Toon posts:

[prometeia] als hij -50C gaat krijg ik errors

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een prometeia 1.001 van iemand overgekocht. Alles draaide goed (hij heb athans en dat heb ik gezien). Als ik de temperatuur van -50C graden krijg met mijn prometeia dan krijg ik errors.

Mijn promie heb ik getest zonder systeem eraan.

Eerste run (bij de verkoper thuis):
-48C alles draaide stabiel voor 10a 15min lang.

Tweede run (bij mezelf thuis na 10uur rust):
-50C zodra hij de -50 haald duur het 2min voordat er errors komen.
Ik kreeg error Er0 dat zou betekennen dat er een Faulty sensor is.

Derde run (ongeveer 5min na de tweede run):
-50C zelfde verhaal maar nu krijg ik Er5, en deze error kan ik nergens terug vinden. Teminste niet in de guide.

Mijn gok is dat als de compressor -50C haalt dat de sensor raar gaat doen dat daarom er errors komen.

Nu is mijn vraag of dit probleem bekend voor komt? Het is de eerste keer voor mij dat ik een promie/ phase-change heb dus ik zou het niet weten. Heeft iemand anders een oplossing??

Edit:

Alls ik nu naar het gedeelte van de promie luister dat op de processor moet komen hoor ik een soort van geluid op het ritme van de compressor (het trilt ook een beetje). Is dit alleen doordat het vloeibare gas word rondgepompt door dat gedeelte?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 14:34 ]

Verwijderd

heb ik ook unloaded, hoort gewoon zo :)

in handleiding staat ook dat het een low temperature alarm oid is , k'zal het ff opzoeken :Y)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Deze vraag en zeker zijn antwoord staan al in diverse topic beschreven.
@ Alain ik zou iets voorzichtiger zijn met die hose zeker met de eerste rev ;)
breken nogal snel.
Ook daarop het antwoord in de andere topics te vinden ;)

Verwijderd

petervandamned schreef op 22 maart 2004 @ 13:42:
Deze vraag en zeker zijn antwoord staan al in diverse topic beschreven.
@ Alain ik zou iets voorzichtiger zijn met die hose zeker met de eerste rev ;)
breken nogal snel.
Ook daarop het antwoord in de andere topics te vinden ;)
nog voorzichtiger ? :X

moet ik er iets onderleggen ofzo zodat de kop wat hoger hangt ?
(hij staat nu gewoon onder mn bureau te wachten, zit nu met proefwerkweek en hierna skieën dus ff geen tijd komende weken ;) )

edit : er0 heb ik eens gehad toen ie op -55 of hoger zat (ramen open ..) , dan is sensor idd te koud denk ?

er5 staat niet in handleiding maar is voorzover ik weet dus gewoon low temperature alarm, hoort idd aan te springen bij de -50 :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 13:45:
[...]

nog voorzichtiger ? :X

moet ik er iets onderleggen ofzo zodat de kop wat hoger hangt ?
(hij staat nu gewoon onder mn bureau te wachten, zit nu met proefwerkweek en hierna skieën dus ff geen tijd komende weken ;) )
aha, dan weet ik dat ook weer, ik heb alleen geen Er0 in het boekje erbij zitten er staat alleen tot Er4 dus ik schrok me helemaal kapot. Maar vast bedankt.

Hoe verander je die setting eigelijk ik snap niet zo goed wat er in die guide staat :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de fanspeed enzo anders ingesteld nu start de computer bij -20C en de fan's gaan draaien tot -33C op deze manier blijft de temperatuur onder de -49C en heb ik nergens last van. Geen alarmpjes niks.

Ga even kijken hoe lang hij het vol houd.

Andere vraag: (heb mijn startpost ook geedit)

Alls ik nu naar het gedeelte van de promie luister dat op de processor moet komen hoor ik een soort van geluid op het ritme van de compressor (het trilt ook een beetje). Is dit alleen doordat het vloeibare gas word rondgepompt door dat gedeelte?

Kan in de search en google er niks over vinden.

Verwijderd

Let goed op dat als de slang koud is dat je er niet meer aanzit, hij kan dan gemakkelijk scheuren.

De prom sensor werkt niet vanaf -40 ongeveer, daaronder zijn de temps op z'n minst twijfelachtig. Vandaar dat ie onder de -50 een error geeft, je prom testen zonder load is dan ook niet echt nuttig.

Als het goed is hoor je in de kop onder druk vloeistof erin spuiten en daar verdampen. Vooral als je em net uitzet hoor je het goed koken.

Ik weet niet hoe die oudere manual eruit ziet, maar in mijn manual staat alles toch heel erg duidelijk. Als je de manual al niet snapt... moet je dan wel aan een prom beginnen :X :+ NOFI

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:07:
Let goed op dat als de slang koud is dat je er niet meer aanzit, hij kan dan gemakkelijk scheuren.

De prom sensor werkt niet vanaf -40 ongeveer, daaronder zijn de temps op z'n minst twijfelachtig. Vandaar dat ie onder de -50 een error geeft, je prom testen zonder load is dan ook niet echt nuttig.

Als het goed is hoor je in de kop onder druk vloeistof erin spuiten en daar verdampen. Vooral als je em net uitzet hoor je het goed koken.

Ik weet niet hoe die oudere manual eruit ziet, maar in mijn manual staat alles toch heel erg duidelijk. Als je de manual al niet snapt... moet je dan wel aan een prom beginnen :X :+ NOFI
ok, snap ik. bedank.

de manual niet snappen heeft daar niks mee temaken, als het onlogisch staat opgeschreven kan ik dat niet snappen.

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:24:
[...]

ok, snap ik. bedank.

de manual niet snappen heeft daar niks mee temaken, als het onlogisch staat opgeschreven kan ik dat niet snappen.
Pas op met luisteren aan die kop straks zit je vast met je oor :D
sorry offtopic maar dit is wel heel oude koek allemaal .

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, zoals de heren hierboven al melden: dit is al best vaak langsgekomen, oftewel gebruik de search, die is daarvoor bedoeld voordat je een topic opent :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.