Werderom netwerkkaart vraag!!

Pagina: 1
Acties:

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Ok, al best vaak gevraagd, maar niet op deze manier.

Ik heb bij chello een 3COM ISA kaartje gekregen. Nou lijkt mij iop zich een volledig "PCI systeem" beter dan een systeem met een isa kaartje erin (ouderwets, geen ontlasting CPU (ik heb er maar twee, dus :), en die moeten grazen))

Mijn vraag is nu, is het erstandig de #COM isa te vervangen door een Digital DE450 met digital 21041-AA chip erop (ook 10MBit)??
Zou het veel schelen t.a.v. snelheid en Packet loss??

Voor een standaard thuisnetwerkje, met een (alleen) 100MBit hubje, zijn PCI 10/100TX kaartjes van 35,-- (Lanpro/realtek etc.) aan te raden (in vergelijking met goede 10MBit??)

Wil iemand zijn goedkope 100MBit kaartjes kwijt aan mij??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Nee, werkt niet. De kabelmodems werken alleen met de bijgeleverde kaart. Ik heb het zelf geprobeerd. De modem wilde niet werken op zowel een 10 Mbit UTP Realtek kaartje als een of ander 100 Mbit Intel kaartje.

Martijn

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:06

ChUcKiE

Dus........

Topicstarter
Uhnmmm :) sorry vergeten te zeggen, bij mij werkt ie nu zelfs al op vier verschillende netwerkkaartjes ;)

Vraag blijft dan, zou PCI digital slechter zijn dan ISA 3COM, daarbij ook nog dat wanneer ik de digital gebruik (PCI) ik geen isa kaarten meer in mun machine heb zitten..(zou dat in het algemeen schelen??)

Dus het werkt al!! maar valt het te meten, of heeft iemand er al ervaring mee ??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:40
Huuuuuuuuh????? Werkt dat bij jou??? Wat voor modem heb je dan? Ik heb een Terayon en dat werkt dus echt niet.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Een COM21 Bak werkt gewoon op ALLE netwerkkaarten...

Ik heb ze op realtek 10Mbit gehad, no probs.
Ik heb hem nu op 3COM 100Mbit, no probs.

EN bij andere mensen nog veel meer combi's..

Allemaal geen probleem...
Just try! :))

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Waarom zetten mensen hun kabelmodem nou steeds op een 100 MBit NIC?!?
Daar schiet je geen DROL mee op. Schakelt toch terug naar 10 Mbit. Verbinding tussen je kabelmodem en NIC is altijd 10 Mbit.

Verwijderd

Hoi ChUcKiE, ik heb hier nog wel een kaartje voor je ligge, kan je zo krijge.. een heuse 3com pci nog in verpakking.. Kreeg ik bij de kabel modem.. maar ik had al realtek en dat draaide perfect.. dus houwe zo. Dus als je die 3com hebbe wil mot je me ff meele..

groete, Camier
Camier@home.nl
Pagina: 1