Ik zit met een probleem. Ik heb een invul formulier en daar moeten mensen hun informatie invullen zoals naam, adres, telefoonnummer. Nu zijn sommige velden verplicht om in te vullen. Dus heb ik een javascriptje die dat controleert. Dat controleren gaat hij doen als er op het submit knop wordt geklikt.
Dit is het submit knopje
javascript
nu krijg je netjes een schermpje met een fout melding dat je iets niet hebt ingevuld. Maar als je daarna de fout melding weg klikt dan gaat het formulier alsnog door naar de volgende pagina en dat mag niet gebeuren. Dit komt waarschijnlijk omdat het een submit knop is. Ik heb het al met een gewone button
Moet er een submit functie javascriptje achter die button maar ik weer niet hoe dat werkt of kan ik mijn sumbit knopje zo veranderen dat hij niet door gaat naar de volgende pagina ?
kan iemand mij uit de problemen helpen ??
Dit is het submit knopje
code:
1
| <input type="submit" name="Submit" value="Volgende stap" onClick="isValid()"> |
javascript
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| function isValid()
{
if (warnEmpty(f2.p_dhr,"Geslacht")) return false;
if (warnEmpty(f2.p_achternaam,"Achternaam / meisjesnaam")) return false;
return true;
}
var mPrefix = "Het veld ";
var mSuffix = " is leeg. \nDit is een verplicht in te vullen veld.";
function warnEmpty (theField, s)
{
if( theField.value == "" )
{
theField.focus();
alert(mPrefix + "'" + s + "'" + mSuffix);
return true;
}
return false;
} |
nu krijg je netjes een schermpje met een fout melding dat je iets niet hebt ingevuld. Maar als je daarna de fout melding weg klikt dan gaat het formulier alsnog door naar de volgende pagina en dat mag niet gebeuren. Dit komt waarschijnlijk omdat het een submit knop is. Ik heb het al met een gewone button
code:
geprobeerd maar dan worden alle variabele niet opgeslagen in de sessie. Want er wordt ook nog in het volgende formulier gecontroleerd of er wel op het submit knopje wordt geklikt (dit i.v.m met andere problemen te verkomen op de site).1
| <input typ="button"> |
code:
1
| if(isset($_POST['Submit']) && !empty($_POST['Submit'])) |
Moet er een submit functie javascriptje achter die button maar ik weer niet hoe dat werkt of kan ik mijn sumbit knopje zo veranderen dat hij niet door gaat naar de volgende pagina ?
kan iemand mij uit de problemen helpen ??