[OC Barton] membandbreedte lager bij hoger snelheid =S

Pagina: 1
Acties:

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Hallo,

Als ik mijn barton2800 laat lopen op 10,5 x 200 Zie ik in aida32 een memory read benchmark van bijna 3000 MB/s. Zodra ik naar 11 x 200 is alles nog prima stabiel en doet ie pifast en alles nog ok maar gaat de bandbreedte zomaar 400MB/s naar beneden :? Ook als ik dan het voltage verhoog blijft de score gelijk. Echter wordt een pifast wel sneller.

Wat zie ik over het hoofd of wat kan dit probleem veroorzaken? Hebben meer mensen hier last van?

Zie mijn Sig voor system specs.

Verwijderd

Zet je de geheugenbus wel synchroon omhoog met je FSB ?

• Pakjebakmeel
yupp 1:1 . Dat was mij hele id van Twinmos Twister PC3200 halen . Dan kon die FSB omhoog naar 200 en die MP wat lager

Verwijderd

Probeer het ook eens met sisoft sandra, AIDA heeft bij mij ook al eens problemen gegeven met de geheugen benchmark op diverse PC's (zeer varierende waarden).

Het kan idd voorkomen dat benchmarks op hogere snelheid lager worden. Meestal tegen het max van de hardware. Probeer eens op 10,5x met een hogere FSB te spelen. Als je dan niet zonder problemen over de 2200MHz heen gaat zonder performance verlies kan het aan je processor oid liggen. Lukt het wel dan moet je het probleem ergens anders zoeken.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 16:31 . Reden: Typo's ]

• Pakjebakmeel
Tsjah, ik wil juist niet met zoon hoge FSB spelen. Ben bang dat ik strax een corrupte windows xp hep. Zit ik niet zoow op te wachten. Vandaar MP overclocking