Ik heb een paar dagen geleden een Zalman koeler gekocht (cnps 6500 alcu) ter vervanging van mijn boxed koeler. Zalman staat bekend om zijn goede cpu-koelers, maar de temp van mijn p4 (2,4 Gig) als hij opstart = 43C en stressed wordt hij maarliefst 69C!!!
. Ik heb de koeler helemaal "volgens het boekje" geïnstalleerd. Ik heb een dun laagje koelpasta op de proc gesmeerd en heb "reinforcers"gebruikt. (levert Zalman bij hun koelers voor het geval de CPU te heet wordt) Mocht allemaal niet baten.
Mijn proc wordt dus nu heter met de Zalman koeler dan met de boxed koeler!! (de koeler draait trouwens op 1300 rpm)
Is dit normaal of moet ik gewoon de fan wat hoger zetten (wat ik eigenlijk niet wil i.v.m. geluidsproductie)? Pal boven de cpu-koeler zit de psu met een 12 cm. intake fan.
Any suggestions?
Mijn proc wordt dus nu heter met de Zalman koeler dan met de boxed koeler!! (de koeler draait trouwens op 1300 rpm)
Is dit normaal of moet ik gewoon de fan wat hoger zetten (wat ik eigenlijk niet wil i.v.m. geluidsproductie)? Pal boven de cpu-koeler zit de psu met een 12 cm. intake fan.
Any suggestions?