Toon posts:

Internet met XP thuisnetwerk via Alcatel USB-modem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik over 2 computers, waarop Windows XP is geïnstalleerd.
Deze computers zijn met elkaar verbonden via een cross-cable op beide netwerkkaarten.
Ik heb via Windows XP een thuisnetwerk gecreëerd.
De communicatie tussen de beide computers werkt goed; Ik kan van de ene computer in de andere computer naar de gedeelde bestanden kijken; en ook omgekeerd. Ik kan tevens vanuit beide computers de printer gebruiken.
Ik beschik over een ADSL aansluiting middels een Alcatel USB-modem, wat is aangesloten op de hoofdcomputer. Ik heb op de ene (hoofd)computer aangegeven dat de internetverbinding door de andere computer mag worden gebruikt en op de 2e computer heb ik aangegeven dat deze computer via een andere computer in het netwerk verbinding maakt met het internet.
Ik kan via de hoofdcomputer nog steeds het internet op, maar vanaf de 2e computer lukt het nog steeds niet ? (Ik heb dan uiteraard beide computers aanstaan)
Kan iemand me vertellen hoe ik dit wel kan regelen en/of welke instellingen ik op de 2e computer nog moet invoeren ???
Graag de oplossing ook rechtstreeks mailen naar mijn E-mail adres: pmmc@xs4all.nl
Alvast bedankt.
Pierre Coolen

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En heb je Hoe deel ik Internet ? goed doorgelezen?

Verwijderd

als je je antwoord in de mailbox wilt, moet je maar lid worden van een nieuwsgroep of iets dergelijks,

maarja even naar je porbleem:
heb je inderdaad de FAQ doorgelezen en alle stappen gecontroleerd.
zoja dan hebben we meer informatie nodig:
ip adressen van beide computers,
gateway instellingen,

Verwijderd

Zoals gezegd is het hier geen datingsite. We bespreken dit soort zaken gewoon op het forum.

Daarnaast geef je totaal geen informatie over je instellingen - hoe kunnen we je dan zeggen wat je verkeerd hebt staan?

Begin eens opnieuw met de volgende richtlijnen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/642065//#2

Dit topic is gesloten.