Toon posts:

sweex Adsl router + apache2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen had ik een USB adsl modem met XP en zonealarm. Daarop draaide Apache1.x.x(?) en alles ging perfect. Ik ben toen over gestapt naar een externe host omdat mijn verbindig met internet vreselijk instabiel was.

Ik heb sinds een paar weken een ADSL router (10.0.0.2) van sweex aan het internet hangen en de verbinding is weer optimaal.

Ik dus Apache (2.0) weer geinstalleerd en op de "localhost" (10.0.0.11) werkt alles perfect. type ik het (vast) ip-adres toegewezen door de ISP in dan kom ik nergen meer bij. Ik heb begrepen dat portmapping de oplossing is, maar na alles wat ik gelezen heb, ben ik volgens mij verder van een oplossing verwijderd, als toen ik begon.

Wie wil mij een eindje op de goede weg helpen

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:42:
...
Ik dus Apache (2.0) weer geinstalleerd en op de "localhost" (10.0.0.11) werkt alles perfect. type ik het (vast) ip-adres toegewezen door de ISP in dan kom ik nergen meer
...
Je bedoelt dat je je locale webserver via je eigen externe ip adres probeert te bereiken?
Dat gaat niet lukken. Dat kan alleen van buitenaf.
Dus 127.0.0.1 of localhost.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukte in de oude situatie dus wel. Wanneer ik 80.60.182.40 intik in de browser kreeg ik mijn website te zien.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 23:56:
Dat lukte in de oude situatie dus wel. Wanneer ik 80.60.182.40 intik in de browser kreeg ik mijn website te zien.
Dan ondersteunde je vorige modem nat loopback,
of had de nic op je pc al het externe ip.
In deze situatie zal het niet werken...

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

en toch riekt het sterk naar een RTFM (en dus port 80 te forwarden vanaf de router naar je interne webserver ... kloar)

Verwijderd

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 22 maart 2004 @ 00:01:
[...]

Dan ondersteunde je vorige modem nat loopback,
of had de nic op je pc al het externe ip.
In deze situatie zal het niet werken...
Zoals verteld had ik een USB modem. Dit was de speedtouch van alcatel (de groene trog). In deze oude situatie had ik de nic uitsluitend voor het interne netwerkk (192.168.0.X) In de nieuwe situatie betejend dit dat je nooit kunt zien of je daadwerkelijk online bent !?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Lijkt me dat er een firewall op je router draait en dat je port 80 (= standaard voor webservers) forward naar het ip van je Apache server ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
erniemars schreef op 22 maart 2004 @ 00:05:
en toch riekt het sterk naar een RTFM (en dus port 80 te forwarden vanaf de router naar je interne webserver ... kloar)
Fantastisch antwoord. Als je me nu nog het hoe, waar en waarom verteld, omdat ik dit in de handleiding niet kan vinden, dan ben ik ook "kloar"

Verwijderd

Topicstarter
de adsl router/modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Dit ADSL modem met ingebouwde router en 4 poorts Switch logt automatisch bij uw provider in en u kunt de internetverbinding delen met maximal 253 computers. Zonder extra software te installeren, creëert u een netwerk voor meerdere gebruikers, en deelt u het Internet in een handomdraai. De standaard ingebouwde PAT, NAT en Firewall beschermt u voor gebruikers van buitenaf die in uw PC rond willen kijken. 

Note: het verdient aanbeveling om een software Firewall te installeren. Alle kabels die u gebruikt zijn twisted pair kabels.

Voordelen

Internet Sharing – Wanneer u een breedband Internetverbinding heeft kunt u tot 253 PC’s tegelijk gebruik laten maken van het Internet met een IPadres
Ondersteunt DHCP Server/Cliënt – Ideaal voor snelle installatie, gebruikersvriendelijke configuratie. 
4 poorts 10/100 Switch – Creëer snel een netwerk en deel bestanden voor meerdere gebruikers.
Dial on Demand – De router logt automatisch in bij de ISP op het moment dat u de browser aanroept.
Firewall ter bescherming van het Intranet
ADSL – Ondersteund de ADSL Lijn voor de ANNEX A, ADSL over de Analoge Lijn.

Belangrijkste Eigenschappen 
ADSL over Analoge lijn,  ANNEX A
Standaard IEEE 802.3. 10Base-T, 100Base-TX
4 10/100 Mbps UTP Poorten 
WEB Based Management – Hiermee krijgt u snel toegang om de configuratie te wijzigen van de router
Ondersteunt PPPoE en PPoA clients voor xDSL connecties
Ondersteuning van IPRouting en NAT/PAT

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 00:10:
[...]

Fantastisch antwoord. Als je me nu nog het hoe, waar en waarom verteld, omdat ik dit in de handleiding niet kan vinden, dan ben ik ook "kloar"
Inloggen op je router ( http://10.0.0.2 )
Bij "Virtual Server" of "poort mapping" oid. poort 80 invullen (bij "start port" en "end port") en bij "host" je locale ip invullen ( 10.0.0.11 ).
Of dit voor zowel TCP als UDP moet weet ik ff zo gauw niet.
Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• TheJoxer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-08 10:52

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Je moet dan het volgende doen.

Als hostname in Apache neem je de ISP IP (dus niet je lokale 10.0.0.x)

Vervolgens map je in je router poort 80 door.
Log in op je router ga naar virtual server,
vul bij public 80 in en bij private 80 en bij ip adres het ip van de computer waar je Apache op draait. Je saved de settings en reboot.

Nu ben je bereikbaar vanaf de buitenkant op je PC met apache en mocht je hem lokaal willen gebruiken? Typ dan http://localhost in je adres balk en voila....

Verwijderd

Topicstarter
ok..

Dit staat er nu in mijn router (virtual server)

ID 1
Public Port 80
Private Port 80
Port Type TCP
Host IP Address 10.0.0.11

en dit is is mijn httpd.conf

Wanneer ik wanneer ik iemand van buitenaf in laat loggen op http://80.60.182.40 komt er een 403 error, en vanaf eigen pc krijg ik het wachtwoord scherm met "REALM - HOME GATEWAY

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

dat je dat van lokaal krijgt: klopt helemaal, ik heb dat ook (had eerst ook usb modem en nu exact dezelfde router.

wat dat gesodemieter met forbidden betreft: je htdocs staan op je c:\ drive
is dit misschien een ntfs schijf?? dan kan het zijn dat apache geen rechten heeft. mijn apache server draait (onder het betere 2000) goed, maar de htdocs staan op een aparte fat32 schijf zodat ik geen gesodemieter krijg met rechten (dit had ik nl. onder linux, daar had apache geen rechten op de map met htdocs)

mogelijke oplossing (veel gehoord bij interne netwerken, gebruik geen XP, vandaar) Gast account aanzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Romke op 22-03-2004 21:00 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
Gezien de foutmeldingen zit je nu extern niet op je eigen PC met apache, maar in de router...

Port 80 is geforward, dus dat *ljikt* goed. Je eigen PC heeft dus als IP 10.0.0.11 ?

Waarom dat sweex ding dat dus weigert snap ik ff niet. Iig heeft t nix met apache te maken, deze melding, die komt van dat sweex ding af.

Probeer eens een andere poort te mappen? (dus external poort 8080 bv) en dan van buitenaf http://jouw-ip:8080/

Als t dan WEL werkt, is dat sweex ding gewoon brak

Verwijderd

Topicstarter
c:/ is een fat32 schijf

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op 22 maart 2004 @ 21:03:Port 80 is geforward, dus dat *ljikt* goed. Je eigen PC heeft dus als IP 10.0.0.11 ?
yep
==========================================
ID 1
Public Port 80
Private Port 80
Port Type TCP

ID 2
Public Port 8080
Private Port 8080
Port Type TCP

http://80.60.182.40:8080 zou dus nu een respons moeten geven ?

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Je server is op dit moment gewoon bereikbaar op poort 80. (dus niet op 8080)
(Alles Werkt! De Apache Web Server is geinstalleerd op deze Web Site )

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:31
Pinobigbird schreef op 22 maart 2004 @ 23:00:
Je server is op dit moment gewoon bereikbaar op poort 80. (dus niet op 8080)
(Alles Werkt! De Apache Web Server is geinstalleerd op deze Web Site )
Ja, nu doettie t wel... Krijg nu de default apache page

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een firewall (zonealarm) draaien, en die stond niet goed geconfigureerd.

Dank u allemaal

• TheJoxer

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Owjah dat probleem ken ik heb zelf BlackICE draaien en daar kwam ik ook pas later achter dat ik die poort niet los had staan.

Even nog een tip over Apache 2. Mocht je van plan zijn op php te gaan gebruiken installeer dan even Apache 1.3.29. Php in Apache 2 is nog in test fase en dat werkt voor geen meter.

• TheJoxer

TheJoxer

Nou ja, dat dus....

Sorry ik had me volgorde van de topics verkeerd om staan dus ik ging antwoorden op de 1ste vraag nogal vrij stom van me :P

[ Voor 91% gewijzigd door TheJoxer op 26-03-2004 16:11 ]

Pagina: 1