Toon posts:

ATI Radeon 9800Pro AIW of ATi Radeon 9800 Pro 128MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mijn tv-out dagelijks en speel maandelijks een spelletje. Welke van deze 2 kaarten raden jullie mij aan? Op dit moment heb ik een Asus 4600TI die erg tegevalt met tv-out.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 12:44:
Ik gebruik mijn tv-out dagelijks en speel maandelijks een spelletje. Welke van deze 2 kaarten raden jullie mij aan? Op dit moment heb ik een Asus 4600TI die erg tegevalt met tv-out.
Niet om lastig te doen ofzo ;), maar wat is er mis met je tvout? Ik heb ongeveer dezelfde kaart (ti4400) met de laatste reference drivers en de tv-out via s-video is gewoon uitstekend te noemen!

Zou je misschien even toe willen lichten wat er aan schort?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uuh, AIW 128 (al dan niet pro) tegenover een R9800Pro :?

Die AIW is een leuk kaartje, maar op basis van een core van 5 jaar oud. Bovendien zit je vast aan een oude versie van de ATi player, de TV chip wordt slecht/niet ondersteund door andere progjes.

Die lijkt in het geheel niets op de R9800 (al dan niet Pro), een snelheidswonder, maar zonder TV-Tuner.

Dit is dus niet appels en peren vergelijken maar appels en -uuh- ottersneuzen vergelijken. Behalve de 'ATi' in de naam van de chip verschillen ze in alles. Hoe kom je in hemelsnaam op die twee?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft opzich ook nooit problemen opgelevert.
Maar op een moment werd het beeld onscherp wat ik niet meer goed kreeg, met de nieuwste drivers niet en niet met 45.23 drivers. Ook kreeg ik een catastrophic failure als ik bij eigenschappen van beeldscherm naar geavanceerd ging en dan naar gforce ging. Volgens mij is die kaart gewoon stuk door een of ander onbegrijpelijke reden. TV-out doet daardoor ook meteen een stuk minder. Erg raar maar waar

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Wildfire

Joy to the world!

Ja, dan kun je beter een Radeon 9700 Pro AIW nemen. Niet al te duur meer en erg goede prestaties... en iig een recente core.

Oh, topicstarter: wat je problemen betreft, doe eens je drivers verwijderen met Detonator Destroyer en daarna weer opnieuw installeren. Dat is vaak dè oplossing. Of anders, voordat je geld over de balk smijt, een schone install van Windows.

[ Voor 50% gewijzigd door Wildfire op 22-03-2004 13:09 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
dion_b

Ik dacht dat de kaarten qua performance zo goed als gelijk waren. en daar ik toch weinig gebruik maar van 3d in zware spellen en ik de kaart meer gebruik voor tv-out en tv-in leek dit me misschien een goed alternatief. Maar als ik jou moet geloven is er dus wel een wereld van verschil tussen deze 2 kaarten en kan ik beter voor de 9800 pro gaan..

Heeft er iemand ervaring met tv-out met deze kaart? ik gebruik svideo..

Verwijderd

Topicstarter
wildfire, jij zegt dat de AIW toch een nieuwe core heeft itt wat dion_A zegt...who's right?! :D

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 13:10:
wildfire, jij zegt dat de AIW toch een nieuwe core heeft itt wat dion_A zegt...who's right?! :D
Ik zeg dat de Radeon 9700 Pro AIW een nieuwe core heeft. En dat is ook zo. De AIW 128 is een heel andere kaart van een paar jaar terug.

Volgens mij verwar je de AIW 128 kaarten (die dus al jaren oud zijn) met de recente AIW Radeon kaarten.

Voor mijn kaartje, een Club3D ATI Radeon 9700 Pro AIW betaal je €284 volgens de pricewatch. Voor een normale Club3D ATI Radeon 9800 Pro (zonder AIW dus) betaal je €215, de AIW variant €421.

[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 22-03-2004 13:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik bedoelde de 9700 iaw ook. maar liet dat niet zo duidelijk zien in mijn topic. excuus

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 13:16:
sorry, ik bedoelde de 9700 iaw ook. maar liet dat niet zo duidelijk zien in mijn topic. excuus
Nogal ja... de ATi AIW 128 Pro is gebaseerd op de ATi Rage128 chip en heeft 16 of 32MB RAM..

Nauwkeurigheid is nogal essentieel met dit soort namen :o

Edit:
ff topictitel gefixed om het wat meer ontopic te houden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 22-03-2004 14:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Euhm heeft de TS het niet gewoon over een AIW 9800 Pro AIW 128MB en een gewone 9800 PRO 128 MB?

pricewatch: Hercules All-In-Wonder Radeon 9800SE 128MB (AGP)

Deze zou je kunnen proberen met een tweak naar een pro te zetten.
Heb ik ook, en het is een verrekte koopje voor een 9800 met de AIW features.

[ Voor 66% gewijzigd door XthinkZ op 22-03-2004 14:11 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XthinkZ schreef op 22 maart 2004 @ 14:06:
Euhm heeft de TS het niet gewoon over een AIW 9800 Pro AIW 128MB en een gewone 9800 PRO 128 MB?
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 13:16:
Volgende keer even wat beter lezen als je wil...

Maar ik zou eerst eens proberen om het op te lossen met Detonator Destroyer, mocht dat niet werken, een nieuwe install doen van Windows, mocht dat ook niet helpen, dan pas een nieuwe kaart kopen...

Verwijderd

XthinkZ schreef op 22 maart 2004 @ 14:06:
Als dat zo is dan kan TS beter een een AIW 9800 Pro nemen. Met de drivers Omega kan je deze softmodden met als resultaat een mooie 9800 Pro met de video capaciteiten van de AIW

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 21:33

greatgonzo

schit-te-rend!

een reuze kick, maar vooruit:

Ik zit zelf voor dezelfde keuze, ben van plan een 9800 pro op de kop te tikken, en zag bij een winkel in de buurt de aiw versie voor ongeveer dezelfde prijs als een nieuwe.

Dit leek me wel wat, maar heb wel de volgende eisen:
- de kaart moet even snel zijn als de gewone 9800 pro (helaas geen benchmarks gevonden)
- capture kwaliteit moet goed zijn (wil pc dan gaan gebruiken als digitale videorecorder zeg maar)

Misschien kan iemand zijn ervaringen met deze kaart posten?

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:59

psy

De 9800 Pro AIW is exact even snel als de versie zonder AIW. Met Google kan je makkelijk reviews van AIW's vinden waar dat ook in wordt bevestigd. Ik heb laatst voor 200 euro een nieuwe 9800 Pro AIW van iemand kunnen kopen (koopje dus) en ben er dik tevreden mee. Hij is compact (itt mijn oude 4400), snel en heeft eeen fijne tuner en extra's. Alleen sorteren van de zenders gaat eigenlijk niet. Beetje vaag.
Wel wordt de kaart loeiheet bij bv Doom III, een beetje extra koeling vind ie wel fijn heb ik gemerkt. Capturing werkt tadelos, je hebt verschillende instellingen qua kwaliteit. Werkt goed. Alleen de software is heel af en toe iets buggy.

Op hardwareinfo staat een review van de 9700 pro, zo krijg je een goed beeld van de all-in-wonder functionaliteit: http://www.hardware.info/reviews.php?id=389

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 02-11-2004 08:48 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1