b][
Je zegt dat alles open staat qua shares. Heb je de Guest-account enabled op beide PC's?
ze stonden uit, ik heb ze ingeschakeld maar nog steeds nix.
komakeef schreef op 22 maart 2004 @ 20:37:
ehm

.

dan is gewoon je windows internet naming blablabla (WINS) naar de knoppen.
Kan je je routertje ook instellen dat ie WINS moet doen? Zo ja, zet dat ff aan en stel je netwerk instelling zo af dat ze voor WINS ook je router gebruiken.

doet een \\ipadres\c$ nog soelaas bieden?
Is dat wins gedoe dan nog te repareren ?

bedoel je dat ik \\192.168.2.1\c$ moet in typen ?

• cavey
dat WINS gedoe is nog wel te repareren. Normaal gesproken doet een van de twee computers met Win XP voor "Master-server" spelen die er voor zorgt dat alle computer namen bekend zijn op het netwerk.

Maar het kan zijn dat je Sweex router een switch is ipv. een hub, dan wordt het al een stuk lastiger met het normale broadcast verkeer. Wat inhoudt dat je wel de computers kan benaderen, maar dat het gezwets in de ruimte niet echt wordt door gegeven (Je kan dus niet "al het verkeer" op het netwerk zien. Alleen maar als het specifiek naar jouw MAC adres gericht is.. tot zover broadcasting en switches in een notendop.)

Dus wellicht als je gewoon op de computers zelf al te kennen geeft "ipadres 192.168.2.101 heet LAPTOP" (of whatever je voor je computer naam hebt ingevuld).. en je zet dat in het lmhosts bestandje op met beetje mazzel de door mij eerder genoemde dir. probably c:\winnt\system32\drivers\etc\lmhosts (er staat wellicht een lmhosts.sam ... als je die even opent met edit of notepad, in het kort door worstelt en dan je aanvullingen doet en opslaat ZONDER de .sam extensie... dan moet hte wel goed komen).

en eh, ja, die \\192.168.2.1\c$ doet ervoor zorgen dat je naar de directe systeem share van c:\ gaat van de desbetreffende computer. Als het je router is heeft het weinig zin.

Verwijderd

Topicstarter
komakeef schreef op 22 maart 2004 @ 20:59:

Maar het kan zijn dat je Sweex router een switch is ipv. een hub, dan wordt het al een stuk lastiger met het normale broadcast verkeer. Wat inhoudt dat je wel de computers kan benaderen, maar dat het gezwets in de ruimte niet echt wordt door gegeven (Je kan dus niet "al het verkeer" op het netwerk zien. Alleen maar als het specifiek naar jouw MAC adres gericht is.. tot zover broadcasting en switches in een notendop.)

Dus wellicht als je gewoon op de computers zelf al te kennen geeft "ipadres 192.168.2.101 heet LAPTOP" (of whatever je voor je computer naam hebt ingevuld).. en je zet dat in het lmhosts bestandje op met beetje mazzel de door mij eerder genoemde dir. probably c:\winnt\system32\drivers\etc\lmhosts (er staat wellicht een lmhosts.sam ... als je die even opent met edit of notepad, in het kort door worstelt en dan je aanvullingen doet en opslaat ZONDER de .sam extensie... dan moet hte wel goed komen).

en eh, ja, die \\192.168.2.1\c$ doet ervoor zorgen dat je naar de directe systeem share van c:\ gaat van de desbetreffende computer. Als het je router is heeft het weinig zin.
ik heb gewoon een simpel router/switch van Sweex

Broadband Router + 4 port switch
ITEM NUMBER: LB000020
The sweex broadband router with 4 port 10/100 Mbps switch enables its user to create a multi-user local area network, and to share a broadband internet connection without additional software or other complicated settings

\\192.168.2.1\c$ geeft het zelfde fout melding als wanneer ik in mijn netwerk ga

• cavey
hmm, hoog vaagheids gehalte :(

Verwijderd

Topicstarter
yup :?

echt vaag 8)7

Verwijderd

probeer vanaf de pc die shared een net send te doen naar de andere pc:
in dos: net send ipnummeranderepc test

bij mij werkt het dan ineens wel. Ik heb wel een iets andere situatie, maar hetzelfde probleem: geen machtigingen. Na zo'n net send wel...
Ik ben er nog mee bezig om het op te lossen, maar het kan geen kwaad om het te proberen.

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:13:
[...]

ik heb gewoon een simpel router/switch van Sweex

Broadband Router + 4 port switch
ITEM NUMBER: LB000020
The sweex broadband router with 4 port 10/100 Mbps switch enables its user to create a multi-user local area network, and to share a broadband internet connection without additional software or other complicated settings

\\192.168.2.1\c$ geeft het zelfde fout melding als wanneer ik in mijn netwerk ga
Zie je echt geen verschil tussen de netwerkkaarten? Het kan niet anders als dat zijn... Of gebruik je misschien een andere useraccount? Probeer eens in CMD:
Net use Z: \\192.168.2.101\c$ /user:xxxxxxx pppppp
Op de x de user van de PC invullen en op de Ppppp het password. Als alles goed gaat en je hebt geen foutmelding dan is je Z: op de laptop de C op de PC

Verwijderd

Topicstarter
geeft volgende bericht als ik net send doe :

-Het verzenden van bestanden wordt niet meer ondersteund.

Typ NET HELPMSG 3777 voor meer hulp

als ik dat in typ dan zeg weer : Het verzenden van bestanden wordt niet meer ondersteund.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:32:
geeft volgende bericht als ik net send doe :

-Het verzenden van bestanden wordt niet meer ondersteund.

Typ NET HELPMSG 3777 voor meer hulp

als ik dat in typ dan zeg weer : Het verzenden van bestanden wordt niet meer ondersteund.
ja dat heb ik ook van een kant af. Maar als ik het de andere kant op doe, kan het wel, en dan is de link ineens gelegd, heel vreemd. Dan gaat bij mij pas net send andere kant op ook goed, en shares etc. Kan ook zijn dat de andere kant ook niet werkt, dan houdt je router waarschijnlijk sommige/alle windows-info tegen of iets dergelijks

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:34:
[...]

ja dat heb ik ook van een kant af. Maar als ik het de andere kant op doe, kan het wel, en dan is de link ineens gelegd, heel vreemd. Dan gaat bij mij pas net send andere kant op ook goed, en shares etc. Kan ook zijn dat de andere kant ook niet werkt, dan houdt je router waarschijnlijk sommige/alle windows-info tegen of iets dergelijks
Dat is vaag??? Heb je dezelfde router? Zo ja misschein een firmware upgrade?

Verwijderd

Topicstarter
oke !

ik kan nu vanaf mijn pc een net send doen naar mijn laptop

maar andersom geeft hij weer een ander melding :

Kan de berichtenalias niet vinden op het netwerk

typ NET HELPMSG 2273

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 21:50:
oke !

ik kan nu vanaf mijn pc een net send doen naar mijn laptop

maar andersom geeft hij weer een ander melding :

Kan de berichtenalias niet vinden op het netwerk

typ NET HELPMSG 2273
Doe nou eens een net send met ipv de naam een ip adres

Verwijderd

Topicstarter
OMG !!!!!!!!!!! ik durf het bijna niet te zeggen.

maar ik zeg het toch maar. Aangezien jullie zoveel tijd hebben erin gestoken.
dan vind ik het ook erg flauw als ik het niet zeg

HIJ werkt nu.

ik had de firewall op mijn pc (windows gewoon aanstaan) 8)7

Omdat hij altijd uitstond heb ik ergewoon erover heen gekeken. ik ging er gewoon vanuit dat hij uit stond.

OMG ik schaam me dood.

Maar ik wil jullie echt bedanken voor de hulp die jullie mij heb geschoten.
ik heb weer veel geleerd in dit topic.

:X Supermingwoe @ shame mode :X

Verwijderd

Toch wel apart dat Windows dat ding zelf uitzet bij een directe connectie. Had ik ook niet verwacht :)

• Archie_T
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 22:46:
Toch wel apart dat Windows dat ding zelf uitzet bij een directe connectie. Had ik ook niet verwacht :)
Nee hoor TS gebruikte een andere netwerkkaart bij crossed connection dan hij gebruikte voor internet.
Pagina: 1