Toon posts:

Telebyte verlaagt upload van 1024 naar 512Kbit

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een goede 3 maanden een adsl verbinding bij telebyte Nijmegen.
Volgens de specificaties heb ik een upload van 1024 en download van 2048.
Als je op hun site kijkt staat er ook dat je upload afhankelijk is van een aantal factoren zoals afstand naar de centrale en kwaliteit van de koperlijn.
Dus toen mijn adsl aangesloten was had ik een upload van 899k
Niks om over te klagen dus.
En wat schetst mijn verbazing toen op 18 maart mijn hele adsl signaal weg was en vervolgens de volgende ochtend terug was met een upload van exact 512 k.
Vervolgens heb ik telebyte gebeld en dan komen ze met onzin als afstand naar centrale en weet ik wat, terwijl ik me niet kan herinneren dat mijn huis of de centale verschoven is waardoor de afstand groter geworden is, bovendien vind ik het dan sterk dat het dan exact 512k is.
Vervolgens verzinnen ze een smoes over het modem dat die automatisch naar 512 gaat als hij onder een bepaalde snelheid komt.
Na contact met alcatel ben ik te weten gekomen dat dat de reinste onzin is.
En wat nog leuker is dat die 1024 nooit gehaald kan worden omdat de modems die bij de providers geleverd worden nooit hoger gaan dan ongeveer 890k.
Dat is overigens ook bij de andere providers.
Telebyte weet van niks en doen alleen wat als je onder de 512 komt, dat is lekker gemakkelijk.
Dus mocht je hetzelfde probleem hebben met je upload klagen en bellen tot ze er schijtziek van worden.
Ze hebben gewoon de upload omlaag gehaald om capaciteitsproblemen te voorkomen.
Dit geven ze echter nooit toe omdat ze kennelijk denken dat hun klanten achterlijk zijn en het niet door hebben.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Wat staat er in hun algemene voorwaaarden over dit soort dingen? Mogen ze dit zomaar doen, je betaald er toch voor.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Hoi martxxxx,

Welkom op GoT. Het is niet de bedoeling dat je zo een schreeuwerige topic titel gebruikt, daarbij is dit topic dubbel aan je andere topic; Check je upload als je bij telebyte 1024/2048 hebt.
Misschien is het beter als je daar dan verder zult gaan. ;)

Signature

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een upload van 512 Kb / sec is toch helemaal niet zo slecht? Wat staat er in de algemene voorwaarden over dit soort gedrag?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-04 08:45

t!mP

is inflatie gevoelig

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 12:46:
Ik heb sinds een goede 3 maanden een adsl verbinding bij telebyte Nijmegen.
Volgens de specificaties heb ik een upload van 1024 en download van 2048.
Als je op hun site kijkt staat er ook dat je upload afhankelijk is van een aantal factoren zoals afstand naar de centrale en kwaliteit van de koperlijn.
Dus toen mijn adsl aangesloten was had ik een upload van 899k
Niks om over te klagen dus.
En wat schetst mijn verbazing toen op 18 maart mijn hele adsl signaal weg was en vervolgens de volgende ochtend terug was met een upload van exact 512 k.
Vervolgens heb ik telebyte gebeld en dan komen ze met onzin als afstand naar centrale en weet ik wat, terwijl ik me niet kan herinneren dat mijn huis of de centale verschoven is waardoor de afstand groter geworden is, bovendien vind ik het dan sterk dat het dan exact 512k is.
Vervolgens verzinnen ze een smoes over het modem dat die automatisch naar 512 gaat als hij onder een bepaalde snelheid komt.
Na contact met alcatel ben ik te weten gekomen dat dat de reinste onzin is.
En wat nog leuker is dat die 1024 nooit gehaald kan worden omdat de modems die bij de providers geleverd worden nooit hoger gaan dan ongeveer 890k.
Dat is overigens ook bij de andere providers.
Telebyte weet van niks en doen alleen wat als je onder de 512 komt, dat is lekker gemakkelijk.
Dus mocht je hetzelfde probleem hebben met je upload klagen en bellen tot ze er schijtziek van worden.
Ze hebben gewoon de upload omlaag gehaald om capaciteitsproblemen te voorkomen.
Dit geven ze echter nooit toe omdat ze kennelijk denken dat hun klanten achterlijk zijn en het niet door hebben.
Jou k mag je nog even door 8 delen dan heb je Kb/s. Dat ze je eerst de 'goede' upload geven en het later verlagen is best een rotstreek. Dit geeft iig wel aan dat je niet te ver van de centrale woont. Volgens mij hebben ze niet zoveel moeite met upload verhogen. Na mijn weten is de upload altijd zo laag ivm eigen ftps/servers.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even een quote uit je dubbelpost:
johnnyv.nl schreef op 22 maart 2004 @ 12:22:
A: Het feit van de modems is sowieso onwaar (er zijn zat providers die wel goede modems aanbieden die de 1024 kunnen halen) en heeft niet alleen betrekking op Telebyte
B: Je kan klagen wat je wil maar zolang je niet onder de overboekingsfactor uit komt hoeft de provider niets te doen
C: Omdat dit je eerste post is krijg ik de indruk dat je je alleen geregged hebt om te klagen over telebyte

edit:
Je overboekingsfactor is 1:25, dus kun je pas gaan klagen bij een upload van 40,96 kbit/sec

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfix "TELEBYTE VERLAAGD ZIJN UPLOAD VAN 1024 NAAR 512" -> "Telebyte verlaagt upload van 1024 naar 512Kbit"

Onnodig caps gebruiken is niet de bedoeling :/

[ Voor 19% gewijzigd door intoxicated op 22-03-2004 15:46 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
zoals ik net zei in je dubbelpost vlak voordat ie gesloten werd:
en als je nu zegt dat je onder de 512 zit?
stel 500...
als ze gaan controleren en ze merken dat je 512 hebt (maar een klein verschil, waarschijnlijk even 512 terwijl toen jij controleerde het 12 KBit/s minder was) ga ik er niet vanuit dat ze zeggen: "oh dus dat zit toch wel goed", maar het toch fixen richting 899.

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 22 maart 2004 @ 13:16:
Even een quote uit je dubbelpost:

[...]
Toen ik het abonnement heb aangevraagd waren ze net bezig de snelheden te verhogen en nieuwe abonnementen kregen de hogere snelheid meteen en oude zouden hem in april krijgen, waar ze inmiddels ook op terug zijn gekomen.
Dus maken ze meteen bij iedereen de snelheid maar 512.
En ik weet dat je de snelheid door 8 moet delen.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 15:53:
[...]

Toen ik het abonnement heb aangevraagd waren ze net bezig de snelheden te verhogen en nieuwe abonnementen kregen de hogere snelheid meteen en oude zouden hem in april krijgen, waar ze inmiddels ook op terug zijn gekomen.
Dus maken ze meteen bij iedereen de snelheid maar 512.
En ik weet dat je de snelheid door 8 moet delen.
Maar dan nog blijven al mijn punten staan. Je thread komt op mij over als een throll/flame richting telebyte. En omdat jij ineens maar een upload van 512 haalt haalt ineens iedereen dat?

Je kunt klagen wat je wilt, ik zit al een jaar bij surfsneladsl op extreem lage snelheden (vaak net boven de overboekinsfactor) en heb tot een maand geleden tien euro per maand meer betaald dan de mensen die vanaf een week na mij een abo hebben afgesloten. En zij hebben meteen een upload van 1mbit gekregen :/ Maar je staat juridisch nergens en kunt ze spammen wat je wilt, maar het enige wat je dan krijgt is dat ze je bij echte problemen simpelweg zullen negeren.

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 13:34

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik neem aan dat je het 2048 Unlimited abo hebt? Als je voor 1Mbit up betaalt, dan neem ik toch ook aan dat je dat mag krijgen. Zoals je zegt is ca. 890 nog acceptabel (misschien), maar de helft lijkt me niet redelijk?

Ik denk aan een mailtje richting klantenservice met termen als Consumentenbond, Kassa, Radar oid erin ;)

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 22 maart 2004 @ 12:49:
Wat staat er in hun algemene voorwaaarden over dit soort dingen? Mogen ze dit zomaar doen, je betaald er toch voor.
Er staat dat ze tot 512 garanderen, en als ik vanaf het begin 512 had gehad dan had ik daar vrede mee gehad.
Maar als ik eerst drie maanden constant op 899 of 898 heb gezeten en na het uivallen van het adsl-signaal terug kom op 512, dan hoef je geen intellectueel te zijn om te weten dat ze de boel besodemieteren.
Want als het dan afhankelijk zou zijn van de afstand naar de centrale en kwaliteit van de kabel dan was het nu misschien 807 of 745 of weet ik wat voor een wazig getal geweest en niet exact 512, iedere dag.

• pagani
  • Niet online
Shedman schreef op 22 maart 2004 @ 15:59:
Ik neem aan dat je het 2048 Unlimited abo hebt? Als je voor 1Mbit up betaalt, dan neem ik toch ook aan dat je dat mag krijgen. Zoals je zegt is ca. 890 nog acceptabel (misschien), maar de helft lijkt me niet redelijk?

Ik denk aan een mailtje richting klantenservice met termen als Consumentenbond, Kassa, Radar oid erin ;)
Ik heb toevallig bij meerdere klantenservices gewerkt en met zo'n reaktie zullen ze alleen even lachen en dan de prullenbak iets voller maken. Je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden en dus met de overboekingsfactor.
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:01:
[...]

Er staat dat ze tot 512 garanderen, en als ik vanaf het begin 512 had gehad dan had ik daar vrede mee gehad.
Maar als ik eerst drie maanden constant op 899 of 898 heb gezeten en na het uivallen van het adsl-signaal terug kom op 512, dan hoef je geen intellectueel te zijn om te weten dat ze de boel besodemieteren.
Want als het dan afhankelijk zou zijn van de afstand naar de centrale en kwaliteit van de kabel dan was het nu misschien 807 of 745 of weet ik wat voor een wazig getal geweest en niet exact 512, iedere dag.
Er staat nergens dat ze 515kbit garanderen, de overboekingsfactor is gewoon 1:25 dus ze garanderen 1/25 van 1024kbit en dat is dus zo'n 40kbit/s...

[ Voor 40% gewijzigd door pagani op 22-03-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Shedman schreef op 22 maart 2004 @ 15:59:

Dat wordt ook de volgende stap als het niet snel veranderd.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:03:
[...]

Dat wordt ook de volgende stap als het niet snel veranderd.
Die geven je gewoon hetzelfde antwoord als ik al drie keer gegeven heb :O

Maar gewoon simpel gesteld. Er hoeft maar een overboekingsfactor van 1:2 te zijn om 512kbit max te halen, als jullie beiden tegelijk met volle snelheid uploaden.

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 22-03-2004 16:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 22 maart 2004 @ 15:58:
[...]

Maar dan nog blijven al mijn punten staan. Je thread komt op mij over als een throll/flame richting telebyte. En omdat jij ineens maar een upload van 512 haalt haalt ineens iedereen dat?

Je kunt klagen wat je wilt, ik zit al een jaar bij surfsneladsl op extreem lage snelheden (vaak net boven de overboekinsfactor) en heb tot een maand geleden tien euro per maand meer betaald dan de mensen die vanaf een week na mij een abo hebben afgesloten. En zij hebben meteen een upload van 1mbit gekregen :/ Maar je staat juridisch nergens en kunt ze spammen wat je wilt, maar het enige wat je dan krijgt is dat ze je bij echte problemen simpelweg zullen negeren.
In jouw geval zou ik dus geen stuiver meer betalen en mijn abonnement opzeggen met onmiddelijke ingang.
Het probleem is dat veel mensen denken dat ze niks tegen providers kunnen doen maar dat is de reinste onzin.
En als er echte problemen zijn dan kunnen ze toch niks doen want als je de helpdesk belt krijg alleen je maar van een gestreste medewerker te horen dat ze ook niet weten wat er aan de hand is.
IK krijg bij telebyte het Superweb gevoel.

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:10:
[...]

In jouw geval zou ik dus geen stuiver meer betalen en mijn abonnement opzeggen met onmiddelijke ingang.
Het probleem is dat veel mensen denken dat ze niks tegen providers kunnen doen maar dat is de reinste onzin.
En als er echte problemen zijn dan kunnen ze toch niks doen want als je de helpdesk belt krijg alleen je maar van een gestreste medewerker te horen dat ze ook niet weten wat er aan de hand is.
IK krijg bij telebyte het Superweb gevoel.
Je vindt het zeker grappig als ze je vervolgen wegens contractbreuk 8)7

Je kunt wel eigenwijs zijn, maar zolang de overboekingsfactor nog niet bereikt is kun je ze dus echt niets maken.

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 22-03-2004 16:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 22 maart 2004 @ 16:02:
[...]

Ik heb toevallig bij meerdere klantenservices gewerkt en met zo'n reaktie zullen ze alleen even lachen en dan de prullenbak iets voller maken. Je bent akkoord gegaan met hun voorwaarden en dus met de overboekingsfactor.

[...]

Er staat nergens dat ze 515kbit garanderen, de overboekingsfactor is gewoon 1:25 dus ze garanderen 1/25 van 1024kbit en dat is dus zo'n 40kbit/s...
Dan moet je nog maar eens goed lezen op hun site het staat er wel degelijk dat ze 512 k garanderen

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:12:
[...]

Dan moet je nog maar eens goed lezen op hun site het staat er wel degelijk dat ze 512 k garanderen
De uploadsnelheid 1024 is niet gegarandeerd en kan liggen tussen 512 en 1024Kbps. Welke snelheid gehaald wordt is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking. Telebyte biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 05:31
johnnyv.nl moraalridder of wat je ook aan het doen bent. Wanneer je halverwege de snelheid waarvoor je betaald komt heb je recht tot klagen, zo simpel is dat. Hoeveel topics zijn er hier wel niet geopend over provider(s) die bij lange na niet de beloofde snelheid halen? Deze mensen moeten ook niet klagen en blij zijn dat ze toch wel minimaal de helft kunnen halen?

Ik vind het zeer frappant dat je upload in de eerste instantie vrij constant rond de 8/900 heeft gehangen en vervolgens niet hoger dan 512 komt. In mijn ogen lijkt dit een cap richting de 512 kbit/s.

De Algemene Voorwaarden kun je er op nalezen, maar er zal zeker nergens een regel in staan dat Telebyte de snelheden (en/of andere diensten waarvoor je betaald) mag aanpassen zonder dat je enig recht tot opzegging hebt. Staat het er wel in kan Telebyte hoog en laag springen, maar een dergelijke regel is tegen de wetgeving in. Ik ben wel eens benieuwd of meerdere klanten hier last van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 22 maart 2004 @ 16:12:
[...]

Je vindt het zeker grappig als ze je vervolgen wegens contractbreuk 8)7

Je kunt wel eigenwijs zijn, maar zolang de overboekingsfactor nog niet bereikt is kun je ze dus echt niets maken.
contractbreuk werkt toch van twee kanten
werk jij bij telebyte of zo

• pagani
  • Niet online
Zoals ik al heb gezegd (maar niemand leest hier blijkbaar) hoef je maar met een ander persoon tegelijk te uploaden uit je ' groepje' van de overboekingsfactor en je komt op 512 uit :/ (* pagani wuift alle flames van zich af)
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:15:
[...]

contractbreuk werkt toch van twee kanten
werk jij bij telebyte of zo
Vandale:
con·tract·breuk (de ~)
1 het niet-nakomen van een contract

Jij hebt een contract afgesloten om (meestal een jaar) te betalen voor een snelheid die op z'n minst 1/25 van 1024kbit up is, als jij niet betaald kom je je contract niet na B)

[ Voor 50% gewijzigd door pagani op 22-03-2004 16:21 ]

• eMiz0r
johnnyv.nl schreef op 22 maart 2004 @ 16:18:
Zoals ik al heb gezegd (maar niemand leest hier blijkbaar) hoef je maar met een ander persoon tegelijk te uploaden uit je ' groepje' van de overboekingsfactor en je komt op 512 uit :/ (* eMiz0r wuift alle flames van zich af)
Met andere woorden: als 1 van die 25 mensen tegelijkertijd met jou download haal je met zn 2'en nog maar de halve snelheid... Nee zo werkt het niet.

Boven is dit:
2 De uploadsnelheid 1024 is niet gegarandeerd en kan liggen tussen 512 en 1024Kbps. Welke snelheid gehaald wordt is afhankelijk van een aantal factoren, zoals de kwaliteit van de koperdraad (telefoonlijn), afstand tot de centrale, gebruikte apparatuur (modem) en de overboeking. Telebyte biedt geen enkele garantie t.a.v. de te behalen snelheid.
vrij dubbelzinnig vind je ook niet? Er staat toch echt dat de snelheid varieert tussen 512 en 1024. Vervolgens wordt er gezegd dat Telebyte geen enkele snelheidsgarantie biedt.. Nouja, sowieso is die voorwaarde vrij lullig. Zo zou je als ISP ook in je voorwaarden kunnen zetten dat je geen uptime garantie kunt bieden en vervolgens zou geen klant geen poot om op te staan hebben wanneer je maar 1 uur in het jaar internet hebt? Je kijkt nu echt iets te kort door de bocht...

Overigens schiet je compleet het doel van dit topic voorbij. Het gaat er om waarom martxxxx voorheen 900 kbit/s had en nu ineens strak 512. Dat lijkt toch best sterk op een cap naar 512 of wil je zeggen van niet?

[ Voor 9% gewijzigd door eMiz0r op 22-03-2004 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
eMiz0r schreef op 22 maart 2004 @ 16:15:
johnnyv.nl moraalridder of wat je ook aan het doen bent. Wanneer je halverwege de snelheid waarvoor je betaald komt heb je recht tot klagen, zo simpel is dat. Hoeveel topics zijn er hier wel niet geopend over provider(s) die bij lange na niet de beloofde snelheid halen? Deze mensen moeten ook niet klagen en blij zijn dat ze toch wel minimaal de helft kunnen halen?

Ik vind het zeer frappant dat je upload in de eerste instantie vrij constant rond de 8/900 heeft gehangen en vervolgens niet hoger dan 512 komt. In mijn ogen lijkt dit een cap richting de 512 kbit/s.

De Algemene Voorwaarden kun je er op nalezen, maar er zal zeker nergens een regel in staan dat Telebyte de snelheden (en/of andere diensten waarvoor je betaald) mag aanpassen zonder dat je enig recht tot opzegging hebt. Staat het er wel in kan Telebyte hoog en laag springen, maar een dergelijke regel is tegen de wetgeving in. Ik ben wel eens benieuwd of meerdere klanten hier last van hebben.
Een kennis van heeft op hetzelfde moment hetzelfde abonnement gekregen en is op hetzelfde moment ook omlaag gegaan in de upload.

• pagani
  • Niet online
eMiz0r schreef op 22 maart 2004 @ 16:25:
[...]

Er staat toch echt dat de snelheid varieert tussen 512 en 1024.
Kan varieren != varieert.

Met andere woorden: er staat een indicatie van snelheid, niet een garantie.

Verwijderd

BBNed heeft een tijdje terug een boel aanpassingen gedaan op hun centrale's, althans dat kreeg ik van telebyte te horen. Hierdoor zijn een boel abonnementen opnieuw ingedeeld. Zo had ik met wideopen om die reden een dag of 2 geen verbinding meer, maar later ging het weer als een tiet :)

Als je gewoon 'normaal' naar de helpdesk belt willen ze je wel helpen hoor, maar als je meteen gaat liggen vloeken en tieren dan snap ik dat ze zoiets hebben van 'laat maar'.

Maar je hebt niet gezegd hoever je van de centrale woont? Als je 5 kilometer van de dichtbijzijnde centrale woont dan snap ik wel dat je upload langzaamaan aan het zakken is. ADSL wordt immers steeds populairder en dus wordt het ook steeds drukkker op je lijn.

• eMiz0r
johnnyv.nl schreef op 22 maart 2004 @ 16:35:
[...]

Dat is natuurlijk gewoon onzin, een verschil in opvatting. Er staat duidelijk tussen 512 en 1024. Tussen != lager dan.

• Shedman

Shedman

Ik lees trouwens ook nergens in de Algemene Voorwaarden van Telebyte iets over die overboekingsfactor?
Als ik eroverheen gelezen heb is dat mijn vaud ...

Daarbij zou ik me nooit ergens op abonneren waarbij je pas mag klagen als je minder dan 1/25 deel van het te leveren product/dienst krijgt. Lijkt me toch raar dat je bij de MacDonalds voor 20 kipnuggets betaalt en er 1 krijgt. Maar erover klagen mag je niet ...

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik denk dat jij iets te lang bij een helpdesk hebt gewerkt of nog werkt, je bent een beetje het gevoel voor realiteit verloren.
Je reaktie is exact die van een helpdesk iets kroms recht proberen te praten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:05:
[...]

Ik denk dat jij iets te lang bij een helpdesk hebt gewerkt of nog werkt, je bent een beetje het gevoel voor realiteit verloren.
Je reaktie is exact die van een helpdesk iets kroms recht proberen te praten.
maar hoever woon je nou van de centrale?

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik denk dat jij iets te lang bij een helpdesk werkt of hebt gewerkt en een beetje het gevoel voor realiteit verloren bent.
Jouw antwoorden zijn exact die van een slechte helpdesk iets kroms recht proberen te praten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:09:
[...]

Ik denk dat jij iets te lang bij een helpdesk werkt of hebt gewerkt en een beetje het gevoel voor realiteit verloren bent.
Jouw antwoorden zijn exact die van een slechte helpdesk iets kroms recht proberen te praten.
Sorry voor het dubbele bericht dacht dat hij niet was doorgekomen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:06:
[...]

maar hoever woon je nou van de centrale?
Ik woon 1 km van de centrale af

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:10:
[...]

Ik woon 1 km van de centrale af
Dat heb je ook tegen de helpdesk gezegd? Want dan is er toch echt een probleem met je verbinding ofzo.

Ik ken genoeg mensen die een 2048/1024 lijn hebben van telebyte en die worden niet gecapt ofzo. Dus ik denk dat er met je lijn een probleem is, en daar willen ze je vast wel mee helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 16:37:
BBNed heeft een tijdje terug een boel aanpassingen gedaan op hun centrale's, althans dat kreeg ik van telebyte te horen. Hierdoor zijn een boel abonnementen opnieuw ingedeeld. Zo had ik met wideopen om die reden een dag of 2 geen verbinding meer, maar later ging het weer als een tiet :)

Als je gewoon 'normaal' naar de helpdesk belt willen ze je wel helpen hoor, maar als je meteen gaat liggen vloeken en tieren dan snap ik dat ze zoiets hebben van 'laat maar'.

Maar je hebt niet gezegd hoever je van de centrale woont? Als je 5 kilometer van de dichtbijzijnde centrale woont dan snap ik wel dat je upload langzaamaan aan het zakken is. ADSL wordt immers steeds populairder en dus wordt het ook steeds drukkker op je lijn.
Ik heb niemand uitgescholden of wat dan ook als je een normale vraag stelt krijg je een krom antwoord.
Als je een email naar bbnet stuurt krijg je een automatisch verzonden email terug dat je bij je provider moet zijn en die doen niks.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:12:
[...]

Dat heb je ook tegen de helpdesk gezegd? Want dan is er toch echt een probleem met je verbinding ofzo.

Ik ken genoeg mensen die een 2048/1024 lijn hebben van telebyte en die worden niet gecapt ofzo. Dus ik denk dat er met je lijn een probleem is, en daar willen ze je vast wel mee helpen.
Waren ze maar zo behulpzaam maar als je de helpdesk medewerker belt dan hoor ja al aan zijn stem dat hij dik in de stress zit en krijg je als antwoord dat hij het niet weet of dat het modem automatisch terugschakeld naar 512 (wat dus niet is volgens de fabrikant)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:22
Een aantal Demon(Ervaringen Demon DSL-Express # 11) en Cistron gebruikers schijnen hier ook last van te hebben na de vervanging door BBned van de Cisco door Alcatel DSLAMS. Is je centrale pas geupgrade? Kan je hier ff checken: http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp

BTW, blijf gewoon rustig alles wat je boven de 512 hebt is meegenomen. Ik snap dat je liever 1024 hebt, maar recht heb je er niet op.

[ Voor 38% gewijzigd door waslijn op 22-03-2004 17:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waslijn schreef op 22 maart 2004 @ 17:40:
Een aantal Demon(Ervaringen Demon DSL-Express # 11) en Cistron gebruikers schijnen hier ook last van te hebben na de vervanging door BBned van de Cisco door Alcatel DSLAMS. Is je centrale pas geupgrade? Kan je hier ff checken: http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp

BTW, blijf gewoon rustig alles wat je boven de 512 hebt is meegenomen. Ik snap dat je liever 1024 hebt, maar recht heb je er niet op.
Volgens de check is de centrale gemigreerd maar wat betekend dat dan voor mij
en ik weet dat alles boven de 512 meegenomen is maar van 899 terugzakken naar 512 is erg verdacht en al helemaal omdat het exact 512 is

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 18:09 ]

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:39

qless

...vraag maar...

Controleer dan eens je SYNC snelheid...als daar exact 512 op ATM nivo EN je signaal is niet 100% used dan ben je gecapt op 512.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

Topicstarter
qless schreef op 22 maart 2004 @ 18:14:
Controleer dan eens je SYNC snelheid...als daar exact 512 op ATM nivo EN je signaal is niet 100% used dan ben je gecapt op 512.
En hoe controleer ik dat

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 16:22
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 17:58:
[...]

Volgens de check is de centrale gemigreerd maar wat betekend dat dan voor mij
en ik weet dat alles boven de 512 meegenomen is maar van 899 terugzakken naar 512 is erg verdacht en al helemaal omdat het exact 512 is
Ik zou bellen met Telebyte en uitleggen dat het door de migratie is gekomen van Cisco naar Alcatel, misschien kunnen zij dan BBned achter de broek aanzitten om wat voor je uit te gaan zoeken. Lees ook maar eens het Demon topic, daar hebben zommige mensen ook dit probleem.
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 18:18:
[...]

En hoe controleer ik dat
Inloggen op je modem en de waarden uitlezen.

[ Voor 14% gewijzigd door waslijn op 22-03-2004 19:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waslijn schreef op 22 maart 2004 @ 19:35:
[...]
Ik zou bellen met Telebyte en uitleggen dat het door de migratie is gekomen van Cisco naar Alcatel, misschien kunnen zij dan BBned achter de broek aanzitten om wat voor je uit te gaan zoeken. Lees ook maar eens het Demon topic, daar hebben zommige mensen ook dit probleem.

[...]
Inloggen op je modem en de waarden uitlezen.
Daar staat 512-2048

• pagani
  • Niet online
Dan ben je dus gecapped, gewoon even bellen... (neem aan dat je een reset van je modem al geprobeerd hebt).

Wat betreft hun voorwaarden en dat ik een slechte helpdeskmedewerker zou zijn: blijkbaar kunnen jullie geen Nederlands :| Of in ieder geval dan het begrijpend lezen gedeelte.

[ Voor 28% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 08:45 ]

• Shedman

Shedman

johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 08:44:
[...]

Dan ben je dus gecapped, gewoon even bellen... (neem aan dat je een reset van je modem al geprobeerd hebt).

Wat betreft hun voorwaarden en dat ik een slechte helpdeskmedewerker zou zijn: blijkbaar kunnen jullie geen Nederlands :| Of in ieder geval dan het begrijpend lezen gedeelte.
Hoe zei jij dat eerder ook maar weer? * Shedman wuift alle flames van zich af

• pagani
  • Niet online
Shedman schreef op 22 maart 2004 @ 16:59:
Ik lees trouwens ook nergens in de Algemene Voorwaarden van Telebyte iets over die overboekingsfactor?
Als ik eroverheen gelezen heb is dat mijn vaud ...

Daarbij zou ik me nooit ergens op abonneren waarbij je pas mag klagen als je minder dan 1/25 deel van het te leveren product/dienst krijgt. Lijkt me toch raar dat je bij de MacDonalds voor 20 kipnuggets betaalt en er 1 krijgt. Maar erover klagen mag je niet ...
Mmmm, laatste keer dat ik algemene voorwaarden van een dergelijke 'kwaliteit' heb gezien is lang geleden. Ze hebben het product nieteens gespecificeerd :/

Maar je verhaal over Mcdonalds slaat nergens op. Je betaald in feite voor een gegarandeerde 1/25 (of een andere verhouding, afhankelijk van je provider) van de maximale snelheid.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 09:06 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:07
Dan moet je maar bij een goede provider gaan ipv. zo'n goedkope ze stunten nu allemaal wel met prijzen, maar dat had tiscally ook, moest iedereen opeens meer gaan betalen!!

Ik zit al 3 jaar bij planet en nog maar 2 uur gehad dat hij geen verbinding kon maken. En ik haal altijd de max snelheid.
Planet is dan wel ietsies duurder maar ze doen het wel!!

http://axrotterdam.blogspot.nl

• pagani
  • Niet online
Ter vergelijking: KPN ADSL heeft een overboekingsfactor van 1:40 voor de particuliere abonnementen. Dan valt 1:25 nog alleszins mee.

Probleem van telebyte is echter dat ze nergens in hun AV het product specificeren en al helemaal niet aangeven wat hun taken/garanties zijn. Erg vreemd :/

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
Dekaasboer schreef op 23 maart 2004 @ 09:03:
Dan moet je maar bij een goede provider gaan ipv. zo'n goedkope ze stunten nu allemaal wel met prijzen, maar dat had tiscally ook, moest iedereen opeens meer gaan betalen!!
Dit slaat nergens op. Hij betaald voor 2048 - 1024 dan moet zijn modem hier gewoon op ingesteld staan. Dat gelul over die overboekingsfactor...

Als jij betaald voor 2048/1024 en je hebt een overboeking van 1:10 (dit is al erg hoog voor oncsumenten), dan ben je tevreden als je modem op 204,8/102,4 ingesteld staat?????? Dit slaat echt nergens op. Zijn modem moet gewoon op 2048/1024 ingesteld staan PUNT. Anders is het lastig om daadwerkelijk een hogere snelheid halen.

Als de helpdesk niet helpt dan moet je een klachtenbrief sturen naar je provider. Is de enigste oplossing...

Succes!

• pagani
  • Niet online
jongentje schreef op 23 maart 2004 @ 09:28:
[...]

Dit slaat nergens op. Hij betaald voor 2048 - 1024 dan moet zijn modem hier gewoon op ingesteld staan. Dat gelul over die overboekingsfactor...

Als jij betaald voor 2048/1024 en je hebt een overboeking van 1:10 (dit is al erg hoog voor oncsumenten), dan ben je tevreden als je modem op 204,8/102,4 ingesteld staat?????? Dit slaat echt nergens op. Zijn modem moet gewoon op 2048/1024 ingesteld staan PUNT. Anders is het lastig om daadwerkelijk een hogere snelheid halen.

Als de helpdesk niet helpt dan moet je een klachtenbrief sturen naar je provider. Is de enigste oplossing...

Succes!
Geen enkele consumentenlijn heeft een overboekingsfactor van 1:10.
Zijn modem staat fout ingesteld, ok, maar zolang (bij een goede clausule in de AV) de overboekingsfactor niet bereikt wordt hoeft Telebyte niets te doen.

Verwijderd

Wat voor modem heeft de TS? Want de 3Com's die Telebyte eerst werken niet echt fijn met de alcatel aparatuur die BBNed in haar centrale's heeft neergezet. Daarom geeft Telebyte nu denk ik ook alcatels aan haar klanten ipv 3com.

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op 23 maart 2004 @ 09:03:

Ik zit al 3 jaar bij planet en nog maar 2 uur gehad dat hij geen verbinding kon maken. En ik haal altijd de max snelheid.
Planet is dan wel ietsies duurder maar ze doen het wel!!
Zo goedkoop is telebyte dus niet, ik betaal 55 euro per maand, lijkt me toch een behoorlijk bedrag.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 09:54:
Wat voor modem heeft de TS? Want de 3Com's die Telebyte eerst werken niet echt fijn met de alcatel aparatuur die BBNed in haar centrale's heeft neergezet. Daarom geeft Telebyte nu denk ik ook alcatels aan haar klanten ipv 3com.
Alcatel speedtouch 510i

• pagani
  • Niet online
Even de resultaten (gemiddeld) van speedtest voor telebyte:
Telebyte Personal ADSL Wide Open
ADSL bbned 1:25
up: 65.64
Telebyte Personal ADSL 1024
up: 36.83

Het lijkt erop dat er wel meer telebyters laag in de upload zitten.

(er is ook een editknop mart)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb zo net weer contact met telebyte gehad en met een andere medewerker.
En misschien dat er nu toch iets aan gedaan gaat worden.
Ze nemen contact op met BBned om te kijken wat er fout is gegaan met de migratie van de centrale hier wat in de nacht van 18 maart is gebeurd.
Meteen daarna was de snelheid omlaag gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 10:12:
Even de resultaten (gemiddeld) van speedtest voor telebyte:
Telebyte Personal ADSL Wide Open
up: 65.64
Telebyte Personal ADSL 1024
up: 36.83

Het lijkt erop dat er wel meer telebyters laag in de upload zitten.

(er is ook een editknop mart)
heb voorheen de data met bijna 90k de deur uit zien gaan
en als er iets fout is gegaan bij BBned dan zul je nu inderdaad niet hoog uitkomen

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 10:17:
[...]

heb voorheen de data met bijna 90k de deur uit zien gaan hoor
en als er iets fout is gegaan bij BBned dan zul je nu inderdaad niet hoog uitkomen
Er kunnen ook gewoon meer gebruikers op de lijn zitten nu.

En er is ook een editknop Mart.

edit:
Is het overigens niet gewoon handiger om deze discussie te verplaatsen naar Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring? :?

[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 10:18:
[...]

Er kunnen ook gewoon meer gebruikers op de lijn zitten nu.

En er is ook een editknop Mart.
ja en wat is er met die knop

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 10:20:
[...]

ja en wat is er met die knop
Je post steeds twee, drie keer achter elkaar losse berichten, dat is niet gewenst en daar heb je een editknop voor (om dus zaken aan hetzelfde bericht toe te voegen)

Verwijderd

Topicstarter
johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 10:21:
[...]

Je post steeds twee, drie keer achter elkaar losse berichten, dat is niet gewenst en daar heb je een editknop voor (om dus zaken aan hetzelfde bericht toe te voegen)
die kan ik alleen aanklikken bij mijn eigen berichten en een lagere upload is ook niet gewenst bij mij en die heb ik ook gekregen
Maar ik stop nu even en wacht af wat ze gaan doen bij telebyte.

ps. Ik heb nooit gezegd dat je een slechte helpdeskmedewerker bent maar dat je reageerd als een helpdeskmedewerker.
Dus iedereen heeft wel eens last van niet goed lezen wat er staat en geeft zijn eigen invulling aan wat hij leest.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 10:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 10:15:
Heb zo net weer contact met telebyte gehad en met een andere medewerker.
En misschien dat er nu toch iets aan gedaan gaat worden.
Ze nemen contact op met BBned om te kijken wat er fout is gegaan met de migratie van de centrale hier wat in de nacht van 18 maart is gebeurd.
Meteen daarna was de snelheid omlaag gegaan.
Dus de helpdesk van Telebyte valt best mee?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 10:28:
[...]

Dus de helpdesk van Telebyte valt best mee?
Dat wachten we nu dus even af, als het goed komt laat ik het meteen weten.

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11
Dammm dit zou wel minder zijn zeg. Ik heb maandag mijn aanmeldingsbrief op de bus gedaan voor een 2048/1024 abbo. Verder zie ik dat mijn centrale ook al gemigrieerd is dus dat word denk ik ook 512 dan maar. Dammm

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
Om nog even terug te komen op de overboeking smoes die steeds vaker langs komt....

Is een overboekingsfactor een verhouding tussen ingekochte capaciteit en aantal aangesloten gebruikers in
a) het hele netwerk (alle gebruikers van dezelfde ISP)
b) alleen in de desbetreffende centrale (lokaal niveau)
c) een enkele dslam

Als het a of b is kan je dus niet klakkeloos de berekening "abo/overboeking=minimale snelheid" gebruiken. De snelheid zal een stuk hoger liggen.

Men hanteert hier de overboekingsfactor alsof deze aan jouw kant van het modem plaatsvind (alsof je je aansluiting deelt met huisgenoten), terwijl ik denk dat deze dus veel verder in de infrastructuur plaatsvind (wat natuurlijk een stuk slimmer is).

En als het betrekking heeft op de ingekochte capaciteit heeft het waarschijnlijk ook niks te maken met verkeer tussen providers onderling, dankzij peering overeenkomsten is deze toch gratis.

Weet iemand hier meer over?

• pagani
  • Niet online
Zakalwe schreef op 23 maart 2004 @ 10:49:
Om nog even terug te komen op de overboeking smoes die steeds vaker langs komt....

Is een overboekingsfactor een verhouding tussen ingekochte capaciteit en aantal aangesloten gebruikers in
a) het hele netwerk (alle gebruikers van dezelfde ISP)
b) alleen in de desbetreffende centrale (lokaal niveau)
c) een enkele dslam

Als het a of b is kan je dus niet klakkeloos de berekening "abo/overboeking=minimale snelheid" gebruiken. De snelheid zal een stuk hoger liggen.

Men hanteert hier de overboekingsfactor alsof deze aan jouw kant van het modem plaatsvind (alsof je je aansluiting deelt met huisgenoten), terwijl ik denk dat deze dus veel verder in de infrastructuur plaatsvind (wat natuurlijk een stuk slimmer is).

En als het betrekking heeft op de ingekochte capaciteit heeft het waarschijnlijk ook niks te maken met verkeer tussen providers onderling, dankzij peering overeenkomsten is deze toch gratis.

Weet iemand hier meer over?
Er staat simpelweg een router bij je centrale. Als je overboeking 1:25 is staat er (hadrware- dan wel softwarematig) per 25 gebruikers een al dan niet fysieke router welke begrenst is op de max snelheden van je abo. Zit je er dus met twee connecties op en je gebruikt beiden de volle verbinding, dan heb je ongeveer de helft van de snelheid. Bij drie verbindingen eenderde etc. Het idee hierachter is dat de gemiddelde consument niet continu 100% van de verbinding gebruikt. Zo zal de gemiddelde consument er vrij wienig van merken. Wel zul je merken dat het 's avonds trager gaat, dit komt dan omdat meer gebruikers online zitten en/of deze meer actief zijn.

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
johnnyv.nl schreef op 23 maart 2004 @ 11:21:
[...]

Er staat simpelweg een router bij je centrale. Als je overboeking 1:25 is staat er (hadrware- dan wel softwarematig) per 25 gebruikers een al dan niet fysieke router welke begrenst is op de max snelheden van je abo. Zit je er dus met twee connecties op en je gebruikt beiden de volle verbinding, dan heb je ongeveer de helft van de snelheid. Bij drie verbindingen eenderde etc. Het idee hierachter is dat de gemiddelde consument niet continu 100% van de verbinding gebruikt. Zo zal de gemiddelde consument er vrij wienig van merken. Wel zul je merken dat het 's avonds trager gaat, dit komt dan omdat meer gebruikers online zitten en/of deze meer actief zijn.
Volgens mij klopt hier niks van, het is namelijk inefficiënt en erg onflexibel.
Of wilde je zeggen dat ze verschillende routers hebben voor verschillende abonementsvormen, en dat als ik overstap naar een ander abonnement, ze een kabeltje gaan overprikken?

Ik heb al een aantal jaren ADSL en ik heb werkelijk nog nooit bij mezelf of bij anderen (tientallen klanten en familieleden met ADSL) gemerkt dat de verbinding significant vertraagd werd (bijvoorbeeld s'avonds).

• pagani
  • Niet online
Zakalwe schreef op 23 maart 2004 @ 12:47:
[...]

Volgens mij klopt hier niks van, het is namelijk inefficiënt en erg onflexibel.
Of wilde je zeggen dat ze verschillende routers hebben voor verschillende abonementsvormen, en dat als ik overstap naar een ander abonnement, ze een kabeltje gaan overprikken?

Ik heb al een aantal jaren ADSL en ik heb werkelijk nog nooit bij mezelf of bij anderen (tientallen klanten en familieleden met ADSL) gemerkt dat de verbinding significant vertraagd werd (bijvoorbeeld s'avonds).
Ik zei hardware- dan wel softwarematig. Ze kunnen natuurlijk een router hebben staan met veel meer poorten, maar deze zal dan steeds per 25 poorten de snelheid begrenzen. Omdat maar weinig mensen hun verbinding ten volle benutten merk je er meestal weinig van, maar als mensen hun volle verbinding gaan gebruiken daalt de snelheid al snel.

De router zal ook diverse snelheden kunnen reguleren door gewoon jouw maximale snelheid af te knijpen. Hoe de router omgaat met de verdeling van de bandbreedte van jou t.o.v. een zwaardere cq lichtere gebruiker hangt af van de instellingen.

[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 23-03-2004 12:54 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 09:54:
bedoel je geen e-tech ipv 3com? :)

ik heb de helpdesk in totaal 2x nodig gehad omdat m'n lijn vastzat en gereset moest worden,ik werd beide keren perfect geholpen binnen 30min (was via mail)
maja...mischien zit ik dan wel op betere tijden ofzo (beide keren 9 a 10 uur) ik heb btw nog oud abbo dus gewoon 512,dus ik weet hier verder niets vanaf

[ Voor 34% gewijzigd door mrsar op 23-03-2004 13:21 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

mrsar schreef op 23 maart 2004 @ 13:18:
[...]

bedoel je geen e-tech ipv 3com? :)

ik heb de helpdesk in totaal 2x nodig gehad omdat m'n lijn vastzat en gereset moest worden,ik werd beide keren perfect geholpen binnen 30min (was via mail)
maja...mischien zit ik dan wel op betere tijden ofzo (beide keren 9 a 10 uur) ik heb btw nog oud abbo dus gewoon 512,dus ik weet hier verder niets vanaf
idd e-tech :) Hoe kom ik nou weer aan 3com? :) Die zouden iig wel goed werken :p

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 14:10:
[...]

idd e-tech :) Hoe kom ik nou weer aan 3com? :) Die zouden iig wel goed werken :p
Nou, het probleem is opgelost.
Ik heb ondanks overboekings factoren en weet ik waardoor een upload niet hoog zou kunnen zijn een upload van 960 dus nog net geen 1024.
Dus ik denk dat de theorie van Johnny niet helemaal opgaat (gelukkig).

Oh ja, en ik begrijp nou nog steeds niet wat Johnny met die editknop bedoeld.
Maar het zal allemaal wel, deze topic mag voor mij gesloten worden.
Diegenen die het met mij eens waren bedankt en die het niet met mij eens waren....LET THE FORCE BE WITH YOU!!!!!!!!!!!!!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 16:22 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 10:31

slaay

Natuurbeleven.com

Wat was de oorzaak van je probleem?

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
slaay schreef op 25 maart 2004 @ 16:24:
Wat was de oorzaak van je probleem?
BBned is de centrales aan het migreren naar een ander systeem en daarbij hebben ze iets fout gedaan met het instellen van de snelheden, waardoor ik in plaats van 1024 upload nog maar 512 had, maar het eerste wat in je hoofd op komt is gezien de problemen die telebyte met de capaciteit had dat ze de snelheid omlaag gehaald hadden.
Dat soort misverstanden ontstaan dus als je niet echt op de hoogt gehouden word als er iets veranderd.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 17:26 ]

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Nog even over de editknop dan maar :P :

De editknop is gemaakt om iets aan berichten toe te voegen/verwijderen/veranderen. Dus als je als laatst een bericht hebt geplaatst en je wil daarna nog iets zeggen is het beter dat in je laatste post te doen zodat alles overzichtelijk blijft. Dat is voor alle lezers van dit topic en jezelf makkelijker, nietwaar?
Dat je alleen je eigen posts kan wijzigen spreekt voor zich natuurlijk ;). Alleen de moderators/admins kunnen berichten van anderen wijzigen.

Amen :P

Verwijderd

Topicstarter
Quote schreef op 25 maart 2004 @ 17:44:
Nog even over de editknop dan maar :P :

De editknop is gemaakt om iets aan berichten toe te voegen/verwijderen/veranderen. Dus als je als laatst een bericht hebt geplaatst en je wil daarna nog iets zeggen is het beter dat in je laatste post te doen zodat alles overzichtelijk blijft. Dat is voor alle lezers van dit topic en jezelf makkelijker, nietwaar?
Dat je alleen je eigen posts kan wijzigen spreekt voor zich natuurlijk ;). Alleen de moderators/admins kunnen berichten van anderen wijzigen.

Amen :P
Kijk dat is nou een antwoord waar ik wat aan heb
mijn dank is verpletterend

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:29
Hte probleem bij jou is zeer waarschijnlijk, zoals ook al werd gezegd, een foutje van BBned bij het omzetten van de cisco dslam naar een alcatel. Dat kan je laten fixen door rustig met telebyte te bellen en ze dit uit te leggen. HEt gebeurt vaker.

Sync snelheid is niet overboekt, dat is gewoon normaal. Dat zou bij een 2/1 abonnement ongeveer 2048 down zijn, en ergens boven de 700 up. De overboeking zit hem in de fibers van BBned naar de provider. Daar is per 25 klanten ruimte gereserveerd voor 1. Dit is normaal gesproken geen probleem, wanneer iedereen een beetje normaal gebruik van de lijn maakt, en dus niet als een achterlijke dvd's gaat zitten binnentrekken.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Topicstarter
MagicTempest schreef op 25 maart 2004 @ 18:51:
Hte probleem bij jou is zeer waarschijnlijk, zoals ook al werd gezegd, een foutje van BBned bij het omzetten van de cisco dslam naar een alcatel. Dat kan je laten fixen door rustig met telebyte te bellen en ze dit uit te leggen. HEt gebeurt vaker.

Sync snelheid is niet overboekt, dat is gewoon normaal. Dat zou bij een 2/1 abonnement ongeveer 2048 down zijn, en ergens boven de 700 up. De overboeking zit hem in de fibers van BBned naar de provider. Daar is per 25 klanten ruimte gereserveerd voor 1. Dit is normaal gesproken geen probleem, wanneer iedereen een beetje normaal gebruik van de lijn maakt, en dus niet als een achterlijke dvd's gaat zitten binnentrekken.
Het probleem was al opgelost hoor, staat een paar berichtjes terug.
En ik heb nu 992k.
En de snelheid die ik heb blijft constant hetzelfde dag en nacht ieder moment van de dag.
En het maakt niet uit of het druk is of zo, de snelheid blijft precies hetzelfde.
Geen last van weet ik wat voor wazige getallen waar iedereen steeds mee gooit.
Bovendien als die gast die ik de eerste keer heb gesproken bij telebyte niet had zitten zeuren over afstanden en kwaliteit van de kabel maar gewoon geluisterd had zoals de persoon die ik maandag aan de telefoon heb gehad, was ik er waarschijnlijk hier niet eens over begonnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 23:33 ]

Pagina: 1