Duale opstelling voor een 17" TFT monitor

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-07 11:03
Hallo,

Ik wil graag een van de onderstaande TFT's kopen (2x):
- Hercules Prophet 920PRO (met of zonder DVI, lees verder)
- LG L1720B Flatro

Nu wil ik er dus een duale opstelling van maken: 'simpelweg' twee monitoren naast elkaar.
Dit alles in samenwerking met een Radeon 9800XT (van Hercules).

Nu zijn mijn vragen aan jullie:
- Kan ik beter voor 2x VGA scherm gaan (dat kan immers wel op die videokaart)
- Kan ik beter voor 1x VGA (van Hercules) en 1x DVI (ook van Hercules, zijn immers dezelfde monitor, alleen andere aansluiting én kan op die videokaart) gaan
- Of is het slimmer om 2x DVI te gaan gebruiken? (dus een andere videokaart erbij, en zoja welke?)

Mijn toepassingen zijn:
- Het scherm laten overlayen
- DVD's kijken
- Spellen spelen
- Surfen

Nadelen Hercules:
- Schijnt (volgens Tweakers review) een slechte invalshoek te hebben voor DVD's
- Geen mooie duale opstelling door brede design (dikte)

Nadelen LG:
- Geen DVI aanwezig
- Presteert niet naar behoren volgens een review (ook mindere invalshoek)

Eigenlijk zeer belangrijke nadelen, maar ik wil toch een van deze schermen omdat dit mooi bij mijn opstelling staat. Ik heb nu al een AG Neovo F17 maar die wordt niet meer verkocht en ik vind deze niet mooi voor een duale opstelling.

Dus nog een hamvraag (naast het bovengenoemde vragenrijtje):
- Wat is het mooist (qua opstelling)
- Wat is het slimst (qua analoog/dvi) met oog op de toekomst?
- Is het slimmer op een videokaart erbij te kopen, of is dit zonde aangezien de 9800XT die er dan al aan hangt, en dan toch maar voor VGA gaan?
- En wat is het handigst voor mijn toepassingen?

Als iemand een andere TFT als suggestie heeft hoor ik het wel, maar die zijn er denk ik niet omdat ik al heel wat TFT's ben tegen gekomen.

Bedankt.

Verwijderd

Je moet een TFT via DVI aansluiten en de andere via VGA ;)
Wil je niet naar andere schermen kijken? Samsung schijnt nu wel een mooie te hebben B)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Ik kan je aanraden om sowieso twee dezelfde schermen te gebruiken. Qua look en gebruikersgemak is dat toch echt het fijnste.

Erg vervelend is het ook als een van de twee schermen een hoger contrast heeft, hogere brightness etc. Dan is het voor je ogen erg lastig om voordurend te moeten wennen aan de andere situatie, als je even op het andere scherm kijkt.

• Ad Hox
Ja, jij doelt op de 172X versie?

Link: http://www.beareyes.com/2/lib/200309/29/283/samsung.jpg

Deze is inderdaad heel mooi, maar met zwart boxen, zwarte desktop (muis & toetsenbord), zwarte kast en zwarte muismat (lekker boeiend ;)), zal dit denk ik niet geheel tot zijn recht komen.

Maar LG heeft geen DVI dus dat wordt 2x VGA...

Edit:
Ik kan je aanraden om sowieso twee dezelfde schermen te gebruiken. Qua look en gebruikersgemak is dat toch echt het fijnste.

Erg vervelend is het ook als een van de twee schermen een hoger contrast heeft, hogere brightness etc. Dan is het voor je ogen erg lastig om voordurend te moeten wennen aan de andere situatie, als je even op het andere scherm kijkt.
Ik neem ook twee dezelfde, alleen in het geval van Hercules niet nee, wel dezelfde LOOK, maar alleen een andere aansluiting, misschien heb je daar inderdaad wel gelijk mee, en is dat niet verstandig. Weer een optie af te strepen.

[ Voor 56% gewijzigd door Ad Hox op 21-03-2004 22:25 ]

Verwijderd

Ad Hox schreef op 21 maart 2004 @ 22:23:
Ja, jij doelt op de 172X versie?

Link: http://www.beareyes.com/2/lib/200309/29/283/samsung.jpg

Deze is inderdaad heel mooi, maar met zwart boxen, zwarte desktop (muis & toetsenbord), zwarte kast en zwarte muismat (lekker boeiend ;)), zal dit denk ik niet geheel tot zijn recht komen.

Maar LG heeft geen DVI dus dat wordt 2x VGA...

Edit:

[...]

Ik neem ook twee dezelfde, alleen in het geval van Hercules niet nee, wel dezelfde LOOK, maar alleen een andere aansluiting, misschien heb je daar inderdaad wel gelijk mee, en is dat niet verstandig. Weer een optie af te strepen.
Ik zelf merk bij mijn ADI A715 degelijk verschil als je hem via VGA aansluit inplaats van DVI 8) . Dus ik zou dus wel twee dezelfde schermen nemen maar de ene aan DVI hangen en de andere aan VGA aansluiting van je 9800pro :9

• Ad Hox
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:27:
[...]

Ik zelf merk bij mijn ADI A715 degelijk verschil als je hem via VGA aansluit inplaats van DVI 8) . Dus ik zou dus wel twee dezelfde schermen nemen maar de ene aan DVI hangen en de andere aan VGA aansluiting van je 9800pro :9
Met de o-zo fijne convert bedoel je?

En het is een 9800XT ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Ad Hox op 21-03-2004 22:38 ]

Verwijderd

Ad Hox schreef op 21 maart 2004 @ 22:34:
Met de o-zo fijne convert bedoel je?
Nee :9
Er zit een DVI en een VGA uitgang op mijn TFT (zoals op vele die OOK een DVI uitgang hebben). Dus ik heb 2 kabels 1 voor als ik hem via dvi wilt aansluiten en 1 voor vga aansluiting. B)
(volgens mij denk jij dat er op een TFT scherm maar 1 aansluiting kan zijn ofniet? :+ )

Kijk hier ook eens : BenQ FP 767-12ms

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 22:42 ]

• Ad Hox
Ik dacht inderdaad dat er op een TFT met DVI alleen een DVI aansluiting zat (of in ieder geval niet genoeg kabels). Ik zelf heb alleen analoog dus dat zal het zijn ;).

Ik heb dat topic even door gelezen, en een paar foto's van het scherm gezien, maar dit valt niet bij mij in de smaak. Qua design (individueel) kies ik denk ik voor de Hercules, maar deze is (zoals ik in de startpost al zei) niet echt mooi bij een dual opstelling. Die LG staat heel erg mooi (maar de prestatie's zouden tegen vallen, bij Hercules overigens ook). De Samsung blijft nog een optie (geen DVI), maar is niet echt mijn kleurtje.

Die BenQ past niet in mijn duale opstelling, sorry. Ik vind hem niet mooi, hou eerder van strak ;).

Afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/hercules_prophetview_920_pro_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thismart.co.kr/p_images/l1720b_0723001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.beareyes.com/2/lib/200309/29/283/samsung.jpg

Dat is mijn smaak dus een beetje ;), maar toch bedankt voor de tip!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

De iiyama E431S schijnt trouwens ook best een aardig scherm te zijn. Heeft iig een dunne rand en is in zowel zwart, beige als zilver te krijgen. Kost 480-500 euro en is ook voorzien van een DVI aansluiting.

[ Voor 12% gewijzigd door Metten op 21-03-2004 23:27 ]

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Ik zou er op letten dat je scherm een zo dun mogelijk rand heeft (zoals die van die laatste pic) omdat dit het gebruiksgemak aanzienlijk verbeterd

Blog (Linux-related)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-08 20:03

Metten

ik hou het graag simpel

zo ziet die er dus uit ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Metten op 21-03-2004 23:31 ]

• Ad Hox
Jensd schreef op 21 maart 2004 @ 23:29:
Ik zou er op letten dat je scherm een zo dun mogelijk rand heeft (zoals die van die laatste pic) omdat dit het gebruiksgemak aanzienlijk verbeterd
Heb je gelijk in, maar dat scherm past niet bij mijn design als ik eerlijk moet zijn.

Die Iiyama E431S is zeker het verder kijken waard! Morgen ga ik even op zoek naar wat grotere pics. Mijn voorkeur staat nu nog steeds op een (te dure?) LG.

• Ad Hox
Ik zit nog te twijfelen over die Iiyama, het is toch niet helemaal wat ik zoek.

Ik wilde even vragen of dit kan:

2x Hercules 17" 920 DVI
1x AG Neovo 17" F17 (analoog)

Ik heb een Radeon 9800XT, en er moet dus nog een videokaart bij, bijvoorbeeld een Radeon 9200 PCI. Daar zit 1x DVI op.

Kan ik dan (het is maar even een gedachte hoor) de Neovo op de VGA van de XT zetten, 1x Hercules op de XT (DVI) en 1 Hercules op de 9200 (DVI), of zou dit er heel lelijk (qua beeld) uitzien?

Ik zou dan de 9800XT voor film en games kunnen gebruiken, en de 9200 voor overige toepassingen. Of is een 3x scherm-opstelling niet aan te raden? Volgens mij kan je dit ook niet door laten lopen (overlay), of wel soms?

Verwijderd

Ad Hox schreef op 22 maart 2004 @ 09:19:
Ik zit nog te twijfelen over die Iiyama, het is toch niet helemaal wat ik zoek.

Ik wilde even vragen of dit kan:

2x Hercules 17" 920 DVI
1x AG Neovo 17" F17 (analoog)

Ik heb een Radeon 9800XT, en er moet dus nog een videokaart bij, bijvoorbeeld een Radeon 9200 PCI. Daar zit 1x DVI op.

Kan ik dan (het is maar even een gedachte hoor) de Neovo op de VGA van de XT zetten, 1x Hercules op de XT (DVI) en 1 Hercules op de 9200 (DVI), of zou dit er heel lelijk (qua beeld) uitzien?

Ik zou dan de 9800XT voor film en games kunnen gebruiken, en de 9200 voor overige toepassingen. Of is een 3x scherm-opstelling niet aan te raden? Volgens mij kan je dit ook niet door laten lopen (overlay), of wel soms?
Dit lijkt mij gewoon goed mogelijk hoor. Wel meerdere mensen hebben een tripple-screen setup ;) ! Alleen vind je dat zelf handig/nodig.
offtopic:
Geld zat ofzo :*) ?

;)

• Ad Hox
Triple is alleen maar handig ;) Nee ik heb al een AG Neovo 17" (F17) maar die worden niet meer verkocht, anders had ik er daar nog gewoon een van bijgekocht. Dus dan maar 2 nieuwe (toch waarschijnlijk dus Hercules) kopen en de Neovo verkopen (of houden en een triple beginnen).

Verwijderd

Ik ben ook van plan om twee monitors te nemen, ik krijg morgen mijn nieuwe pc (at last) binnen
Aopen A600A, MSI k8t Neo FISR, athlon64 3200, 1024pc3200 cl2.5, hd 160mb S-ata, Club3d 9800pro

Hierbij zit ik zelf te twijfelen tussen de volgende monitors (misschien zit er ook wat bij voor jou)

Het nadeel is bij mijn vga-kaart dat er dus ook een via D-sub moet worden aangesloten, ik ben benieuwd of ik het verschil echt ga zien... (met 2 exact dezelfde monitors op dezelfde pc)

Samsung 172X

http://www.extremeoverclo...itors/Samsung_172x_4.html

prijs 565,- bij pc vergelijk ( kun je pixelgarantie nemen) of bij PC one is ie 531,- das een stuk voordeliger....

Dual Hinge
In hoogte verstelbaar (5cm)
15 pin D-Sub, DVI-D
Kijkhoek hrz/vrt 160° / 140°
Contrast ratio nominaal 500:1
Helderheid 270 cd / m2
Response time 12ms

Samsung 173P

http://www.overclockerscl...g_syncmaster_173p_lcd.php

prijs 629,- bij pc vergelijk, voor 25 Euro nog een pixelgarantie....

Dual Hinge
In hoogte verstelbaar (5cm)
15 pin D-Sub, DVI-D
Pivot Functie
Magic Tune
Color Management
Buttonless
Kijkhoek hrz/vrt 178° / 178°
Contrast ratio nominaal 700:1
Helderheid 270 cd / m2
Responstijd 25 ms

Ik twijfel tussen deze twee door de responsetijd.... Als de 173P een response tijd zou hebben van 20ms of minder was de keus heel wat makkelijker....
Wat ik gelezen heb in reviews is dat het echt een pracht van een monitor is om te zien en beeld/kleur is geweldig. Ghosting is er bijna niet of nauwelijks

• Ad Hox
Ik heb (zoals je bovenaan kunt zien) ook al gekeken naar de 172X van Samsung. Dit is een heel mooi schermpje, alleen hij is in het zilver (en redelijk duur, en ze waren bij een review niet heel erg positief). Ik moet het echt nog overwegen, want het is een lastige keuze (2x Hercules of 2x Samsung).

Bij die Samsung zit geen DVI kabel, bij de Hercules wel?

EDIT:
Connectivity: DVI bij de Hercules, zit daar wel een analoge poort op (ff voor de zekerheid ;))

[ Voor 13% gewijzigd door Ad Hox op 23-03-2004 00:28 ]

Pagina: 1