Toon posts:

160 GB Maxtor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik wil een Maxtor 160 GB naast mijn 120 GB schijf zetten, maar nu las ik dat het niet goed zou werken met een ATA 100, nu heb ik de verkoper gemaild en die zegt dat het geen enkel probleem is, ik heb natuurlijk de search hier al gebruikt en de topics waar in staat dat het niet zou kunnen zijn al wat ouder, is het misschien zo dat er tegenwoordig door bv software wel mee te werken is ?

En mijn 2e vraag kan ik ook mijn 30 gb schijf er gewoon inhouden ?
dus 120 gb, 160 gb en 30 gb, ik haal dan mijn cd brander eruit, en hou de DVD brander erin.

Alvast bedankt,

Michel.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Ja dit moet gewoon kunnen als je Master/Slave settings goed instelt en goeie 80 aderige kabels gebruikt.

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
idd waarschijnlijk is je cd-rom drive nog met een ata-33 kable aangesloten, jouw drive heeft ata-133 nodig voor max. performance. Die kun je voor een paar euro'tjes kopen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Verwijderd

Topicstarter
Maar de 160 gb schijf moet geen probleem zijn ?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-03 18:56
lees dit maar even door :) dan ben je helemaal op de hoogte:

http://gathering.tweakers...sage/16985207#hddlimieten

en deze heb je misschien ook nog nodig:
http://maxtor.custhelp.co...r/std_adp.php?p_faqid=960

[ Voor 33% gewijzigd door Canard op 22-03-2004 08:51 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-03 16:21

Haan

dotnetter

Gewoon door Win XP laten formatteren die 160 GB schijf, dan gaat het prima.
En ik zou die 30 gig schijf gewoon vergeten, het werkt nooit optimaal als je dat samen met je dvd brander aan een kabel hangt.
En heb je echt te weinig ruimte dan kan je toch een dvd'tje branden?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb je ook gelijk in, 120 gb plus 160 gb moet genoeg zijn.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die verkoper zal het eerder over de limiet van 128GB hebben.
Zie ook de FAQ

De meeste ATA100 controllers kun je middels een simpel BIOS update klaar maken voor schijven groter dan 128GB. Tot zover kun je dat doen met bijvoorbeeld de ATA100 controller van de VIA 686B southbridge en met de Promise ATA100 controllers (Ultra100, FastTrak100, etc). Voor de onboard controller zul je op de website van de moederbordfabrikant moeten kijken of deze ondersteuning in de laatste BIOS zit. Voor een losse controller kun je op de website van de controllerfabrikant terecht. Na zo'n BIOS update, waarbij 28bits LBA addressering wordt omgezet in 48bits LBA addressering, kun je schijven tot 128PB gebruiken (128 miljoen GB!).

Kijk dus of je controller het aan kan.

Alle proemn in n drek

Pagina: 1