hallo allemaal,
ik heb een klein probleempje
code:
database.h
database.cpp
main.cpp
owkeew, het gaat nu om het volgende probleem:
tijdens het initialiseren (testerdetest.initiate()) gaat alles goed, in die functie wordt de variabele eenvariabele gevuld, wat ie ook echt doet
nou is mijn probleem dat in de functie testerdetest.geefterug daarin de variabele eenvariabele weer compleet leeg is, alsof ie niet gevuld is in de vorige functie
wat het nog vreemder maakt is dat als ik 'eenvariabele' dan public maak, dan kan ik hem in de functie testerdetest.geefterug nog steeds niet uitlezen, maar in de mainfunctie heeft ie dan wel de goede waarde, namelijk 'test'
ik snap hier echt geen donder van
zou iemand please zo vriendelijk willen zijn mij hiermee te helpen
ik heb een klein probleempje
code:
database.h
C++:
1
2
3
4
5
6
7
| class _abc { char eenvariabele[256]; public: void initiate(void); void geefterug(char *test); } |
database.cpp
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| void _abc::initiate(void) { strcpy(eenvariabele, "test"); } void _abc::geefterug(char *test) { strcpy(test, eenvariabele); } |
main.cpp
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
| int main(void) // weet ook wel dat dit nie zo is, maar is ff zo voor de uitleg { _abc testerdetest; char testje[256]; testerdetest.initiate(); testerdetest.geefterug(testje); application.msgbox(testje, "test", MB_OK); } |
owkeew, het gaat nu om het volgende probleem:
tijdens het initialiseren (testerdetest.initiate()) gaat alles goed, in die functie wordt de variabele eenvariabele gevuld, wat ie ook echt doet
nou is mijn probleem dat in de functie testerdetest.geefterug daarin de variabele eenvariabele weer compleet leeg is, alsof ie niet gevuld is in de vorige functie
wat het nog vreemder maakt is dat als ik 'eenvariabele' dan public maak, dan kan ik hem in de functie testerdetest.geefterug nog steeds niet uitlezen, maar in de mainfunctie heeft ie dan wel de goede waarde, namelijk 'test'
ik snap hier echt geen donder van
zou iemand please zo vriendelijk willen zijn mij hiermee te helpen
[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 22-03-2004 22:18 . Reden: dan doe ik het maar... ]