Toon posts:

[WLAN] Geen inet op laptop (ip probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu al vele topics doorgespit om mijn probleem op te lossen. Het lijkt een veelvoorkomend probleem, maar alle aangedragen oplossingen willen bij mij niet helpen. Daarom nog een keer de situatie:

Ik heb een SMC2804 WBRP-G Wireless Broadband Router waaraan ik 1 desktop met UTP heb verbonden. Dat gaat allemaal prima, maar nu wil ik er wireless ook 2 laptops (VAIO's) mee verbinden, maar daarop krijg ik geen internet.
Op beide VAIO's (XP Pro en XP Home) zit een LAN-Express AS IEEE 802.11g miniPCI adapter. Maar hierop krijg ik, middels Automatisch IP laten toekennen, eerst een 0.0.0.0 IP en daarna 167.254.etc met subnetmask 255.255.0.0. Kortom hij krijgt geen IP toegewezen via DHCP. DHCP staat op de router echter wél enabled en voor het gemak heb ik de WEP en de Firewall ook even uitgezet.
Als ik probeer om zelf een IP adres toe te kennen zoals 192.168.2.101 met subnet 255.255.255.0 en gateway 192.168.2.1, dan heb ik ook geen internet.
Er worden wel bytes verzonden, maar er komt niks terug » zelfde situatie als in dit topic
De draadloze verbinding lijkt verder helemaal prima: signaalsterkte is UITSTEKEND en de SSID wordt herkend. Ik kan ook niet pingen naar de router.

Instellingen router zijn als volgt:
INTERNET
Cable/DSL: CONNECTED
WAN IP: 213.93.237.237
Subnet Mask: 255.255.255.128
Gateway: 213.93.237.129
Primary DNS: 62.108.1.67
Secondary DNS: 62.108.1.68

GATEWAY
IP Address: 192.168.2.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
Firewall: Disabled
UPnP: Disabled
Wireless: Enabled
Printer Status: Not Ready

Iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 15:25 ]

Verwijderd

Hoe staat je WLAN ingesteld?
Dit moet infastructure zijn.
Als je hem op Ad-hoc hebt ingesteld werkt het sowieso niet.

Verwijderd

Probeer ook eens op je ipaddresen statisch in te vullen. Ik heb dit probleem ook ooit gehad.
Dus zet je laptop op 192.168.2.x (waarvan x <>1)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij gewoon infrastucture (hoe check ik dit?)
Maarehh statisch IP werkt ook niet (staat ook in beginpost)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:33:
volgens mij gewoon infrastucture (hoe check ik dit?)
Maarehh statisch IP werkt ook niet (staat ook in beginpost)
Kun je met de smcsoftware die erbij zit veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zat alleen een CD'tje bij waarmee ik de router kan setuppen. Daarbij werd niks gevraagd over Infrastructure of Ad-hoc. De instellingen van de router kan ik alleen veranderen via 192.168.2.1 intypen in browser en daar heb ik ook niet zo'n optie zien staan...
Maar je zegt dat je dit probleem ook hebt gehad, wat was jouw oplossing?

Verwijderd

Wat heb je voor wlan kaartjes?

Verwijderd

Topicstarter
zie beginpost :)
LAN-Express AS IEEE 802.11g miniPCI adapter

Verwijderd

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had soorgelijke problemen.
Mijn wifi kaarten kregen ook geen ip adres (dhcp geprobeerd via wingate op mijn server als wel in mijn USR accespoint, uiteraard niet tegelijkertijd :) ).
Ik kreeg de indruk dat dit was omdat pas nadat windows helemaal gestart is de wifi kaarten geinitialieerd werden oid.
Statische ip adressen werkten in eerste instantie ook niet omdat dat conflicten leek te geven met wingate. Ondanks dat ik het in wingate aangegeven had, gaf hij die statiche ip adressen toch niet vrij.
Nadat ik dhcp volledig uitgeschakeld had (ook die in mijn wifi acces point) werkte alles naar behoren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:54:
zie beginpost :)
LAN-Express AS IEEE 802.11g miniPCI adapter
Ohja sorry, maar zit daar geen software bij, meestal kun je daar wel instellen of het adhoc of infastructure moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
DHCP uitschakelen op de router werkt ook niet :(
en die WLAN kaartjes zaten al voorgeïnstalleerd in de VAIO toen ik hem kocht, dus daar heb ik geen software bij gekregen en ik kan ook op internet niks over software updates ervan vinden.

Nog een vraagje tussendoor als ik een statisch IP instel dan moet ik als DNS toch invullen 62.108.1.67 en 62.108.1.68 (zie kopje INTERNET bij beginpost), omdat dat bij de router zo ingesteld is?

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 10:11
wat hier heeft geholpen is de service van het draadloos uit te zetten, deze heet Windows Zero Configuration-service. Deze kun je uitzetten door in start -> uitvoeren services.msc te typen. Daar zoek je deze service op, dubbelklikt hem, en drukt dan op stoppen. vergeet niet om hem ook op uitgeschakeld te zetten, anders springt ie zo weer aan. Zo werken hier meerdere pcs perfect met draadloos.. :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-08 10:11
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:08:
...

Nog een vraagje tussendoor als ik een statisch IP instel dan moet ik als DNS toch invullen 62.108.1.67 en 62.108.1.68 (zie kopje INTERNET bij beginpost), omdat dat bij de router zo ingesteld is?
nee nee, je moet het adres van de router invullen.. :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:00:
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had soorgelijke problemen.
Mijn wifi kaarten kregen ook geen ip adres (dhcp geprobeerd via wingate op mijn server als wel in mijn USR accespoint, uiteraard niet tegelijkertijd :) ).
Ik kreeg de indruk dat dit was omdat pas nadat windows helemaal gestart is de wifi kaarten geinitialieerd werden oid.
Statische ip adressen werkten in eerste instantie ook niet omdat dat conflicten leek te geven met wingate. Ondanks dat ik het in wingate aangegeven had, gaf hij die statiche ip adressen toch niet vrij.
Nadat ik dhcp volledig uitgeschakeld had (ook die in mijn wifi acces point) werkte alles naar behoren.
Die indruk krijg ik dus ook aldoor met mijn US Robotics Turbo PC Card. De lampjes e.d. knipperen al wel ten teke van power en verbinding, maar pingen van buiten af wil niet dan.
Pas als ik inlog op Windows 2000 op mn notebookje logt ie daadwerkelijk in op het AP, krijgt ie ene IP en kan ik em van buitenaf pingen.

Maar goed, dit heeft niet zo veel meer met het probleem van TS te maken, sorry. :P

Verwijderd

Worden je MAC adressen niet geblokt?

Verwijderd

Topicstarter
rozndaal schreef op 22 maart 2004 @ 16:08:
wat hier heeft geholpen is de service van het draadloos uit te zetten, deze heet Windows Zero Configuration-service. Deze kun je uitzetten door in start -> uitvoeren services.msc te typen. Daar zoek je deze service op, dubbelklikt hem, en drukt dan op stoppen. vergeet niet om hem ook op uitgeschakeld te zetten, anders springt ie zo weer aan. Zo werken hier meerdere pcs perfect met draadloos.. :)
Helaas werkt ook dit niet :(
Maarehh bij die DNS moet ik dus net als bij de gateway 192.168.2.1 invullen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:24:
[...]

Helaas werkt ook dit niet :(
Maarehh bij die DNS moet ik dus net als bij de gateway 192.168.2.1 invullen?
ja natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
hoe dan ook probleem blijft

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:19:
Worden je MAC adressen niet geblokt?
Nee MAC-filter staat niet eens aan :/

Verwijderd

Topicstarter
Het is eindelijk gelukt na alle instellingen opnieuw in te tikken.
Allen bedankt voor de hulp :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 17:40:
Het is eindelijk gelukt na alle instellingen opnieuw in te tikken.
Allen bedankt voor de hulp :)
Welke instellingen bedoel je precies? Ik zit met precies het zelfde probleem! Bedoel je de setting van de router? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Jep terug naar fabrieksinstellingen van de router, alles handmatig ingesteld (volgens mij niet anders dan toen het automatisch ging) en toen kon ik ineens wel internet op. Daarna stap voor stap beveiliging aangezet
Pagina: 1