[mdk10] ruzie tussen mijn hardware?

Pagina: 1
Acties:

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Ik heb zonet mandrake 10 geinstalleerd, alles fijn, drivertje van nvidia erover heen voor de videokaart en gaan met die banaan, ik heb een nforce chip set op een msi moederbordje. Nu is alleen het probleem: ik heb een pci netwerkkaartje (onboard netwerk uitgeschakeld) en mijn geluidskaart onboard. Alles gaat goed ik kan internetten, geluid afspelen... maar ho niet te gelijk. als ik lekker aan het internetten ben en ik speel een filmpje af of ik zet een mp3'tje op dan wordt overal mijn internet verbinding verbroken.. rara wat is dit.. het enigste wat ik dan nog kan doen is muziek uit...console...ifdown eth0...ifup eth0 en de netwerkkaart werkt weer....Hoe kan ik dit oplossen?

www.retroforum.nl

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ACPI (deels) uitzetten?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
indien bovenstaande niet helpt, IRQ conflict?

Wat voor hardware heb je, dat is in zo'n geval nogal belangrijk, aangezien je er van uit kunt gaan dat niet iedereen dit probleem heeft (er zouden zeg maar een stuk minder mensen Linux gebruiken als dat zo was ;) )

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Gebruik je toevallig een 2.6.x kernel? Er zijn namelijk diverse problemen met nForce(2) borden in combinatie met 2.6.x :(

Wat voor kaart heb je?

• MiStErMaNiAc
Ik heb een MS-6367 moederbordje van MSI. Hierop een AMD XP 2000+ en een realtek 8139AS netwerkkaartje. Hoe zet ik die ACPI dan deels uit? Of kan ik in linux de irq van mijn netwerkkaart ook veranderen? Aangezien de netwerkkaart in Linux op IRQ 11 staat en in Windows op IRQ 16.

Het verhaaltje van de 2.6x kernel lijkt me sterk want ik heb het ook in debian met de 2.2 en de 2.4 kernel.

www.retroforum.nl

• MiStErMaNiAc
*schop*

Hoe kan ik in linux mijn netwerkkaart zijn IRQ veranderen dan? (Realtek 8129AS)

www.retroforum.nl

• MiStErMaNiAc
Is al gelukt.. veel zooi in de bios uitzetten wil nog wel eens helpen

www.retroforum.nl

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Wat heb je nu aan/uit gezet dan? Dan heeft iemand anders misschien nog eens wat aan deze draad..zo is hij eigenlijk nogal nutteloos.

Verwijderd

altijd maximaliseren he :D

• MiStErMaNiAc
Com2, Gameport, SPDIF, Onboard network

www.retroforum.nl

Pagina: 1