Thomsons Speedtouch 510i geen DCC resume

Pagina: 1
Acties:

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 23:01

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Ik heb sinds kort een thomson speedtouch maar daar kan ik niet meer DCC resumen op IRC. Natuurlijk heb ik eerst hier gelezen en veel gevonden, maar blijkbaar werkt en niks voor mijn modem. Ook heb ik topic gevonden over andere modems( router en mirc dcc werkt niet) maar helaas kan ik daar met mijn modem niet wijzer uit worden.

Ik heb geprobeerd de NAPT (via 10.0.0.138) in te stellen, maar voor een of andere redenen kan ik niet meer met IRC connecten, en heeft mijn broer geen internet meer. Ik heb de poorten 4096-5000, 6667, 59 en 113 opengezet, maar het werkt nog steeds niet. Connecten/Resume niet en internet op broers PC niet.

Ik heb gisteren de hele dag lopen kloten met IP spoofing. Dit is ook iets wat ik in alle topics hier tegen kwam en ook op internet(google). Dit is gisteren redelijk gelukt. Ik kreeg de exteren IP toegewezen(LAN1), en had een 2de NIC in PC gestop voor intern netwerk(LAN2), maar helaas, weer geen internet met broers PC @#%#$^#$&^@#%!@, ook nadat ik ip adressen goed had ingesteld: Server 10.0.0.201 en Client 10.0.0.202 met als gateway 10.0.0.138

Wat ik ook via 10.0.0.138 heb gedaan is Multi-NAT Entries in te voeren. ik heb mijn ip ingevuld en extern ip met als interface PPPoA_1 en dan doet resume het wel, maar alweer doet internet op broer PC het dan niet. ik weet trouwens niet wat het laatste betekent(peer to peer??), ik ben op het punt aan gekomen dat ik alles probeer ookal weet ik niet wat het is.

Ik begin nu erg pissig te worden.

De modem staat nu in de ADSL NAT (A)modus want dat is de enige modus waarin mijn broers PC internet verbinding kan maken, maar alleen resume werkt niet :(

De opstelling:
ADSL Modem is aangesloten HUB
PC1 met IP 10.0.0.150 is aan gesloten op HUB
PC2 met IP 10.0.0.201 is aan gesloten op HUB

Modus A NAT router modem

Heeft iemand deze specifieke modem en deze specifieke opstelling, dan hoor ik graag hoe hij/zij dit werkend heeft gekregen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

ik heb deze router ook, en als ik bij mij gewoon m'n interne ip forward met de poort naar buiten werkt het. helaas maar op 1 pc. wil je testen of het aan je systeem ligt moet je het ip ff bij server invullen (let op! nu is de hardwarematige firewal niet ingeschakeld op je IP!)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Vertel eerst een wat voor modem je hebt, thompson speedtouch is een beetje ruim.
Post ook eens de Ipconfig s van beide pcs wanneer het wel en niet werkt+ de exacte veranderde instelling in je modem.

Verwijderd

het is gewoon de alcatel speedtouch 510 voor isdn ik heb zelf de analoge, maar de config utility komt 99.9% overeen

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
SSH schreef op 22 maart 2004 @ 15:12:
Vertel eerst een wat voor modem je hebt, thompson speedtouch is een beetje ruim.
Post ook eens de Ipconfig s van beide pcs wanneer het wel en niet werkt+ de exacte veranderde instelling in je modem.
sorry, had het alleen in de topic titel gezet, maar het gaat hier dus om de Speedtouch 510i

En het gaat hier dus om de PC(internet) van mijn broer, alleen in NAT A modus werkt het wel. met IP spoofing is het niet gelukt. Ik kreeg toen automatisch bij allebei kaarten het goede ip toegewezen. bij LAN1 de externe ip, en bij LAN2 een interne IP 10.0.0.201 - gateway10.0.0.138 en mijn broers PC 10.0.0.202 gateway10.0.0.138, maar geen internet.

Als ik in de modem instel op Multi-NAT Entries en daar mijn ip verbind aan de externe IP dan kan ik resumen, maar weer geen internet op de PC van mijn broer.

Als ik NAPT Entries per poort invoer voor mijn IP dan lijkt het of het gewoon niet werkt, nog steeds geen DCC resume.

[ Voor 5% gewijzigd door FrankGuthrie op 23-03-2004 11:21 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik heb geen idee welke firmware jij op je modem hebt maar een NAT A modus zit er bij toch echt niet op.

De firmware versie vind hier: http://10.0.0.138/cgi/upgrade/

indien lager dan 4.2.3
www.alcadis.nl/support
Download KPN firmware 4.2.3.0.0 en reflash je firmware.

Nu begint je modem blanko en moet iet het als het goed is doen. Op http://10.0.0.138/cgi/nat/ kan je vervolgens de betreffende poort forwarden.

(evt ook nog handig om onder DHCP IPs aan mac adressen te koppelen)

-succes

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Gebruik je de voorgeconfigureerde PPTP.ini files van KPN dan valt zo iezo ip 10.0.0.201 buiten de range! Je moete een ip nemen tussen 10.0.0.150 of 10.0.0.200
Somebody correct me if i'm wrong!

[EDIT] Bovendien is IRC als je mIRC gebruikt etc. UPNP dan hoef je helemaal nix aan je NAPT settings te veranderen! Als ik jouw was. Geef je speedtouch een harde reset. Installeer firmware 4.2.3.0.0 en configuur hem opnieuw.

[ Voor 40% gewijzigd door lSltAlKeR op 23-03-2004 15:24 ]

Speedtouch freak

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
SSH schreef op 23 maart 2004 @ 12:58:
Ik heb geen idee welke firmware jij op je modem hebt maar een NAT A modus zit er bij toch echt niet op.

De firmware versie vind hier: http://10.0.0.138/cgi/upgrade/

indien lager dan 4.2.3
www.alcadis.nl/support
Download KPN firmware 4.2.3.0.0 en reflash je firmware.

Nu begint je modem blanko en moet iet het als het goed is doen. Op http://10.0.0.138/cgi/nat/ kan je vervolgens de betreffende poort forwarden.

(evt ook nog handig om onder DHCP IPs aan mac adressen te koppelen)

-succes
Region
Netherlands

Provider
ADSL van KPN

Service Name
A. Router-modem (NAT/PAT)

Service Description
Voor het, middels Network Address Translation (NAT), beveiligd aansluiten van één of meerdere computers met lokale adressen. (Meest aanbevolen)

Last Configured
Configuration modified manually

Version
4.2.3.0.0

File
LLT6AA4.230

Board type
ADNT-Q

Dus goede firmware staat er al op. Ik zal het nog maar een keer proberen met ipspoofing. Mar ik hoop dat interenet het dan doe op de client.

Dit staat er bij de NAPT Entries:

1
Temp
10.0.0.151:11311
unspecified:47142
udp
NONE

2
Temp
10.0.0.151:7856
unspecified:10004
tcp
NONE

Ik weet bij god niet hoe die daar komen.

[ Voor 11% gewijzigd door FrankGuthrie op 24-03-2004 02:19 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

UPNP funcie is van msn messenger hoogst waarschijnlijk

Speedtouch freak

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Lijkt mij ook//

Maar in je NAT entries staan alleen die forwards!? Vind je gek dat het niet werkt. Wat wil je uberhaupt met IP spoofing doen als je gewoon alleen een poort moet forwarden!?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
SSH schreef op 24 maart 2004 @ 10:47:
Lijkt mij ook//

Maar in je NAT entries staan alleen die forwards!? Vind je gek dat het niet werkt. Wat wil je uberhaupt met IP spoofing doen als je gewoon alleen een poort moet forwarden!?
Het werkt ook gewoon niet als ik de poorten forward voor IRC: 4096-5000, 6667, 59 en 113. Het werkt gewoon voor geen meter, resume doet het gewoon niet.

Dat is de redenen dat ik met ipspoofing ben gaan werken. Ik ben zo ten einde raad dat ik alles bereid ben om te proberen.

Forwarden van die poorten werkt niet.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Het antwoord is hier gevonden:

[rml][ IRC] DCC via NAT blijft mislukken[/rml]

Het laatste antwoord was het goede. Voor een of andere redenen schijnt het dus alleen te werken met de poorten 3000-3005 8)7

Russian Blue Neji
Kate Bush

Pagina: 1