Toon posts:

geen midi opname in cubase sx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met om met vst instrumenten, midi tracks in te spelen maar
cubase sx neemt om een een of andere reden niets op.
Ik heb het volgende gedaan:

Midi track selecteren
in: all midi inputs
out:lm-7
openen lm-7
Bij het klikken van de pads op het scherm van de lm-7 krijg ik wel de geluiden
te horen, maar de out van de geselecteerde midi track slaat niets uit.
Tijdens het opnemen kun je dus wel de lm-7 bespelen (met muis weliswaar)
maar cubase neemt niets op.

Ligt het aan mijn geluidskaart en/of in combinatie met een instelling in windows en/of cubase?

Set up:
win xp home
p4, ac 97 realtek audio kaart
verder geen midi keyboards of andere externe apparaten

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Als je met MIDI opneemt moet je een nieuw blok erbij zien komen voor de duur dat je opneemt. Als je dubbelklikt op dit blok moet je de piano roll editor krijgen. Daar moeten noten in staan. Staan ze dat niet, dan stuurt LM-7 gewoon geen MIDI door via de knoppen op 't ding zelf, en dan moet je of je track handmatig bij elkaar klikken, of toch maar eens over een controller gaan denken.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie

Als ik de miditrack opneemt komt er wel een blok in beeld(grijs) maar als de opname periode is afgelopen verdwijnt het blok, dus het lijkt er inderdaad op dat de lm-7 geen midi signalen doorgeeft.

Wat bedoel je precies met "de track handmatig bij elkaar klikken" bedoel je met de muis de track inspelen?

En bedoel je met een controller een keyboard of ander instrument om mee in te spelen.

Bij deze audio kaart zit trouwens geen midi aansluiting.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 23:06:
Bedankt voor je reactie
Als ik de miditrack opneemt komt er wel een blok in beeld(grijs) maar als de opname periode is afgelopen verdwijnt het blok, dus het lijkt er inderdaad op dat de lm-7 geen midi signalen doorgeeft.
Juist. Maar er zijn gelukkig dingen zoals on-screen keyboards.
Wat bedoel je precies met "de track handmatig bij elkaar klikken" bedoel je met de muis de track inspelen?
Helemaal correct. Dit kun je op verschillende manieren doen; pak in het hoofdscherm het potloodje en teken een grijs blok. Als je op het blok dubbelklikt krijg je de Key-editor. Wil je wat beters, dan ga je naar MIDI > Drum Editor. Wat je dan te zien krijgt is stukken begrijpelijker voor drums (moet je wel even op 't drumstick-icoontje klikken om te tekenen).
En bedoel je met een controller een keyboard of ander instrument om mee in te spelen.
Precies.
Bij deze audio kaart zit trouwens geen midi aansluiting.
Als je er een joystickpoort op hebt zitten (daarvoor kun je zelfs nog de onboard geluidskaart gebruiken, als je die hebt), dan zijn er kabels van joystickpoort > 1 MIDI in/1 MIDI out. Een hoop controllers komen tegenwoordig al zelf met een USB-aansluiting. Heb je een synth of zo, dan zou ik een USB > MIDI I/O kabeltje halen. Inpluggen en klaar, en dat gaat stukken soepeler dan gewoon blokjes aanklikken.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m helemaal gevonden

harstikke bedankt voor je snelle en zeer duidelijke reply

thank you