Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

NetMD (MZ-N1) MD leeg na kopieren met SonicStage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NetMD: MZ-N1
SonicStage (1.5.06 én 1.5.53)
hp pavilion t290 (3Ghz, 150Gig, WinXP)

Na de problemen met MSN uitgevogeld te hebben (MSN gewoon niet aanzetten dus) heb ik nu opeens een heel ander probleem: Wanneer ik mp3's (inmiddels geconverteerd naar ATTRAC's) heb overgezet naar MD (LP4) staan ze er allemaal netjes op. Maar als ik het schijfje uit de speler haal en weer terugstop zegt ie: "blankdisc". Probleem doet zich voor met beide SonicStage versies. Volgens mij ligt het aan de NetMD, toc-edit niet goed ofzo?

Op m'n andere pc heb ik hier nooit problemen mee gehad. Daar draaide ik SonicStage1.5.06 op XP. Kent iemand dit probleem?

Verwijderd

Doet hij dit ook als je gewoon opneemt? Dat is namelijk wel van belang om te zien of het een NetMD probleem is of dat het aan je unit ligt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Als je minidisc gesneuveld is, dan krijg je ook dit soort problemen. Bij een vriend was de laser stuk.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook een keer gehad, toen had ik sonicstage 1. Terug naar de winkel bleek de NetMD zelf kapot te zijn. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb hetzelfde probleem dus ook op m'n eigen pc ben ik inmiddels achter. Probleem is dus de speler zelf. Verder nog info: als ik dus net gekopieerd heb staat het wel op MD, de speler ziet het nummer wel staan. Als ik het echter wil afspelen duurt het een tijdje tot ie gaat lopen én er komt geen muziek uit de oordopjes.

Stomtoevallig heeft een vriend van me een jaar geleden ongeveer hetzelfde probleem gehad met zijn MZ-R 900. Wel opnemen maar daarna blankdisc. Heeft toen nieuwe gekocht ('onderzoekskosten' waren te duur), dus weet niet of het probleem is te fixen. Iemand die het wel weet, en wat dat gaat kosten?

Ik ga van de week bij de winkel langs, kijken of ze er iets van kunnen maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 23:01 ]

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 19:45

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Is bekend probleem van de MZ-N1, de schrijf/leeskop is naar z'n gallemiezen.

Sony heeft bij de N1 een hele serie met deze brakke onderdelen geleverd :(
Probeer het i.i.g. op je garantie te verhalen.

Meer over dit probleem is te vinden op www.minidisct.com en dan hun forum.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad, md bleek stuk te zijn. opgestuurd en teruggekregen maar nu is er een ander probleem, de muziek hapert constant.

slecht hoor voor een md die destijds 415 euro koste..

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb dit zelfde probleem ook gehad met mijn N1, het lijkt idd op een kapotte schrijfkop. Wat dan het geval is dat de lint kabel die naar de schrijfkop loopt kapot is waardoor er niks op de disc komt te staan. De Laser brandt wel maar de magneet doet niks dus dan brandt ie de hele disc leeg. Dat zie je echter niet zolang de disc nog een TOC in z'n memory heeft die vanaf de pc komt.

Mijn garantie was al verlopen, maar uiteindelijk koste de reparatie maar 47 euro. Bij zo'n reparatie komt er waarschijnlijk verbeterde apparatuur in waardoor het niet nog een keer gebeurt.

Als je voor een nieuwe MD wilt gaan moet je zeker ff kijke naar Hi-MD, das zwaar goeie shiet, 1 gb op 1 disc, 45 uur muziek op de laagste kwaliteit, te gebruiken als usb stick en nu ook PCM ondersteuning. Zie MDcenter.nl

Verwijderd

Topicstarter
€47 valt nog mee. Heb ook geen garantie meer maar dit kan ik dan wel hebben. Een nieuwe MD zie ik voorlopig nog niet zitten, deze is nog niet heel oud. Alhoewel, beter kan altijd en 1Gig.... Pfff... Nee, ik laat me niet in verleiding brengen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb 'm terug uit de reparatie (bij Sony Overtoom in A'dam). Kosten waren € 86,- ! Vond het wel aan de hoge kant. Ze konden ook niet van tevoren zeggen wat het zou gaan kosten terwijl ze wél duidelijk wisten wat het probleem was. Rare gang van zaken vind ik zelf, maar je wilt toch je MD-recorder gerepareerd hebben. Er is een nieuwe schrijf/lees-laser in gezet en nu doet ie het gelukkig weer.
Pagina: 1