Ik heb dus 2 computers in mijn netwerk thuis waar ik een ftp server op wil draaien. Nou dacht ik dat dat kan als je de 2 ftp server op verschillende poorten laat draaien. Mijn ene server draait op poort 21 en de andere op poort 1983 (=geboortejaar, kan ik het best onthouden
) Ik heb het hele zaakje ook netjes ge-portforward in mijn router, dus het zou moeten werken dacht ik. Helaas werkt de 2e server niet, dus die ene met poort 1983. Ik heb op beide servers Serv-u 4.0 staan. Die 1e server draait prima. Wat doe ik fout?
je moet 2 poorten per server forwarden(zoals je dat met 20 en 21 doet-krekel- schreef op 22 maart 2004 @ 13:26:
Ik heb dus 2 computers in mijn netwerk thuis waar ik een ftp server op wil draaien. Nou dacht ik dat dat kan als je de 2 ftp server op verschillende poorten laat draaien. Mijn ene server draait op poort 21 en de andere op poort 1983 (=geboortejaar, kan ik het best onthouden) Ik heb het hele zaakje ook netjes ge-portforward in mijn router, dus het zou moeten werken dacht ik. Helaas werkt de 2e server niet, dus die ene met poort 1983. Ik heb op beide servers Serv-u 4.0 staan. Die 1e server draait prima. Wat doe ik fout?
Kan je helemaal niet connecten op die 1983 poort of kun je geen files up/downloaden en directorylistings opvragen; als het dit laatste is dan moet je je ftp client eens op passive mode zetten..
Kan je trouwens geen virtual directories aanmaken op je eerste ftp server?
Kan je trouwens geen virtual directories aanmaken op je eerste ftp server?
Je geeft te weinig informatie om hier iets over te roepen. Heb je serv-u gewoon 2x gestart (wat niet werkt) of het je binnen serv-u gewoon 2 servers aangemaakt? Hoe heb je de portforeward geregeld? Kun je vanaf je eigen netwerk wel connecten?
Serv-u 4 is trouwens zowiezo geen optie om dat daar ernstige security issues in zitten. Ik raad je zowiezo aan te upgraden naar de laatste versie.
Serv-u 4 is trouwens zowiezo geen optie om dat daar ernstige security issues in zitten. Ik raad je zowiezo aan te upgraden naar de laatste versie.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ik heb inderdaad 2 poorten geforward, dus 1982 en 1983. Als ik mijn server benader probeert hij wel in te loggen (dus je ziet de hele tijd: retreiving file list ofzo) maar hij komt dus niet binnen.
Lokaal gaat alles prima.
Lokaal gaat alles prima.
Passive mode al aan of uit gezet om te kijken of dat verder helpt-krekel- schreef op 22 maart 2004 @ 13:31:
ik heb inderdaad 2 poorten geforward, dus 1982 en 1983. Als ik mijn server benader probeert hij wel in te loggen (dus je ziet de hele tijd: retreiving file list ofzo) maar hij komt dus niet binnen.
Lokaal gaat alles prima.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Als je passive wilt gebruiken (voor o.a. FXP transfers) zul je dit moeten aanvinken in je Serv-U FTP server.
Je zult dan het externe IP adres moeten opgeven en in je router een port range voor Passive inschakelen.
Ik heb dit op de volgende manier gedaan:
port 50000 tot 50100 extern in router naar ip lokaal.
port 21 voor ftp server lokaal.
in serv-u ftp ingesteld dat passive/fxp toegetsaan is.
in serv-u ftp ingesteld dat bij passive hij het externe ip (dat je daarna invult) moet gebruiken.
Hiermee zal het moeten lukken.
Alleen vraag ik me af of je wel met 2 ftp servers intern kunt werken.
Ik zou dan gewoon 2 aparte accounts aanmaken op de ftp server
Je zult dan het externe IP adres moeten opgeven en in je router een port range voor Passive inschakelen.
Ik heb dit op de volgende manier gedaan:
port 50000 tot 50100 extern in router naar ip lokaal.
port 21 voor ftp server lokaal.
in serv-u ftp ingesteld dat passive/fxp toegetsaan is.
in serv-u ftp ingesteld dat bij passive hij het externe ip (dat je daarna invult) moet gebruiken.
Hiermee zal het moeten lukken.
Alleen vraag ik me af of je wel met 2 ftp servers intern kunt werken.
Ik zou dan gewoon 2 aparte accounts aanmaken op de ftp server
Je kan dus wel inloggen-krekel- schreef op 22 maart 2004 @ 13:31:
Lokaal gaat alles prima.
Misschien moet je een bepaalde porte range doorrouten in het modem om passive mode te enablen. Inloggen kan via 1 poort, maar een filelist retrieven heb je passive poorten voor nodig, tenminste als je via passive connect. Als je gebruik maakt van FlashFXP kun je ook nog aanzetten "Server is behind NAT/Non routable IP" dit wil vaak werken. Of natuurlijk in active mode inloggen ipv passive
Overigens kan jet met Serv-u gewoon 2x domeinen aanmaken en daar ftp's op laten starten in plaats van 2x installeren...
57696520646974206c65657374206973206e657264
nee, ik probeer dus op 2 fysiek verschillende computers een ftp te laten draaien.
ik zit nog even te klooien met die passive mode, dat werkt ook nog niet.
ik zit nog even te klooien met die passive mode, dat werkt ook nog niet.
Hoi, dit heb ik ook een hele tijd geleden geprobeerd, maar het is echt een nachtmerrie om Serv u op een andere poort te laten draaien dan 21 achter een ADSL verbinding. Wij hadden een adsl verbinding waarbij het modem voor de firewall zorgde, met deze configuratie kregen wij het niet voor elkaar om serv u op 224 te laten draaien. DIt lukte wel op een andere pc met een kabel verbinding en zonealarm als firewall. FTP heeft meerdere poorten nodig en soms staat in je adsl modem standaard poorten voor geconfigureerd en anders word het niet door gelaten.
Je zou dit eens kunnen proberen.
Je zou dit eens kunnen proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Erpenator2 op 22-03-2004 14:03 ]
Dat vind ik een raar verhaal erpenator2. Je kunt in de meeste modems / adsl router zelf poorten forewarden die je hier voor kunt gebruiken.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1