Toon posts:

[VB6] Functie in ander MDI form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van 2 mdi childs. In Form1 staat een treeview die ik met form2 wil kunnen aanpassen. Daarvoor heb ik een functie in Form1 die ik kan gebruiken.

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
Public Sub AddGroup(sGroupName As String)
    Dim nNode As Node

Set nNode = trvwGroups.Nodes.Add(, , sGroupName, sGroupName)

End Sub

Als ik deze functie vanuit zijn eigen form aanroep is er niets aan de hand, maar doe ik dat vanuit form2 dan maak hij (zo lijkt het) een eigen instantie aan van trvwGroups.

Hoe kan ik dit voorkomen, ik dacht dat dit het makkelijkste was om via de MDI parent te doen, maar daar heb ik de form in een variable staan, om makkelijk te kunnen wisselen.

Dus kan zou ik dan misschien die variable in de parent kunnen typecaste naar form1, of hoe kan ik dit anders oplossen?

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
[quote]Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 12:28:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
    Dim nNode As Node

Set nNode = trvwGroups.Nodes.Add(, , sGroupName, sGroupName)

End Sub

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
    Dim nNode As Node

Set nNode = form2.trvwGroups.Nodes.Add(, , sGroupName, sGroupName)

End Sub

Helpt gewoon de formnaam er voor zetten niet?

Btw. Een project bevat 1 mdiForm (de parent) en de kinderen hiervan heten mdichild en zijn 'qua definitie' geen mdiform. De officiele afkorting die als 'voorzetsel' gebruikt wordt voor een treeview is tv.

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Verwijderd

Topicstarter
het heeft geen zin om er form2 voor te zetten, want ik zit dan toch al in de goede form.
Ik heb al gekeken door een paar keer de functie aan te roepen in door zijn eigen form en door een andere form, als ik dan steeds alle waardes van de nodes opvraagd houdt hij 2 instanties bij lijkt het wel, hij houdt alle waardes die ik via de andere form meegeef apart bij. Dat is eigenlijk ook het probleem