Als hobby ben ik bezig met een klein projectje waarin ik een aantal graadmeters voor mijn gevoel, 'state of being' of hoe je dat ook noemt wil vastleggen. Nu ben ik dus op zoek naar theoretische rekenmodellen welke kunnen aantonen hoe ik me voel. Voel ik me relatief slecht of juist op en top. Echter, het zoeken naar dit soort informatie is met mijn huidige kennis van psychologie en het spirituele niet erg makkelijk. Zijn hier mensen die weet hebben van dit soort rekenmodellen of theorieën? Bijvoorbeeld van de grote filosofen, van bekende namen als Freud, Pavlov e.d.? Het gaat er mij niet om ofdat de rekenmodellen al dan niet kloppen danwel onderbouwd kunnen worden, zolang ze maar redelijk 'geaccepteerd' zijn binnen de psychologische of spirituele stromingen. Als resultaat wil ik namelijk een grafiekje krijgen die mijn gevoel, zelfbeeld en dergelijke weergeeft in de verschillende stromingen. Ben benieuwd ofdat ik me dan volgens theorie A zeer neerslachtig voel en volgens theorie Z juist verheven....
.