UltraPlex32 vervangen door?

Pagina: 1
Acties:

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 07:42
M'n Ultraplex32 is aan vervanging toe (samen met m'n eveneens SCSI Panasonic brander), en gezien de meerprijs van SCSI en de goede ATAPI performance van tegenwoordig, zal SCSI waarschijnlijk uit m'n systeem verdwijnen.

De brander is duidelijk (Plextor :) ), maar wat is momenteel een goede (ATAPI) CD ROM speler? DVD ben ik nog niet echt in geinteresseerd, maar ik houd de optie open.

Belangrijk is het goed afspeler van originelen, CD-R's en CD-RW's, het goed kunnen lezen van beveiligde CD's (ik heb de nodige originele games, en daar heeft de UltraPlex32 nogal wat problemen mee), en DAE. Zolang de herrie vergelijkbaar is met de Plextor, is dat geen issue.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 23:29
ik zou geen ide nemen maar gewoon scsi het is wel iets duurder maar de cd-rom drives zijn een stuk sneller en verbruikt veel minder van je cpu en een plextor 40x kost nu nog maar iets rond de 210 gulden d8 ik en brander een 12/10/32 scsi als je er tenmiste geld voor hebt :?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Hmmmm, mijn Ultraplex 32x is zo'n 2,5 jaar oud, maar hij leest nog gewoon goed !! Ik heb, behalve Princo cdr's geschreven door een Philips CDD 3610, geen problemen gehad met cdr's die m'n Plexje niet kon lezen. Misschien is openmaken en lensje schoonmaken een optie ?? (Met brandspiritus en wattenstaafje) Heb ik laatst ook gedaan met mijn oude 10x cdrom speler.. Leest weer ranzige recordables enzo. :)

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:52

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Als je veel cd's 1op1 kopieert zou ik een plextor kopen, dan kun je namelijk het plextor copy proggie gebruiken. Die kan volgens mij gewoon cd's incl. beveiligingen kopieren.

Sys Specs

• ijdod
Om de een of andere reden heeft mijn UltraPlex32 problemen met de kopieerbeveiliging op bepaalde originele CD's, zoals bijvoorbeeld Need For Speed: High Stakes. Deze gebruikt de SafeDisc beveiliging, en daardoor lopen de animaties kl*te. Als ik zelf een kopie maak (copy protection is futile, you will be duplicated), doet die het wel goed. Nu is dat een werkzame workaround, maar ik koop geen originelen om ze eerst te moeten kopieren. :P

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
om heel eerlijk te zijn is een 32 speed over het algemeen de beste snelheid dit is ook het geval met plextor & a-open
sneller moet je niet gaan
hoop kut herrie en duurt vaak heel lang met inlezen
en uhm ja de plextor 40 speed is ook kut.

had eerst ook problemen met mijn ultra plex32 heb hiervoor plextor belgie gebeld kreeg ik een nieuwe chip
(zit onderop de speler)
die toen vervangen en nooit meer problemen gehad :)

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• ijdod
* ijdod slaat zochzelf voor het hoofd

Damn! Helemaal vergeten dat Plextor een erg goede service heeft. Krijg je ervan als je het zelden nodig hebt :P

Welke firmware versie heb jij er nu in zitten? Die van mij is 1.01

• Barracuda
uhm ja dan mot me comp uit :( kan ik alleen op de onderkant van me speler zien
maar mijn oude is v1.02

"V1.02 kon geen playstation cd's aan"

als je een nieuwere krijg meld het dan ff

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
met een 40 plextor is niets aan de hand weet niet waar je die verhalen vandaan heb maar er is niets mis mee heb er 1 met de bios versie 1.07 de 32 is trouwens uit produktie en is niet meer te koop.op ide is er simpel weg geen enkele cd rom die snel genoeg is om een 12 of 16 speed brander bij te houden die moeten dus eerst naar de hd schrijven.

Verwijderd

Op zondag 17 december 2000 10:24 schreef monterey het volgende:
Op ide is er simpel weg geen enkele cd rom die snel genoeg is om een 12 of 16 speed brander bij te houden die moeten dus eerst naar de hd schrijven.
Dat is dus niet waar. De Kenwood 72 speed laat ALLE spelers achter zich. Het nadeel van deze speler is wel dat ie slecht cdr-w's leest en cdr's met een blauwe dye. Dit komt vanwege het feit dat de laser in 7 sub-lasers wordt opgesplitst waardoor alle 7 aan kracht hebben ingeboet. Voor vergelijking van DVD/CDroms zie hier: http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=89

Greetz,

• Toewan
Tsja, maar ja, zo'n Kenwood ding kost meer knaken dan een Plextor. En de meeste mensen die een Plextor cdrom hebben hebben al SCSI, dus dat komt er niet extra bij..
Tsja, ik zie dan niet in waarom je zo'n Kenwood ding moet kopen ipv Plextor. Kost alleen maar kostbare IDE plekken die ik voor HD's wil gebruiken. :P
En het zal me echt helemaal niks uitmaken of m'n cdrom nou op 20x audio extract of op 30 speed, boeit me niks, als het maar zonder tikken is. En dat is altijd met m'n Ultraplexje.
Nee, ik wil ook niet meer zonder Plextor, ik zit er aan te denken om in m'n Duron 650 ook een Ultraplex te zetten. Damn, klote dat ik die dingen niet op de HCC had zien liggen, daar waren de Ultraplex 40 gewoon maar 75 piek dammit.. :(

De firmware van mijn Ultraplex 32 is 1.02 en hij is verder geloof ik van Maart '98.
Tsja, het is dat de SCSI Plex12x een stuk duurder is dan de IDE plex, anders had ik de SCSI versie genomen. Wanneer zou Plextor zich es op de DVD markt gaan begeven ?!?!

Verwijderd

met een plex 32 1.03 1 op 1 12speed dae

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat je die Kenwood moet kopen. 2 weken geleden was ik van plan om die Kenwood te kopen, maar toen ik de negatieve berichten had gelezen, bedacht ik me en heb de UltraPleX 40 speed gekocht. Nog geen moment spijt van gehad. Lekker on the fly fikken op 12 speed. Mijn brandbuffer, van mijn IDE PlexWriter 12*10*32, blijft het gehele fikproces rond de 90% gevuld.

Greetz,

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 10:30
Kijk eens op www.come.to/cdspeed en lees dan vooral de reacties van de gebruikers, en je koopt de plextor of de teac

(bij deze laatste is de firmware ook te flashen wat bij de meeste andere spelers niet kan)

:)

Verwijderd

laatste TWEE

Verwijderd

Ik wil je toch aanraden weer SCSI te pakken. Ik heb ook CDROM/CDRW SCSI (PLex 40x, PLex12x10x32x) en dat is veeeeeeel lekkerder dan IDE.... vooral als je aan SCSI bent gewend. Ik heb laatste een computer voor een vriend van me gebouwt met een Plex 12x/10x/32X IDE aan boord en dat is een tegenvaller zeg...

• ijdod
Dat is een tegenvaller, want??

Heb intussen contact gehad met Plextor, ze sturen me een nieuwe firmware voor de UltraPlex32, dus met enige mazzel hoef ik die niet te vervangen.

Verwijderd

Wat er tegenvalt aan de 12/10/32 IDE?
Lezen: doet'ie wel goed alleen veel te langzaam! Je ultraplex 32x is toch wel een 30 a 40% sneller!!! (heb ik getest, tegen de ultraplex 40 blijft hij helemaal in het niet)
Schrijven: doet'ie ook goed maar er moet toch verdomde vaak gebruik worden gemaakt van de burnproof functie (en dan doe ik zgan onder het writen) wat niet bevorderlijk voor je cd is!

Verder is er een groot voordeel dat de SCSI writer met burnproof beter schrijft dan de IDE writer met bunrproof (een "burnproof-gat" in de cd is doorgaans 4x zo klein bij de SCSI uitvoering)...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb een toshiba ATAPI DVD-speler gekocht voor de 'moeilijke' Cd's : daar is ie gewoon onverslaanbaar in. Met name laserlok CD's kan mijn plextor niet lezen, mijn toshiba heeft nergens last van..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Toewan
Op maandag 18 december 2000 15:47 schreef Dee-ehn het volgende:
Wat er tegenvalt aan de 12/10/32 IDE?
Lezen: doet'ie wel goed alleen veel te langzaam! Je ultraplex 32x is toch wel een 30 a 40% sneller!!! (heb ik getest, tegen de ultraplex 40 blijft hij helemaal in het niet)
Schrijven: doet'ie ook goed maar er moet toch verdomde vaak gebruik worden gemaakt van de burnproof functie (en dan doe ik zgan onder het writen) wat niet bevorderlijk voor je cd is!

Verder is er een groot voordeel dat de SCSI writer met burnproof beter schrijft dan de IDE writer met bunrproof (een "burnproof-gat" in de cd is doorgaans 4x zo klein bij de SCSI uitvoering)...
Daarom heb ik ook een fatsoenlijke cdrom speler naast m'n Plex 12x IDE. (Ultraplex 32 SCSI) Een writer is bedoeld om te schrijven, niet om te lezen.. :)
Ennuh, je hebt wel gelijk van dat burnproof gat, bij de IDE plex is 40 um en bij de SCSI is 2-5 um.
Dit is effe wat ik erover gelezen had:
Any gap below 100 um will be automatically corrected by Error Correction System (ECC) built in any CD-ROM drive or CD Player. No user will ever recognize nor feel such difference when reading data or hearing music from recorded CD-R/RW.

Oftewel, je moet een bagger cd speler hebben die dit niet kan lezen. Tsja, ik wilde ook eerst de SCSI hebben, ik moest eerst nooit iets hebben van IDE fikkers, maar de IDE Plex valt me echt reuze mee !! Tsja, ik vond het de fl 230,- extra niet waard.
Ennuh, ik heb nergens geen problemen mee, ik fik vrijwel alles on the fly, een keer heeft ie gebruik gemaakt van Burnproof, maar dat kwam omdat ik ZO'N gare cd on the fly aan het kopieren was.. :)

• Barracuda
Op maandag 18 december 2000 14:47 schreef ijdod het volgende:
Dat is een tegenvaller, want??

Heb intussen contact gehad met Plextor, ze sturen me een nieuwe firmware voor de UltraPlex32, dus met enige mazzel hoef ik die niet te vervangen.
en heb ie hem al binnen (de nieuwe firmware chip ??

• ijdod
Nog niet, maar de post is beroerd rond deze tijd van het jaar :)

• ijdod
Update ontvangen, probleem inderdaad opgelost. Scheelt weer geld :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 00:19

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ultraplex 40

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05
Als je een goede IDE crom speler zoekt, neem de TEAC cd540E. Het is een 40 speed speler, maar staar je niet blind. deze haalt het ook echt itt al die anderen. Hij is SUPERstil ook

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Of een toshiba 6602b (32speed, ide) geweldig onder Clone-cd....!!!

ik heb er nou 2 stuks in 2 comp. zitten gewoon lekker lezen, ook audio rippen..!

Maar wat was precies je problem met je plextor? want mijn 40x ples scsi is ook gaar, scsi bus gaat al over zijn nek als ik heb op de kabel aansluit...is firmware dan de oplossing? :?

Verwijderd

Ik heb laatst een review gelezen van de Teac CD540E. Die schijnt de Plextor 40 op sommige punten ook achter zich te laten en kost maar 131 piek

review:

www.cdrinfo.com/hardware/teac540e/
Pagina: 1