Toon posts:

cannot find video capture device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
disclaimer: Ik heb EERST gezocht of er misschien eerder antwoord op dit probleem is gegeven. :)

Okee, wat ik wil:
het signaal van mijn simpele, analoge (iig niet digitaal) camera naar mijn pc zenden voor verdere bewerking.
Daarvoor steek ik zo'n tulp-plugje in de video-out van de camera (met een geel randje, ernaast zit er een met een rood randje voor audio-out).
Nou kan het tulp-plugje aan de andere kant niet zomaar in mijn grafische kaart. Daarvoor heb ik een tussenstukje. Aan de ene kant zit een plugje dat in de vivo-ingang van de kaart kan. Aan de andere kant zit een 'gaatje', ook met een geel randje, waar ik het tulp-plugje in steek.

Het past dus allemaal in ieder geval wel.

Nou gebruik ik MyVivo om het beeld te 'capturen'. Alleen als ik MyVivo opstart krijg ik als bericht "Cannot find any video capture device". VirtualDub geeft ook een dergelijke melding.

Nou is mijn conclusie hieruit dat het probleem aan de computerkant zit. Want de grafische kaart is mijn capture device. Of betekent dit bericht dat het apparaat aan de andere kant (de video-camera, of momenteel mijn gamecube) het probleem is? Graag als eerste hier een antwoord op.

Okee, dus ik neem aan dat het probleem bij m'n pc ligt. Ik installeerde laatste drivers voor mijn kaart (Leadtek Geforce 4 Ti4200 64Mb, (A250)). En installeer daarna de zogenaamde WDM drivers die op de Leadtek website onder 'MyVivo' staan.

Geen resultaat.

Dit heb ik ook met de drivers van de nvidia site geprobeert (met 'algemene' WDM drivers) en in min of meer willekeurige combinatie.

Nog steeds geen resultaat.
Heeft iemand misschien een idee waar het probleem kan liggen?

Stel dat het probleem nou niet de drivers/software/videokaart is, zou het kunnen dat mijn vivo<-->tulp plugje 'fout' is? Of moet er dan een andere foutmelding komen? Het viel me namelijk op dat ik niet zo'n mooi blauw vivo plugje met aan de andere kant een vivo EN een tulp ingang hebt. ik heb gewoon een simpel zwart kabeltje.

Dit is mijn configuratie:

Leadtek Geforce 4 Ti4200 A250 winfast series(?)

met in deze volgorde de aansluitingen: camera/gamecube-->tussenstukje--->'vivo'-ingang grafische kaart.

ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben..Heeft iemand een idee wat het probleem is?
het is echt zo frustrerend om m'n computer steeds weer opnieuw op te starten omdat ik nieuwe drivers heb geinstalleerd. :(

alvast bedankt!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Die aansluiting op je videokaart waar jij op doelt is een tv-out, bedoelt om je computerbeeld op je TV te laten zien dus. Hiermee zul je niet kunnen capturen.

Wat je nodig hebt is een capture of TV-kaart
Hier zijn er wel TV-in aalsuitingen aan & kun je dus je beeld van de camera op je PC brengen

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
weet je dat zeker? Volgens de verkoper, Wintelco, was het OOK een video in.
Vivo staat toch ook voor Video In/ Video Out?