[Warcraft 3] PC loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 09:41
Ik heb het spel Warcraft III, dit deed het eerst goed. Totdat de computer vastliep, het beeld bevriest en het worden oversized pixels. ong 3 bij 3 milimeter. dan reageerd de computer nergens meer op. maar het gekke is dat de muziek dan wel gewoon blijft spelen.
Toen heb ik het spel opnieuw geinstalleerd, daarna deed het spel het weer een paar uur. toen hetzelfde probleem. Wilde toen battlefield 1942 spelen, en ook hier precies hetzelfde probleem.

spec:
- AMD 3200+
- A7N8x-E Deluxe
- 512 mb Take MS pc3200
- geforce 4 ti4400
- 300 Watt voeding(weet merk zo niet)
- Western digital 40 gig.

Ik weet bnu niet meer wat het probleem is, en het is een net nieuwe computer dus neem aan dat het daar niet aan kan liggen.

Erik

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50

bonzz.netninja

Niente baffi

brak geheugen? te warm wordende pc?
Ik ga toch voor het gehuegen, test het eens met memtest86

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 16:36
Probeer anders eens een andere videokaart.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Probeer eens andere videokaart drivers. Je kan ze bij de t.net meuktracker downloaden. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Wat voor videokaart heb je (ik ken geen TI400)? Veel "storende" software? Drivers?

• ErikCornelissen
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 10:30:
Wat voor videokaart heb je (ik ken geen TI400)? Veel "storende" software? Drivers?
Sorry, ben één vier vergeten. Het is de ti 4400.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:11

Shunt

Boe

kijk eens naar je voeding. je hebt een redelijk zwaar systeem en dat zal niet zo lekker draaien op een no name 300 W voeding. (het hoeft het niet te zijn maar het kan) kijk eens met speedfan naar je voedings waardes en je temps. voel ook een aan je videokaart hoe warm die is. als die tijdens het gamen hand warm is is er niets aan de hand is hij zo heet dat je bijna je vingers verband zal daar je probleem liggen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Shunt
  • Laatst online: 10:11

Shunt

Boe

ik denk eerder dat dit een hardware probleem is :P

grmbl zelfs ik nog quote ipv edit

beetje langzaam F_J_K :P

[ Voor 65% gewijzigd door Shunt op 22-03-2004 10:42 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SA ---> Spielerij - Problemen & Vragen + een kleine titeledit, [Games] is wat breed in SPV :P

Overigens zijn er al veeeel topics geweest over vastlopende PC's --> loop er wat na en lees de tips en vragen daar :Y)

En ja, ook een gloednieuwe kan best een hardwareprobleem hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Dit probleem dat jij heb heb ik ook.
Bij ongeveer alle games loopt mijn pc vast na zo'n tijd ik kom er ook maar niet uit.
Heb memtest86 al gedraait maar geheugen is goed verder is mijn 2800@3200+ zeer goed gekoelt met artic silver en een jet7 (die straaljager motor) koeling erop.
Mijn processort idle 45 stressed 49 graden.
Verder mijn 3dkaart wordt gekoeld met een zalman hp80 als ik het goed heb met een op1 fan erop die op normal draaid.
en zeer goede airflow.
Oh en maakt trouwens niet uit of ik hem weer terug clock de processor want het zelfde probleem blijft gewoon bestaan, dit geld ook voor de 3dkaart.

Mijn systeem:

AMD Athlon XP 2800@3200+
1x 80 Gigabyte 7200 Maxtor
1x 120 Gigabyte 7200 Maxtor
ATI Radeon 9800SE@PRO 128 MB
512 pc 2700 333mhz geheugen
MSI k6 delta ......

Verwijderd

Misschien moet je eens kijken naar je voeding. Stres je pc eens even en kijk of je voltage lijnen gaan dansen? Wordt hij ook onstabiel bij andere games?

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
Tja, dit zijn een beetje standaard antwoorden, maar ik zou het in eerste instantie ook gooien op temperatuur of brak geheugen.

De temperatuur van je processor kun je meestal makkelijk in je bios zien, of mbv een programma zoals Motherboard Monitor. Een AMD moet minimaal tot een graad of 70 nog fatsoenlijk kunnen werken, alhoewel lagere temperaturen natuurlijk wel wenselijk zijn.

Het kan ook zijn dat niet je processor, maar je videokaart te heet wordt. Dat heb ik ook gehad met mijn GeForce 3. Dat gaf dezelfde problemen als die jij nu beschrijft. Zet je kast eens open met en laat er eventueel een flinke ventilator tegenaan blazen. Als het probleem dan weg blijft is het de temperatuur.

Verder zou je nog kunnen proberen om je BIOS eens te resetten. Indien je de keuze hebt tussen Safe en Optimized defaults, zou ik in eerste instantie eens voor Safe kiezen. Ik heb zelf ooit eens een probleem gehad met mijn geheugen. Dat bleek te komen doordat de optimized defaults van de BIOS het voltage van het geheugen verhoogde. Daar konden mijn geheugenreepjes niet mee overweg. (Zie ook dit draadje).

Ik moet overigens zeggen dat ik een 300W voeding érg weinig vind voor een systeem als dit. Ik weet niet of je ook nog spul zoals een DVD brander en veel usb apparaten hebt. Zo ja dan zou ik toch echt naar de winkel rennen. :) Ik zou zelf voor minimaal 350W gaan. Ik heb ook wel eens horen zeggen dat een te zwakke voeding ook temperatuurproblemen kan veroorzaken. Of dat helemaal juist is weet ik niet, zoveel verstand heb ik er niet van. :)

offtopic:
Ik vind trouwens dat de topictitel niet echt past bij het probleem. Het is waarschijnlijk geen specifiek Warcraft 3 probleem, maar een hardware probleem. En dan krijgt het topic een move naar spielerij en 'Warcraft 3' in de titel? Daar zie ik de logica niet van in. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Maniakje op 22-03-2004 10:52 ]

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• ErikCornelissen
Ben ff in de bios gaan kijken, het volgende zag ik;

- mb temp 34 graden
- cpu temp 67 graden, en terwijl ik de waardes opschreef steeg ie naar 69 graden.
- Vcore 1.68 V
- + 3.3 3.23 V
- + 5 4.59 V
- + 12 12.73 V
- CPUFAN 3500+ rpm

Heb ff mn zijkant van mn kast afgehaalt en ventilator erop gezet, nu weer even kijken of hij nog steeds vanst loopt. CPU temp daalde meteen al toen ik de zijkant eraf haalde

[ Voor 4% gewijzigd door ErikCornelissen op 22-03-2004 11:03 ]

Verwijderd

idd 67 graden is toch iets te veel... misschien betere cooling? :P

• Hahn
  • Laatst online: 23:23
De CPU temperatuur is aan de hoge kant, maar de voedingswaarden zijn ook niet gezond. Je 3.3v lijn is nog redelijk binnen de grenzen, maar de 5v lijn is al wat te laag en de 12v lijn is te hoog, ik gok erop dat je voeding te licht/brak is om je systeem aan te kunnen (onder full load) :)

The devil is in the details.

• ErikCornelissen
Ik heb ff warcraft gespeelt en nu start het spel wel gewoon goed op en speelt em ook, ditzelfde vor battlefield 1942. Dan wordt het maar ff wa doen aan mn fans. Wat is een goede fan? ben nogal n00b. sorry

edit:

weer ff in de bios gekeken;

mb temp 18 graden, voorheen 34 graden
cpu temp 46 graden, voorheen 69 graden
vcore - 1.66 Volt voorheen 1.68
+3.3 - 3.23 Volt voorheen 3.23
+5 - 4.67 Volt vorheen 4.59
+12 - 12.6 Volt voorheen 12.73
CPU FAN rond de 3600 rpm

[ Voor 42% gewijzigd door ErikCornelissen op 22-03-2004 11:25 ]

Verwijderd

ErikCornelissen schreef op 22 maart 2004 @ 11:17:
Ik heb ff warcraft gespeelt en nu start het spel wel gewoon goed op en speelt em ook, ditzelfde vor battlefield 1942. Dan wordt het maar ff wa doen aan mn fans. Wat is een goede fan? ben nogal n00b. sorry

edit:

weer ff in de bios gekeken;

mb temp 18 graden, voorheen 34 graden
cpu temp 46 graden, voorheen 69 graden
vcore - 1.66 Volt voorheen 1.68
+3.3 - 3.23 Volt voorheen 3.23
+5 - 4.67 Volt vorheen 4.59
+12 - 12.6 Volt voorheen 12.73
CPU FAN rond de 3600 rpm
Als je stilte wil en dan de meeste lucht verplaatsing; zal je aan een papst of enermax fan moeten. (zijn nog best prijzig vind ik) 8)

Ondanks dat je pc nu betere temps heeft etc en niet meer vast loopt zou ik ook wat doen aan je voeding O-)

• ErikCornelissen
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 11:27:
[...]
Ondanks dat je pc nu betere temps heeft etc en niet meer vast loopt zou ik ook wat doen aan je voeding O-)
Hoe kan ik die veranderen, is het mogelijk dat het handmatig kan? of moet er een andere voeding komen?

Verwijderd

ErikCornelissen schreef op 22 maart 2004 @ 11:53:
[...]

Hoe kan ik die veranderen, is het mogelijk dat het handmatig kan? of moet er een andere voeding komen?
Wat denk jezelf? Voor sommige voedingen zijn er mods bekend waardoor ze wat beter worden maar ik denk dat je gewoon beter een nieuwe voeding kunt kopen. Een 400watt (merkvoeding) ofzo :D

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 20:20
ErikCornelissen schreef op 22 maart 2004 @ 11:53:
Gewoon een nieuwe kopen. Bij voorkeur een merkvoeding, als je budget het toelaat. :)

The sentence below is true.
The sentence above is false.

Verwijderd

nja, 'bij voorkeur' ?? ik heb zelf een Q-Tec gehad... serieus die WIL je niet... liever nu wat geld uitgeven en er nog lang genot van hebben, dan goedkoop spul kopen dat het toch niet doet...

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 11:50

bonzz.netninja

Niente baffi

mm ik zou toch eerst proberen je cpu beter te coolen hoor. Die waarden van je voeding kloppen niet helemaal, maar imho zou het nog moeten werken met deze waarden.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Pagina: 1