autoradio op atx voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 12:17
Ik heb hier een Kenwood autoradio (KDC-7024). Deze komt uit een auto die een zwaar ongeluk heeft gehad. Het is zo'n radio waarbij het frontje omklapt als je hem uitzet, en de radio ziet er op het oog nog prima uit.

Ik wil kijken of deze radio het nog doet, en heb hem daarom op een voeding aangesloten. Rood en geel op de +12V, zwart op de 0V, dat zou het moeten zijn. Zogauw als ik nu de voeding aanzet, dan klapt het frontje even om (hij wil dus aangaan), maar na een seconde of 2-3 klapt het frontje weer terug, alsof het contact eraf is. Heb ik de radio verkeerd aangesloten, of zal ie gewoon kapot zijn?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Je moet volgens mij ook de ignition aansluiten op de 12V. Had je zelf al bij Kenwood gekeken naar de gebruiksaanwijzing? Daar staat op pagina 44 hoe je de spanning aan moet sluiten. Mooie radio trouwens! Als ie t nog doet natuurlijk :P ...

Verwijderd

Zal idd de continue aansluiting zijn (memory / Batt)...
En als de ATX voeding niet is aangesloten op een moederbord, moet je hem nog wel belasten.
[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 12:51 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inderdaad een mooie radio... en naar mijn weten heb je hem prima aangesloten... De gele is de constante voeding en de rode de schakeldraad naar het contact (geloof ik, kan ook andersom zijn...) Maar die moeten allebei dus zoals jij het hebt aangesloten 12 volt krijgen... Je zou kunnen proberen nog een contactpunt te maken met de behuizing... Dat wil nog weleens helpen... Ik neem namelijk aan dat je de antenne niet hebt aangesloten? Deze zorgt namelijk ook nog voor een deel van de massa... Al geprobeerd de unit te resetten?

• Dr_Frickin_Evil
Voor de duidelijkheid, de rode draad is dus voor het contact. Zowel de rode als de gele draad heb ik op de +12V aangesloten, en dat zou goed moeten zijn. Ik ben bang dat ie gewoon kapot is, maar ik weet niet hoe ik dat echt kan testen.

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 14:26
Dr_Frickin_Evil schreef op 22 maart 2004 @ 14:51:
Voor de duidelijkheid, de rode draad is dus voor het contact. Zowel de rode als de gele draad heb ik op de +12V aangesloten, en dat zou goed moeten zijn. Ik ben bang dat ie gewoon kapot is, maar ik weet niet hoe ik dat echt kan testen.
Gebruik een vrije middag om hem in een andere auto te testen =)

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Dr_Frickin_Evil schreef op 22 maart 2004 @ 14:51:
radio even in de auto van je buurman/huisgenoot hangen? :)

edit:
Markieman: great minds think alike :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door SyS_ErroR op 22-03-2004 14:56 ]

• Dr_Frickin_Evil
Ja maar dan heb ik toch zo'n isoverloop stekker nodig ofzo??

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, dat is meestal wel een vereiste jah... Heb je er nu geen stekker bij dan? In de meeste auto's zit namelijk tegenwoordig standaard een isostekker... En bij de radio is ooit een verloop van kenwood ==> iso geleverd... Hoop niet voor je dat je die niet hebt, want das sowieso een hele dure kabel...

• Dr_Frickin_Evil
Die kabel heb ik er inderdaad niet bij. Maar met dat aansluitschema kan ik hem op een isostekker gefixt krijgen denk ik. Ik wil alleen eerst zeker weten of ie het nog doet.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00

Xanax959

relax...

Sluit er gewoon even één of twee hardeschijven bij aan. Nu wordt de voeding te weinig belast, en krijgt je radio onvoldoende stroom.

Atari portfolio Dos 2.11

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Xanax schreef op 22 maart 2004 @ 15:22:
Sluit er gewoon even één of twee hardeschijven bij aan. Nu wordt de voeding te weinig belast, en krijgt je radio onvoldoende stroom.
Das niet waar, ik heb een keer een amp erop gehad van 2x35w en dat werkte gewoon op de voeding.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
kun je hem niet gewoon op een 12v voeding zetten zoals eenieder die wel heeft voor bv. z'n 27mc bakkie?! moet wel een minstens 3A voeding zijn om een radio optimaal te kunnen testen. Ik pruts zelf nog weles met autoradios en heb ze binnen 1 minuut werkend op een normale voeding, zo'n stalen kast met een netsnoer eraan dus, niet een adapter die je in de wandcontactdoos steekt.

als je een iso stekker hebt, de zg. powerconnector zoeken (connector met de minste draadjes aangesloten) en dan is pin 8 de massa, pin 7 de IGN 12v en pin 4 de constante 12v (met de uitsparing naar links gericht). Als je de draadjes van pin 7 en 4 bij elkaar doet en hij werkt niet of maar half dan is ie kapot of niet gereset. Als je niet zeker bent toch maar ff in een auto proberen.

-----------------------
addendum:

hmmmm, sorry, heb weer teveel op geloof ik, ik zag dat je hem al op een voeding uittest. 8)7 maar is die voeding dus wel zwaar genoeg? Je hebt dan geen extra massa nodig als je pin 8 maar goed aansluit met bijv. een krokodillenbek.

[ Voor 17% gewijzigd door porto33 op 23-03-2004 01:59 ]

Pagina: 1