Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Maar het grote nadeel is dat er weer bewegende delen inzitten (kop). Dit veroorzaakt bij stoten weer voor de nodige problemen. Er zit wel een buffer voor 45 seconden muziek misschien dat dat afdoende is. Ik zou het echter niet weten!
Ligt er dus aan wat je wilt! Ik zou voor die nieuwe speler gaan...
Sjesus...
ALH
Verwijderd
- bewegende onderdelen zijn echt geen probleem. de nieuwere minidisc-walkmans zijn echt superschokbestendig. Ik heb er eentje, en die slaat alleen over als je er een halve minuut op gaat staan slaan. Overslaan als je dat niet wilt, doet hij nooit. Het enige nadeel van bewegende onderdelen is de eventuele slijtage, en het hogere batterijverbruik.
- Wat ik persoonlijk jammer vind aan die mp3-discmans, is dat ze nog steeds het probleem hebben dat ze zo groot zijn. Ik vond het juist zo leuk van die andere mp3-spelers dat ze zo klein zijn (dit geldt ook voor minidisc). Het probleem is nu nog gewoon dat geheugen nog niet goedkoop is, tot de tijd dat je mp3-walkmans (of vqf/mp4 wat dan ook) met goedkope verwisselbare 128mb-flash geheugenkaarten kunt kopen blijft alles een beetje een compromis.
Voordelen flash-mp3 walkmans:
- Klein
- weinig batterijverbruik
Nadelen:
- Weinig opslagruimte
- geen verwisselbare media (meestal)
- flash-ram erg duur
- vooral geschikt voor downloaden mp3's, niet echt veel meer toepassingen
Voordelen minidisc:
- Je kunt er mee opnemen
- redelijk klein
- media goedkoop en verwisselbaar
- ook goed vertegenwoordigd in normale audio-componenten
Nadelen:
- hoger batterijverbruik
- opnemen kan niet met hoge snelheid van computer
Voordelen mp3/cd combi:
- Je kunt je verzamelmp3-cd's spelen
- compatible met je bestaande muziekcollectie
- media zeer goedkoop
- lange luistertijd
Nadelen:
- Vrij hoog batterijverbruik
- groot voor een portable apparaat
Ik hou het zelf nog even bij Minidisc, en tegen de tijd dat mijn recorder/walkman versleten zijn, zie ik wel verder, op het moment denk ik dat er nog geen ideale oplossing bestaat, maar dat we er tegenaan zitten. Als er een prijsdoorbraak in flash-geheugen komt, of een vergelijkbare technologie, denk ik wel dat dit het zal winnen.
Verwijderd
sjek ook http://www.mp3-cdplayer.de /
Dus het hoge batterij verbuik lijkt me een beetje flauwekul.
Sjesus...
Verwijderd
En wat dat betreft is er slechts een nadeel tov een md-walkman. Hij is 1.5 x zo groot, maar ja de mp3-map is nog bijna 2x zo klein als de md-walkman.
Verwijderd
Maar de MamboX is natuurlijk wel een redelijk vroeg exemplaar van zijn soort. Dat kan nog beter worden met het batterijverbruik. MD is ook al veel verder met speciale oplaadbare batterijen etc.
Ik denk dat er op het moment nog niet een systeem het beste is. Welke je kiest, hangt af van je voorkeuren:
Als je de boel ook nog wilt gebruiken voor andere dingen dan alleen maar mp3's downloaden, of ook nog in je gewone stereo etc, kom je snel bij md uit. Anders wordt de keuze tussen mp3 met cd of flash. Dan is het gewoon een keuze tussen klein of veel.....
Luite
Verwijderd
Een cd-speler is te groot en 32/64 mb geheugen is te weinig.
is al een paar weken offline.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
en ik kreeg dit andwoord:
komt binnenkort op www.mamboxfans.com
Verwijderd
nu al wel onder dit adres: http://212.45.32.99 /
( www.momboxfans.com )
maar ik zie ook iets minder leuks, DIE PRIJS IS GVD OMHOOG GEGAAN.
Ik vond die vorige prijs al aan de hoge kant ('k ben een arme student) ik denk niet dat ik hem nog wel hebben wil.
Verwijderd
Vooral gezien het feit dattie in duitsland op DM499,- uitkomt.
Hmmmm, best een interessant apparaatje
<center>[img]"http://www.avbohemen.demon.nl/zooi/mp3dec.jpg"[/img]</center>
Wat wel grappig is: als je hem uit Amerika haalt, kost ie nog steeds 199 dollar. Dat is nu dus helemaal een stuk goedkoperAlle klanten die voor 6 februari besteld hebben, gaan we zoals beloofd leveren, voor Fl 499,- incl. BTW. Helaas zijn we geforceerd om voor alle nieuwe bestellingen de prijs corrigeren naar 559,- incl. BTW. Dit wordt veroorzaakt door de hoge dollar, en omdat de marge zowiezo erg krap was. We zijn wel van plan om de goedkoopste importeur van Nederland te blijven.
ben toch blij dat ik hem meteen besteld heb
How bad is it on a scale from one to Spurs
MamboX Crew
Verwijderd
Die lijkt mij verreweg het meestbelovend. http://www.pineusa.com/d'music/sm200c_features.htm
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Of is hij toch minder?
Verwijderd
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Verwijderd
Ook niet echt duur d8 ik zo...en als er mp5 ofzo
[YAHOO!]
Me 1000ste post!!!
[/YAHOO!]
Verwijderd
dat lijkt me erg zuinig voor de batterij dus
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik hou nl. van een goed stukkie muziek als ik fiets...
= TheGrimReaper op tweakers
met de LennoX en de Philips mp3 speler kun je geen id3 tag lezen op het displaytje. de philips mp3 speler leest perfect rwtjes, min LennoX heeft nog geen rw gelezenOp zondag 17 december 2000 07:54 schreef hkersting het volgende:
Kan je op de Lenoxx en de Philips zien welk liedje je aan het afspelen bent? Dat lijkt me nl. wel handig als er een stuk of 150 liedjes op 1 cd gaan :):)
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
ik werk bij bedrijf dat een mp3 speler aan het maken is die ietsjes groter is al MD speler en die 80 mm cds leest dus erg klein
de kleinste mp3 speler op het moment voor cds
kan audio mp3 cdrw allemaal afspelen
heb al een sample gehad en ziet er goed uit al zeg ik het zelf
en neej tis geen reclame want ik koop da ding zelf ook wel of krijg het misschien
Ik heb inmiddels al tijden een Sony MiniDisc MZ-R90
Verwijderd
Voor de goede orde, speel jij MP3's af met je MZ-R90 ? Of converteer je ze gewoon ? Je merkt wel, zoveel weet ik nou ook weer niet van MinidiscOp maandag 18 december 2000 15:20 schreef ALH het volgende:
Ik heb inmiddels al tijden een Sony MiniDisc MZ-R90, een mens leert bij...
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
hehe, nee ik neem op van de pc en ATRAC maakt er iets van waardoor je het gewoon als audio kan luisterenOp dinsdag 19 december 2000 09:17 schreef Magma het volgende:
[..]
Voor de goede orde, speel jij MP3's af met je MZ-R90 ? Of converteer je ze gewoon ? Je merkt wel, zoveel weet ik nou ook weer niet van Minidisc
ik heb die jazpiper ook gehaald (met 64 mb, te koop bij mp3man.nl) had hem 2 dagen later in huis, loopt perfect, enige nadeel vind ik dat er geen backlight op zit, maar oké daar valt mee te leven.
suc6 ermee allemaal, en onthou mp3(spelers) rules
greetz onne