Ik heb laatst een prometeia 1.001 van iemand overgekocht. Alles draaide goed (hij heb athans en dat heb ik gezien). Als ik de temperatuur van -50C graden krijg met mijn prometeia dan krijg ik errors.
Mijn promie heb ik getest zonder systeem eraan.
Eerste run (bij de verkoper thuis):
-48C alles draaide stabiel voor 10a 15min lang.
Tweede run (bij mezelf thuis na 10uur rust):
-50C zodra hij de -50 haald duur het 2min voordat er errors komen.
Ik kreeg error Er0 dat zou betekennen dat er een Faulty sensor is.
Derde run (ongeveer 5min na de tweede run):
-50C zelfde verhaal maar nu krijg ik Er5, en deze error kan ik nergens terug vinden. Teminste niet in de guide.
Mijn gok is dat als de compressor -50C haalt dat de sensor raar gaat doen dat daarom er errors komen.
Nu is mijn vraag of dit probleem bekend voor komt? Het is de eerste keer voor mij dat ik een promie/ phase-change heb dus ik zou het niet weten. Heeft iemand anders een oplossing??
Edit:
Alls ik nu naar het gedeelte van de promie luister dat op de processor moet komen hoor ik een soort van geluid op het ritme van de compressor (het trilt ook een beetje). Is dit alleen doordat het vloeibare gas word rondgepompt door dat gedeelte?
Mijn promie heb ik getest zonder systeem eraan.
Eerste run (bij de verkoper thuis):
-48C alles draaide stabiel voor 10a 15min lang.
Tweede run (bij mezelf thuis na 10uur rust):
-50C zodra hij de -50 haald duur het 2min voordat er errors komen.
Ik kreeg error Er0 dat zou betekennen dat er een Faulty sensor is.
Derde run (ongeveer 5min na de tweede run):
-50C zelfde verhaal maar nu krijg ik Er5, en deze error kan ik nergens terug vinden. Teminste niet in de guide.
Mijn gok is dat als de compressor -50C haalt dat de sensor raar gaat doen dat daarom er errors komen.
Nu is mijn vraag of dit probleem bekend voor komt? Het is de eerste keer voor mij dat ik een promie/ phase-change heb dus ik zou het niet weten. Heeft iemand anders een oplossing??
Edit:
Alls ik nu naar het gedeelte van de promie luister dat op de processor moet komen hoor ik een soort van geluid op het ritme van de compressor (het trilt ook een beetje). Is dit alleen doordat het vloeibare gas word rondgepompt door dat gedeelte?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 14:34 ]