MP3-Player?? welke??

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12
Ik was van plan binnenkort een mp3-player aan te schaffen maar ik zit te twijfelen tussen de Rio300 of een andere, wie heeft er ervaring mee en weet welke goed is???

BVD....
ALH

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

:r
Neem portable minidisc.
Of een speler waar CD's in kunnen...

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-08 16:33
Die MamboX lijkt mij wel wat. Lekker goedkoop ten opzichte van die andere spelers en er kan een cdr/cdrw met mp3's in.

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Precies, die nieuwe CD-Speler van Mambo (ofzoiets) beloofd veel goed! Speelt zowel gewone audio als mp3's... en ondersteunt CD-RW's (lekker makkelijk)

Maar het grote nadeel is dat er weer bewegende delen inzitten (kop). Dit veroorzaakt bij stoten weer voor de nodige problemen. Er zit wel een buffer voor 45 seconden muziek misschien dat dat afdoende is. Ik zou het echter niet weten!

Ligt er dus aan wat je wilt! Ik zou voor die nieuwe speler gaan...

Sjesus...

• ALH
Wat is die mambo dan precies voor ding? gewoon een discman die mp3's herkent?

ALH

Verwijderd

Paar kleine puntjes:

- bewegende onderdelen zijn echt geen probleem. de nieuwere minidisc-walkmans zijn echt superschokbestendig. Ik heb er eentje, en die slaat alleen over als je er een halve minuut op gaat staan slaan. Overslaan als je dat niet wilt, doet hij nooit. Het enige nadeel van bewegende onderdelen is de eventuele slijtage, en het hogere batterijverbruik.

- Wat ik persoonlijk jammer vind aan die mp3-discmans, is dat ze nog steeds het probleem hebben dat ze zo groot zijn. Ik vond het juist zo leuk van die andere mp3-spelers dat ze zo klein zijn (dit geldt ook voor minidisc). Het probleem is nu nog gewoon dat geheugen nog niet goedkoop is, tot de tijd dat je mp3-walkmans (of vqf/mp4 wat dan ook) met goedkope verwisselbare 128mb-flash geheugenkaarten kunt kopen blijft alles een beetje een compromis.

Voordelen flash-mp3 walkmans:
- Klein
- weinig batterijverbruik
Nadelen:
- Weinig opslagruimte
- geen verwisselbare media (meestal)
- flash-ram erg duur
- vooral geschikt voor downloaden mp3's, niet echt veel meer toepassingen

Voordelen minidisc:
- Je kunt er mee opnemen
- redelijk klein
- media goedkoop en verwisselbaar
- ook goed vertegenwoordigd in normale audio-componenten
Nadelen:
- hoger batterijverbruik
- opnemen kan niet met hoge snelheid van computer

Voordelen mp3/cd combi:
- Je kunt je verzamelmp3-cd's spelen
- compatible met je bestaande muziekcollectie
- media zeer goedkoop
- lange luistertijd
Nadelen:
- Vrij hoog batterijverbruik
- groot voor een portable apparaat

Ik hou het zelf nog even bij Minidisc, en tegen de tijd dat mijn recorder/walkman versleten zijn, zie ik wel verder, op het moment denk ik dat er nog geen ideale oplossing bestaat, maar dat we er tegenaan zitten. Als er een prijsdoorbraak in flash-geheugen komt, of een vergelijkbare technologie, denk ik wel dat dit het zal winnen.

Verwijderd

De MamboX is inderdaad een discman die zowel mp3- als gewone audio cd's kan afspelen.
sjek ook http://www.mp3-cdplayer.de /

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
Effe terug komen op het verbruik van batterijen! Op de site (ik weet het!) van Mambo staat dat er erg lang naar muziek geluisterd kan worden... in ieder geval veel langer dan dat ik naar mijn CD op mijn discman kan luisteren!
Dus het hoge batterij verbuik lijkt me een beetje flauwekul.

Sjesus...

Verwijderd

Het klopt dat die mp3-discman niet al te veel batterijen gebruikt, want die cd hoeft slechts zeeeer langzaaaaaam te draaaaaiieeeeen. Ik zou zeggen ga voor die mp3-discman. Hij is goedkoper, je kan er veel meer data op kwijt en hij is zuinig in battrijgebruik. Verder is de sound die eruit komt beter dan uit een mp3-man. Hij verbruikt dan wel meer batterijen, maar je kan ook je gewone cd's nog beluisteren.
En wat dat betreft is er slechts een nadeel tov een md-walkman. Hij is 1.5 x zo groot, maar ja de mp3-map is nog bijna 2x zo klein als de md-walkman.

Verwijderd

De mp3 discman gebruikt wel degelijk meer batterijen dan md walkmans. Die doen er ongeveer anderhalf keer zo lang mee....
Maar de MamboX is natuurlijk wel een redelijk vroeg exemplaar van zijn soort. Dat kan nog beter worden met het batterijverbruik. MD is ook al veel verder met speciale oplaadbare batterijen etc.

Ik denk dat er op het moment nog niet een systeem het beste is. Welke je kiest, hangt af van je voorkeuren:

Als je de boel ook nog wilt gebruiken voor andere dingen dan alleen maar mp3's downloaden, of ook nog in je gewone stereo etc, kom je snel bij md uit. Anders wordt de keuze tussen mp3 met cd of flash. Dan is het gewoon een keuze tussen klein of veel.....

Luite

• Drogo
MamboX heeft 45 seconden anti schok. En aangezien in ieder geval ik elke dag zolang achter mijn pc zit dat ik niet eens meer 30 seconden kan rennen, heb ik daar ruim voldoende aan. Hij is trouwens ook niet groter dan mijn binnenzak. En ook cool: Er zit een afstandsbediening bij :)

Verwijderd

Ik wil pas zo'n ding als ze minimaal 128 mb geheugen hebben, en ongeveer net zo klein zijn als nu.
Een cd-speler is te groot en 32/64 mb geheugen is te weinig.

• Wimpy006
  • Laatst online: 21-08 10:49
En ik wil wel eens weten wat er met www.mambox.nl gebeurd is. Met de noorderzon vertrokkeN?
is al een paar weken offline. :( Das niet goed

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Ik had dit icq bericht gestuurd naar een tweaker (waar ik de naam niet meer van weet) die er iets mee te maken had gestuurd: Jullie hadden toch erder altijd zo''n mooie site (www.mambox.nl) waar is die gebleven? Jullie gaan wel gewoon door met het importeren?

en ik kreeg dit andwoord:
komt binnenkort op www.mamboxfans.com

Verwijderd

Nou die URL nog niet bereikbaar, het is het wachten op de DNS update

nu al wel onder dit adres: http://212.45.32.99 /

• WhiteAss
eindelijk is die site er weer
( www.momboxfans.com )

maar ik zie ook iets minder leuks, DIE PRIJS IS GVD OMHOOG GEGAAN.

Ik vond die vorige prijs al aan de hoge kant ('k ben een arme student) ik denk niet dat ik hem nog wel hebben wil.

Verwijderd

Mwha, f559,- valt best . . .

Vooral gezien het feit dattie in duitsland op DM499,- uitkomt.

Hmmmm, best een interessant apparaatje :)

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Deze is trouwens ook heel leuk hoor :)
<center>[img]"http://www.avbohemen.demon.nl/zooi/mp3dec.jpg"[/img]</center>

Ik scrobbel ook audio

• Drogo
Jezus dat is niet leuk zeg die prijs :(

• Drogo
Of zoals ze zelf zeggen:
Alle klanten die voor 6 februari besteld hebben, gaan we zoals beloofd leveren, voor Fl 499,- incl. BTW. Helaas zijn we geforceerd om voor alle nieuwe bestellingen de prijs corrigeren naar 559,- incl. BTW. Dit wordt veroorzaakt door de hoge dollar, en omdat de marge zowiezo erg krap was. We zijn wel van plan om de goedkoopste importeur van Nederland te blijven.
Wat wel grappig is: als je hem uit Amerika haalt, kost ie nog steeds 199 dollar. Dat is nu dus helemaal een stuk goedkoper :D

• WhiteAss
Ik wilde hem eest net bestellen maar toen was die site opeens weg. dus dan zou ik nu voor 60 piek genaaid worden.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Cochrane: ik weet niet of het goedkoper is om dat ding in de USA te bestellen ivm de invoerrechten en de BTW, de grens ligt op +/- 386 gulden en daar komt die 199 dollar ruim boven, en bovendien als je hem in nederland besteld zit je beter met support en garantie

ben toch blij dat ik hem meteen besteld heb :9

How bad is it on a scale from one to Spurs

• fagao
  • Laatst online: 20-08 11:29
Wij van www.mamboxfans.com (voorheen www.mambox.nl , maar dat domein zijn we kwijtgeraakt) zijn er op uit om de MamboX P300 zo goedkoop mogelijk te verkopen, alleen is het gewoon niet mogelijk om hem voor 499 te imporeren en dan ook nog te verkopen, daarom zijn we genoodzaakt om de prijs omhoog te doen. En als je hem denkt goedkoper te importeren wens ik je veel succes, want dat zal je vies tegenvallen

MamboX Crew

• ALH
Toch maar eens een beetje onderzoek doen.....

• Drogo
Slasher en Fagao jullie hebben natuurlijk gelijk. Ik baal alleen een beetje van die prijs. Fl500 was ook mooi geweest. Natuurlijk is het nog steeds spotgoedkoop in verhouding met die flash mp3-spelers.

• WhiteAss
En wanneer komt nou die speciaale tweakers prijs waar jullie het over hadden :)

Verwijderd

Ik hoop zeer binnenkort

• JF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-07 23:12

JF

Ik ben op zoek naar de een leverancier van de MP3 speler van Digitra zoals die te zien is op http://www.digitra.com . Weet iemand waar deze mp3-trio te koop is?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Kijk eens op http://www.kieskeurig.nl voor alle types en prijzen :)

Verwijderd

Ik heb besloten om toch voor zo'n mp3 cd speler te kiezen mijn vraag is nu welke zou ik dan nemen de Mambox die van Pine de mp- juke de I-jam of een andere

• StarLite
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ik hou het voorlopig op die van PINE.
Die lijkt mij verreweg het meestbelovend. http://www.pineusa.com/d'music/sm200c_features.htm

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

En de Mambox die leek mij eigenlijk beter aangezien hij dezelfde functies heeft als die van pine en je er nog een afstandsbediening bij krijgt en hij ook nog eens goedkoper is.

Of is hij toch minder?

Verwijderd

ik hoorde over een mp3 speler die als een cassettebandje is vormgegeven en dus ook zo in je deckje vande auto kan....iemand iets bekend over prijs/levering etc...

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 02:18

Maf

Ja, moet je ff de computeridee van deze maand erbij pakken, staat hij in. Maar het is een butding, want dat tapeje kan maar een paar liedjes , heeft geen mogelijkheid voor uitbeiding en heeft ook geen display.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

tja ik denk erover er een aan te schaffen..ook goeie dingen gelezen over de jazpiper MVR64P standaard 64 Mb uitbreidbaar tot 128Mb...idee waar die te koop is?

Verwijderd

Download WINAMP en stop je pc in je jaszak!

JAJA! Wat een oplossing he!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Neem de Lenoxx MP 768, of de Lenoxx 2, die zijn supergeil, en goedkoop, rond de 350,- 400,- ofzow...

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb dus een Rio 600, en iki ben zeer tevreden :) hij ziet er geil uit, klein, mooie display met blauwe backlight :9:9:9 en er zit 32mb in, zal je zeggen is ook weinig, maar je kan er ook wma op afspelen, dus das 1 uur wma. En wat d8 je van de 500mb dataplay disks die komen voor ongeveer 15$?
Ook niet echt duur d8 ik zo...en als er mp5 ofzo :? uitkomt kan je hem upgraden zodat ie dat ook kan afspelen, en dat gaf mij de doorslag.

[YAHOO!]
Me 1000ste post!!!
[/YAHOO!]

Verwijderd

Ik hoorde van een vriend dat de philips expanium gewoon een heel liedje in de buffer pleurt en de cd stil zet totdat het volgende nummer gaat beginnen :?

dat lijkt me erg zuinig voor de batterij dus

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

als je 559,- te veel vind koop een LennoX. die kost maar 325,- ofzo. die is heel shockproof en als je review daar over wilt weten moet je maat ff tweakers.net doornemen.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 13:49
Kan je op de Lenoxx en de Philips zien welk liedje je aan het afspelen bent? Dat lijkt me nl. wel handig als er een stuk of 150 liedjes op 1 cd gaan :):)

• Blue-Bird
Kan dat nou?

• Cartman!
  • Niet online
Geen idee, maar bedenk dit : is jou jaszak groot genoeg om er een discman in te stoppen?
Ik hou nl. van een goed stukkie muziek als ik fiets...

• Blue-Bird
Een discman is toch evengroot?

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Voor mensen die een goedkope mp3 flash speler zoeken. Kijk is naar de mpman, was behoorlijk goedkoop te krijgen. Heb hem een half jaar geleden gekocht en hij bevalt goed. Alleen een beetej weinig ram, maarja.........

= TheGrimReaper op tweakers

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 17 december 2000 07:54 schreef hkersting het volgende:
Kan je op de Lenoxx en de Philips zien welk liedje je aan het afspelen bent? Dat lijkt me nl. wel handig als er een stuk of 150 liedjes op 1 cd gaan :):)
met de LennoX en de Philips mp3 speler kun je geen id3 tag lezen op het displaytje. de philips mp3 speler leest perfect rwtjes, min LennoX heeft nog geen rw gelezen :(.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

w8 nog ff jongens :)
ik werk bij bedrijf dat een mp3 speler aan het maken is die ietsjes groter is al MD speler en die 80 mm cds leest dus erg klein
de kleinste mp3 speler op het moment voor cds
kan audio mp3 cdrw allemaal afspelen :)
heb al een sample gehad en ziet er goed uit al zeg ik het zelf

en neej tis geen reclame want ik koop da ding zelf ook wel of krijg het misschien :P

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Neem een rio500, heb ik ook, is perfect...laat je niet afpersen, ik heb em eenhalf jaar geleden voor f550 gekocht :)

• ALH
WOW, waar komt deze oude-doos-topic vandaan :D?

Ik heb inmiddels al tijden een Sony MiniDisc MZ-R90 :9, een mens leert bij...

Verwijderd

Ik heb een Philips Expanium (EXP101) en die doet et perfect, geen last van overslaan, ondersteunt Variable bitrate, multisession CD enzo, alleen m'n oplaadbare batt zijn binnen een uur of 4 leeg :(

• ma9ma
  • Laatst online: 23:23

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Op maandag 18 december 2000 15:20 schreef ALH het volgende:

Ik heb inmiddels al tijden een Sony MiniDisc MZ-R90 :9, een mens leert bij...
Voor de goede orde, speel jij MP3's af met je MZ-R90 ? Of converteer je ze gewoon ? Je merkt wel, zoveel weet ik nou ook weer niet van Minidisc :)

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

• ALH
Op dinsdag 19 december 2000 09:17 schreef Magma het volgende:

[..]

Voor de goede orde, speel jij MP3's af met je MZ-R90 ? Of converteer je ze gewoon ? Je merkt wel, zoveel weet ik nou ook weer niet van Minidisc :)
hehe, nee ik neem op van de pc en ATRAC maakt er iets van waardoor je het gewoon als audio kan luisteren ;)

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:36
Hi,
ik heb die jazpiper ook gehaald (met 64 mb, te koop bij mp3man.nl) had hem 2 dagen later in huis, loopt perfect, enige nadeel vind ik dat er geen backlight op zit, maar oké daar valt mee te leven.
suc6 ermee allemaal, en onthou mp3(spelers) rules
greetz onne
Pagina: 1