T-mobile - IK ben niet bereikbaar , maar kan zelf wel bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.917 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 21:56
Hallo.

Ik heb sinds 1 week een heel raar probleem.

Ik kan zelf wel bellen en smsen , maar als iemand mij belt of smst komt het gewoonweg niet aan. ( bij bellen krijgen ze gelijk voicemail )

IK heb de instellingen van m`n telefoon al gereset , maar dat hielp niet. T-mobile vertelt ook dat er geen storing is.

Ik heb alle instellingen nagekeken en alles klopt. Heb ook alle instellingen terug gezet naar fabrieks waarden maar dat mocht ook niet baten.

Het betreft hier om een Pre-paid pakket met de telefoon Samsung SGH-C100.

Iemand enig iedee wat hier de oorzaal van is . Dit is redelijk frustrerend.

Oja , ik heb vorige week nog opgewaardeerd dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98714

Ff uit en aan zetten wil wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

heb je je sim al in een andere telefoon geprobeerd?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-04 18:50
doe eens #21#, zo zet je bij de abbo's alle doorschakelingen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-04 21:56
aan en uit zett help niet , sim in andere telefoon werkt dus ook niet , dan heb ik het nog.

#21# dan gebeurd er gewoon niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
het kan ook zijn dat je niet goed bent aangemeld op het netwerk van t-mobile. Probeers eens handmatig op een andere provider te zetten (dit gaat natuurlijk mislukken) en meld je dan opnieuw aan op het t-mobile netwerk.

Toevallig in het buitenland geweest voordat je het probleem kreeg?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 20:27

job

Galaxis schreef op 22 maart 2004 @ 08:05:
aan en uit zett help niet , sim in andere telefoon werkt dus ook niet , dan heb ik het nog.

#21# dan gebeurd er gewoon niks :P
*#21# moet het zijn.

en natuurlijk wel op de bel knop drukken

En controleer daarna of alle omleidingen wel correct zijn ingesteld.
dus dat je niet perongeluk alle omroepen omleid naar je voicemailbox

[ Voor 20% gewijzigd door job op 22-03-2004 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
probleem had ik ook gehad toen ik van orange naar t-mobile ging. Eerste 4 dagen werd ik van de boor gehouden vanwege nummerportatie proces/ KOn wel bellen, maar ik was niet bereikbaar. 5e dag weer gebeld dat het niet snor zat. Toen hebben ze gekeken naar al de lijnen naar mijn nummer en 10 minuten later kon mensen mij bereiken.

Dus voor een oplossing moet je echt bij t-mobile zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 17:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Stop de sim is in een andere telefoon! En kijk of het dan werkt. (kan me niet voorstellen dat dat het is maar OK, om alles buiten te sluiten) In het menu van te gsm kan te btw ook alle doorschakelingen uitschakelen (bij die van mij dan tenminste).
En anders lijkt me het gewoon een probleem wat t-mobile zou moeten oplossen als dit niet werkt. Gewoon stampij maken slaat natuurlijk nergens op dat ze je niet verder helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Master_Egg op 22-03-2004 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Join the club :-) Mijn vriendin (ook T-Mobile Prepaid) heeft nog wel s hetzelfde probleem. Dr telefoon staat aan, beltegoed genoeg, signaalsterkte ook genoeg, maar als ik bel krijg ik direct de voicemail. Na een paar keer bellen, kom ik er dan wel doorheen, maar normaal is het niet. Ik zelf heb ook T-Mobile Prepaid, maar ik ben wel altijd bereikbaar volgens mn vriendin. Zij gebruikt een Ericsson <oud model>, ik een antieke motorola. Ik denk, althans, weet t wel zeker, dat t probleem bij T-Mobile ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-04 02:21
Ik heb een t-mobile abonnement, en heb er af en toe ook last van, maar ik heb mijn vopicemail uitgeschakeld, en weet dus niet eens dat er gebeld is. Iemand die mij belt krijgt dan de melding dat mijn telefoon uitstaat of buiten bereik is, terwijl ik gewoon vol bereik heb... heel irritant.

Toen klantenservice het probeerde kreeg ze de eerste keer ook die melding, en daarna ging het twee keer goed. Ik kreeg het advies om het nog even aan te zien en als het zou blijven moet ik weer bellen.

Edit: typo

@ Sebastius: Mijn telefoon heeft het soms ook als hij gewoon naast me op mijn bureau ligt met vol bereik. Tis wel een Nokia trouwens (6100)

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenG op 22-03-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 09:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als je je telefoon in je broekzak bewaart kan dit gebeuren. Nokia's hebben er ook last van. De oplossing? De telefoon andersom in je broek steken (met de achterkant naar buiten gericht), of in je jas vervoeren. Je been blokkeert namelijk de stralen van de antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

sebastius schreef op 22 maart 2004 @ 09:22:
Als je je telefoon in je broekzak bewaart kan dit gebeuren. Nokia's hebben er ook last van. De oplossing? De telefoon andersom in je broek steken (met de achterkant naar buiten gericht), of in je jas vervoeren. Je been blokkeert namelijk de stralen van de antenne.
Wat een bullshit, denk je nou echt dat je been je bereik tegenhoud? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59
Ik heb dit probleem ook al vrij lang, sinds ben t-mobile werd eigenlijk.

Eerst zeiden ze dat het aan de telefoon lag, maar na 2 andere telefoon geprobeerd te hebben had ik het nog steeds, andere(nieuwe) sim kaart hielp ook niet. Het het dus nog steeds afentoe dat de telefoon aanstaat en ik niet te bereiken ben.

Het lijkt erop dat ze bij t-mobile geen oplossing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:48

André

Analytics dude

Misschien hun klantenservice eens opbellen? Die kunnen de doorschakelingsinstellingen op de servers bekijken en zien if daar iets verkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79582

Vier mogelijkheden:
- Toestel defect
- Simkaart defect
- Storing bij T-Mobile
- Te weinig netwerk capaciteit

Mogelijkheid 1 en 2 kun je testen door je simkaart in een ander (simlock vrij) toestel et stoppen en kijken of je dan wel gebeld kan worden.

Mogelijkheid 3, tja, tijd voor klantenservice denk ik zo.

Mogelijkheid 4 is een rare maar voorkomende situatie. De aansturing van signaalsterkte (de streepjes van je antenne en de netwerknaam op het scherm) gaan via een ander kanaal dan de spraakverbinding. Is er op de GSM mast waar je contact mee hebt geen spraakkanaal beschikbaar dan krijg je OF voicemail OF een niet bereikbaar melding.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 79582 op 22-03-2004 11:23 . Reden: Typo 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Nu ik er over nadenk, ik heb het ook gehad toen mijn nummer werd geporteerd van Vodafone naar Tmobile. Ik ben toen een aantal dagen onebereikbaar geweest en zelf kon ik wel bellen. Klantenservice gebeld en die hadden het na een kleine week opgelost, dus ik zou idd gewoon ff contact met hen zoeken...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28603

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, tot 2 x toe zelfs. Eventjes met de klantenservice bellen, je hoort ze eventjes typen en je kan alles weer. Heel vaag. Beetje kenmerkend voor T-Mobile.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik zou toch nog even goed de omleidingen nakijken. Ik heb zelf ook een keer gehad dat m'n telefoon stond omgeleid naar een onbekend nr. Mensen die mij belde krijgen dus steeds te horen "Het door u gekozen nr. is niet in gebruik, etc".

Vrijwel alle telefoons hebben iets van "Alle omleidingen annuleren" oid.

Eat my shorts !

Pagina: 1