Ik ben bezig met een programmatje te maken dat strings bewerkt, maar bij het inlezen van de benodigde gegevens uit deze string gaat iets fout.
De string 'regel', bevat de waarde: "Als Beginwaarde=IF2002<120,Then eindwaarde=IF2003<136,eind"
Ik wil de waarde "120" in een domainUpDown1 krijgen.
Hiervoor heb ik besloten om door de string heen te lopen tot aan de EERSTE "<", vanaf hier door te gaan naar de EERSTE ",".
Het stukje string tussen de "<" en de "," wordt naar de string 'test' gestuurd met een for loop.
De string 'test' wordt naar de domainUpDown gestuurd.
Het probleem zit um erin dat er niet wordt gekeken naar de EERSTE "<", maar naar de tweede.
Het programma wordt gemaakt in C++.NET van MS Visual Studio.NET.
Hieronder staat de programma code:
hoe kan het zijn dat hij de 2de vind ipv de eerste, maar vooral hoe los ik het op
De string 'regel', bevat de waarde: "Als Beginwaarde=IF2002<120,Then eindwaarde=IF2003<136,eind"
Ik wil de waarde "120" in een domainUpDown1 krijgen.
Hiervoor heb ik besloten om door de string heen te lopen tot aan de EERSTE "<", vanaf hier door te gaan naar de EERSTE ",".
Het stukje string tussen de "<" en de "," wordt naar de string 'test' gestuurd met een for loop.
De string 'test' wordt naar de domainUpDown gestuurd.
Het probleem zit um erin dat er niet wordt gekeken naar de EERSTE "<", maar naar de tweede.
Het programma wordt gemaakt in C++.NET van MS Visual Studio.NET.
Hieronder staat de programma code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| int plaatsBegin='0', plaatsEind='0', plaats='0';
char kar='0';
std::string beginMin, beginMax,test;
std::string regel = "Als Beginwaarde=IF2002<120,Then eindwaarde=IF2003<136,eind";
textBox1->Text = new System::String(regel.c_str());
while (kar != '<')
{
plaatsBegin++;
kar = regel[plaatsBegin];
}
plaatsEind = plaatsBegin;
plaatsBegin++;
while (kar != ',')
{
plaatsEind++;
kar = regel[plaatsEind];
}
for (int i=0;i<plaatsEind-plaatsBegin; i++)
{
test[i]=regel[plaatsBegin+i];
}
domainUpDown1->Text = new System::String(test.c_str());
} |
hoe kan het zijn dat hij de 2de vind ipv de eerste, maar vooral hoe los ik het op
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 13:22 ]