Toon posts:

Verlengstukje UTP-kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een netwerk aangelegd (UTP), maar alle draden liepen door het hele huis en dat was niet zo mooi om aan te zien (tenminste, dat vonden m'n ouders :)).

Nu heb ik alle kabels weggewerkt, maar ik kom 1,5 meter te kort :(:(.

Dus ik een verlengstukje gekocht en 2 meter 1:1 kabel, maar als ik dat verlengstukje ertussen zet, dan is mijn computer wel verbonden met de hub (er brandt een lichtje op de hub en de netwerkkaart), maar ik kan niet pingen. Als ik mijn computer verplaats naar die kabel toe, kan ik wel pingen naar mijn server.

Waarom doet dat ding het niet en wie weet een oplossing :?:?

Alvast bedankt, [Mike]

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
Vaag probleem... wat voor netwerkkaarten/hubs/kabels gebruik je? het kan zijn dat er teveel signaal verlies optreed, daar heb je met goedkope apparatuur last van...

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Oplossing? nieuwe kabel die wel lang genoeg is... (ok, maar het is wel een oplissing.. >:) )

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

verlengstukken zijn er volgens mij niet, en als ze er zijn ontstaan er storingen. UPT mag je Niet lassen(de draaden weer met elkaar verbinden)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 8-port hub (10mbit) en 10/100 mbit NIC Realtek in mijn computer.

Waarom mag je die kabels niet aan elkaar lassen. Ik zie niet in waarom dat niet mag. :?

• Meuk
  • Laatst online: 11-07 13:08
Je kunt utp wel verlengen, zelfs op 100 mbit, gewoon goede kabels en 3com kaartjes gebruiken :)

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

• manyac
  • Laatst online: 05-05-2025
De kabels zijn waarschijnlijk wel goed alleen het koppelstuk tussen de twee kabels is recht en die zou gekruist moeten zijn, denk ik. |:(

Als je er nog een koppelstuk + rechte kabel tussen zet werkt het weer wel omdat dan twee kruisingen elkaar opheffen. :)

Zelf heb ik dit ook meegemaakt...

Meet maar door naar welke draden met welke verbonden zijn met en zonder koppelstuk, dan zie je dat het niet hetzelfde is.

icje: Met twee koppelstukken en alles rechte kabels werkt het prima anders kon ik nu niet internetten. Kabels aan elkaar solderen zou ik niet doen want daarmee hou je geen mooie twisted pair kabel over, en krijg je storing.

Verwijderd

Topicstarter
De kabels zijn waarschijnlijk wel goed alleen het koppelstuk tussen de twee kabels is recht en die zou gekruist moeten zijn, denk ik. |:(

Als je er nog een koppelstuk + rechte kabel tussen zet werkt het weer wel omdat dan twee kruisingen elkaar opheffen. :)
Yo bedankt! Ik denk dat ik dit ga doen!

Verwijderd

Volgens mij is dat een verlengstuk voor telefoon en ISDN. Daar zijn niet alle draadjes door verbonden.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
jep.. een verlengstuk voor ISDN is volgens mij anders dan een verlengstuk voor 100Mbit LAN..

dus dat zou je ook nog ff kunnen checken. :)

Have a wheelie good weekend!

• redguy
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Eehm UTP mag je niet verlengen ? zei iemand dat nou ??

Goh wat gek dat de halve wereld dat nou fout doet met patchpanelen en u aansluitdoosjes op de muren enzo..je zou gewoon een ISDN koppelstukje ofzo kunnen gebruiken, ik verdenk persoonlijk je kabels, als daar iets niet lekker in zit kun je de genoemde problemen krijgen, ik heb ook wel eens adertjes verwisseld in een patchpaneel, had het zelfde effect.. let er op dat niet alleen de adertjes goed zitten maar ook de aderpaartjes !!!!

1 2 3 4 5 6 7 8
A A B C C B D D

IP Rocks

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 16 december 2000 19:26 schreef FragDaddy het volgende:
jep.. een verlengstuk voor ISDN is volgens mij anders dan een verlengstuk voor 100Mbit LAN..

dus dat zou je ook nog ff kunnen checken. :)
Das niet waar, want ISDN is ook RJ-45 en LAN ook, dus het moet passen. Ik zet er gewoon twee koppelstukjes tussen en voila: het werkt (tenminste, dat hoop ik ;))

• redguy
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

De meeste ISDN koppelstukjes zouden gewoon 1:1 volledig gemaakt moeten zijn.. check ff of de poortjes 8 pinneetjes hebben, dan kan het al bijna niet meer missen..

werkt het nog niet dan maak je hem ff open, meestal kun je hem zo open maken en check ff of ze niet per ongeluk iets verdraaid hebben..

IP Rocks

Verwijderd

Heb hier thuis een UTP kabel verlengd met een kroonsteentje!!! :)
Werkt perfect hoor :)

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:20

Milmoor

Footsteps and pictures.

UTP is te verlengen. Er is een vuistregel dat elke contactdoos 5 meter van de maximale lengte afhaalt.
ISDN gebruikt pen 3456, ipv 1236 (zo uit mijn hoofd), dus een ISDN verlengstukje gaat niet werken.
De meest waarschijnlijke redenen dat het nu niet werkt:
- het verlengstuk is niet 8-draads 1:1
- de verlengkabel heeft niet genoeg/foute aders

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:37
Die ISDN-dingetjes werken wel.
Vriend van mij heeft 2 PC's peer-to-peer (crossover kabel) op de volgende manier:
PC <-> 25 meter normaal UTP <-> ISDN-koppelstukje <-> 5 meter crossover UTP <-> PC

Ze hadden geen crossover draad van 30 meter, dus gewoon 5 meter genomen en dan verlengen met 25 meter normaal UTP kabel :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1