More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Je schrijft wel dat je geen gebruik wilt maken van de netwerklaag, maar waarom niet?
Wat is verder de relatie tussen de processen die in die 2 JVM's draaien?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'
Omdat het netwerk wegens communicatie met andere machines zo min mogelijk mag worden belast. Die communicatie heeft alle bandbreedte nodig, niet alleen op de fysieke verbinding, maar het liefst ook in de buffers.kasper_vk schreef op 22 maart 2004 @ 14:35:
In eerste instantie denk ik toch direct aan RMI; wat is het bezwaar daartegen?
Je schrijft wel dat je geen gebruik wilt maken van de netwerklaag, maar waarom niet?
(note: ik ben niet al te bekend met netwerken
Client - (distributed) server.Wat is verder de relatie tussen de processen die in die 2 JVM's draaien?
More than meets the eye
system specs
Als ik jou was zou ik gewoon sockets gebruiken (rmi vind ik kut
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
De lagere protocol-lagen dan de transportlaag implementeren dan gewoon een
communicatievorm tussen 2 locale processen.
(ik ben geen echte netwerk expert o.i.d., maar redeneer dit op basis van theorie vanuit mijn opleiding)
[ Voor 14% gewijzigd door kasper_vk op 22-03-2004 16:16 . Reden: disclaimertje ]
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'
De JavaVM praat dmv SystemCalls met de TCP laag, welke samen met IP is geimplementeerd. Daar wordt opgemerkt dat er niets gerouteerd hoeft te worden en dat het alleen maar naar een ander process gestuurd hoeft te worden. Volgens mij is de snelheid en bandbreedte van je 127.0.0.1 verbinding alleen gelimiteerd van je CPU en je geheugen snelheid.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
My thoughts exactly.Macros schreef op 22 maart 2004 @ 16:25:
....
Volgens mij is de snelheid en bandbreedte van je 127.0.0.1 verbinding alleen gelimiteerd van je CPU en je geheugen snelheid.
Hoe denk de TS er inmiddels over?
Dat ie het gemakkelijker krijgt dan verwachtkasper_vk schreef op 22 maart 2004 @ 16:28:
Hoe denk de TS er inmiddels over?
RMI ben ik ook geen fan van, dus sockets it will be.
More than meets the eye
system specs