Besturingssysteem - garantie

Pagina: 1
Acties:

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Bij mijn laptop (HP Pavilion ZX5022) is win xp geleverd. Nu staat er in de handleiding dat ik op deze laptop alleen het bijgeleverde besturingssysteem mag worden geinstalleerd.

Waarom zetten ze dat erin? Werkt de koeling bv niet zoals het hoort in combinatie met andere besturingssystemen?

En stel dat ik nu toch linux en win98 installeer en bv. het beeldscherm gaat stuk (ergens anders door), kan ik dan nog aanspraak maken op de garantie?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Alsof zij bepalen wat jij mag installeren... Ze geven alleen geen ondersteuning als het niet werkt: je kunt niet gaan miepen dat je wlan niet werkt of je accu niet zo lang meegaat als je win98 of linux installeert, want het is ontworpen voor winXP...

Meestal kijken de fabrikanten niet eens naar de software is mijn ervaring...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Als XP erop staat dan kunnen ze daar makkelijker support voor geven. Als jij klaagt dat je touchpad het niet meer doet en zegt linux te draaien krijg je als antwoord: "duw de recoverydisk erin". (Ik heb XP Pro ipv. XP Home en dat vroegen ze steeds, na 1x proberen had ik er genoeg van :+)

Maar kapot gaat het niet hoor en garantie vervallen lijkt me ook idioot. Het kan als het in de algemene voorwaarden staat maar dat lijkt me HEEL stug.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock