Toon posts:

Opstartprobleem, ivm. root

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search gebruikt maar geen specifiek antwoord gevonden. Mijn hdd crashtes steeds gister, en daardoor moest ik veel rebooten. En op een gegeven moment kreeg ik een forced file system check die vastliep op 30% alsmaar. Dus heb ik die geskipped, maar u wiltie niet meer verder booten...

Ik geef later de preciese foutmelding...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 08:12 ]

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 13:07
Owke, en wat is dan nu het probleem? Bedoel je dat je hdd kapot is? Nou, vervang die dan gewoon :)

Ik snap je vraag niet helemaal denk ik :Z

..:: ::..

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Haan

dotnetter

/me hantheman krapt zich achter de oren

Is dit nou een mededeling of wil je vragen waar het aan kan liggen?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Hij boot verder en dan wil die niet de Systemlogger starten, later niet de eth0 omdat het een read-only filesystem zou zijn. En later krijg ik dit, en daar blijft het bij;

INIT: id "1" respawing too fast: disabled for 5 minuts

en nog die regel een aantal keer met ander id
de rest van de programma's booten wel

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Haan

dotnetter

Ik denk dat je schijf een beetje vern**kt is :)
Maar grote kans dat ie het gewoon weer doet als je er een format overheen gooit.
Kwam dit probleem zomaar of heb je daarvoor nog dingen veranderd?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij IS vern**kt, maar format of opnieuw installeren zijn de laatste opties. Ik raak anders namelijk teveel kwijt. Maar er is niets veranderd, de hdd liep/loopt gewoon steeds vast.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu naar school, ik ben vanmiddag 3 uur terug... Als iemand oplossingen heeft, lees ik ze dan.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Jouw oplossing is booten met knoppix, je harde schijf mounten, redden wat er te redden valt, en daarna je harde schijf te vervangen (mocht het echt einde verhaal zijn).

Alsjeblieft!

It sounds like it could be either bad hardware or software

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tjah, zo werkt het hier niet natuurlijk. Een topic starten met wat vage hints, en zeggen dat de foutmelding later wel komt, we verwachten dingen als een foutmelding in de startpost, en niet een dag later, hoe denk je anders dat mensen zinnige oplossingen kunnen geven? En vervolgens het topic 2x binnen een uur kicken, nog steeds zonder foutmelding en dan hopen dat mensen een oplossing hebben is natuurlijk ook niet de bedoeling, deze gaat dicht.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:24
smokalot schreef op 22 maart 2004 @ 09:46:
Jouw oplossing is booten met knoppix, je harde schijf mounten, redden wat er te redden valt, en daarna je harde schijf te vervangen (mocht het echt einde verhaal zijn).
Check. Dat is op dit moment het beste beginpunt. Als in /var/log/messages steeds berichten verschijnen als 'hda: lost interrupt' of 'i/o failure' of dat soort dingen, is het einde verhaal. Je kunt het best proberen met knoppix te booten en te branden wat er nog van die schijf te redden valt, of anders die schijf in een andere computer hangen en kopieeren wat je nodig hebt.

Voor de rest: tja, als je geen data kwijt wilt raken moet je af en toe een backup maken he!

Dit topic gaat dicht, als je nog tegen specifieke problemen aanloopt bij het redden van de data mag je daar best een topic over openen, maar post dan graag wel wat meer info dan in dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.