Hoi,
ik probeer in ASP / MySQL een webshopje te maken, nu zit ik met de winkelwagen zelf.
hij maakt een tijdelijke tabel aan waar hetvolgende in zit :
Art_nummer = varchar
aantal = float
nu laat hij alles op het scherm zien en dan moet hij de prijs van het product uit een andere database halen, dit is dan :
prijs = float
voor het totaal per product is het dus aantal * prijs
het nadeel van float is dat hij ipv een komma een punt neerzet en als je 60.50 invoerd dat hij daar 60.5 van maakt. maar dan kan je met een omweg wel verhelpen.
met probleem zit hem in de totaal prijs.
ik wil dus de totalen bij elkaar optellen daarvoor :
(recordset is de recordset waar de aantallen en art_nummers in staat en recordset2 is de prijs tabel)
maar hier geeft hij een fout op.
ik heb het al geprobeer om het zo te doen :
en
maar niks..
misschien een ander datatype gebruiken ?
ik probeer in ASP / MySQL een webshopje te maken, nu zit ik met de winkelwagen zelf.
hij maakt een tijdelijke tabel aan waar hetvolgende in zit :
Art_nummer = varchar
aantal = float
nu laat hij alles op het scherm zien en dan moet hij de prijs van het product uit een andere database halen, dit is dan :
prijs = float
voor het totaal per product is het dus aantal * prijs
het nadeel van float is dat hij ipv een komma een punt neerzet en als je 60.50 invoerd dat hij daar 60.5 van maakt. maar dan kan je met een omweg wel verhelpen.
met probleem zit hem in de totaal prijs.
ik wil dus de totalen bij elkaar optellen daarvoor :
(recordset is de recordset waar de aantallen en art_nummers in staat en recordset2 is de prijs tabel)
code:
1
| var_totaal_inc_btw = var_totaal_inc_btw + (recordset("aantal") * recordset2("prijs")) |
maar hier geeft hij een fout op.
ik heb het al geprobeer om het zo te doen :
code:
1
| var_totaal_inc_btw = cdbl(var_totaal_inc_btw) + (recordset("aantal") * recordset2("prijs")) |
en
code:
1
| cdbl(var_totaal_inc_btw)= cdbl(var_totaal_inc_btw)+ (recordset("aantal") * recordset2("prijs")) |
maar niks..
misschien een ander datatype gebruiken ?
[ Voor 4% gewijzigd door ArjanC op 22-03-2004 10:48 ]