Coolermaster Aquagate

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:25
Weet iemand al wat meer van de Coolermaster Aquagate ALC-U01? Ik zag em net op de site staan van Coolermaster, en kvondt het er wel heel mooi uitzien.
Enkele pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/9b9092b98318f88f9c3c390c44f8a10a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/8d50a65f4ba6ba45f0e30f200a2417c7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/549a3e82ac74e7cbb7f5f8760b0363e0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/826e065c6bc0aaa8f396e839e722b14c.jpg :
Weet iemand al iets van een prijs, of wannneer ie uitkomt??

[edit] Nieuwe plaatjes neergezet(oude links dood). Ik zag dat ie bij FreezingHardware al te krijgen was. Nog niet standaard op voorraard meen ik.

[ Voor 30% gewijzigd door IJnte op 02-12-2004 19:35 . Reden: Effe nieuwe links maken van de plaatjes ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:15
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe hij koelt , zal denk wel de prestatie's hebben als de setjes van thermaltake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Av3ng3rtje schreef op 21 maart 2004 @ 22:36:
Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe hij koelt , zal denk wel de prestatie's hebben als de setjes van thermaltake.
dat denk ik niet, deze zal eerder betere prestaties hebben. Zo te zijn maakt hij gebruik van dikkere slangen en een grotere pomp.

Ben benieuwd naar de prijs van dit setje, ziet er wel erg strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er al reviews, of komt dit pas na Cebit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
heb hem niet zien staan op de cebit stand, of er overheen gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Meer info en pics van dit ding zijn te vinden op deze page van Akiba / PC Watch. Hou je Japans bij de hand ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm zou de resultaten van dat ding wel willen weten
en vergelijkingen met andere koelers.
khou dit draadje ff in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReemF schreef op 22 maart 2004 @ 11:38:
Meer info en pics van dit ding zijn te vinden op deze page van Akiba / PC Watch. Hou je Japans bij de hand ;)
dit kost ie volgens mij 予価を29,800円としている。 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Als het yennetjes zijn kom ik uit op 238,95 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben keurig de sleuven gebruikt die veel waterkoelmerken tegenwoordig na de introductie van het D-Tek whitewater waterblock ook gebruiken (Dangerdan RBX). Denk dat het een prima setje is... Het ziet er in ieder geval gelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:42
Geweldig :9

Zodra hij leverbaar is heb ik hem.. Mooi voor in mij ATC 210!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel mooi dat ie in 2 5¼″ drive bays past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Alleen jammer van de 80mm fan.

Het setje ziet er wel netjes uit vind ik :)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow vet mooi dat silver! :9

Benieuwd wat de resultaten zullen zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Niet super, single rad met 80mm fan, de pomp is wel iets sterker dan een TT2 aquarius, maar kwa performance @ radiator nivo zullen ze elkaar niet ver ontlopen denk ik.

Verder isie wel erg mooi ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Laatst online: 14-09 18:21
RS_003 schreef op 22 maart 2004 @ 17:17:
Niet super, single rad met 80mm fan, de pomp is wel iets sterker dan een TT2 aquarius, maar kwa performance @ radiator nivo zullen ze elkaar niet ver ontlopen denk ik.

Verder isie wel erg mooi ja.
Denk ik ook, ik kan zelf niet helemaal goed zien wat de slangmaat zal zijn, 6 of 8 mm of zo? Ik ben ook erg benieuwd naar de prestaties, maar ik heb niet al te hoge verwachtingen, ik verwacht idd ook tt aquarius 2 prestaties.

Het kastje ziet er iig supervet uit :9~ , maar ja, er zal ook wel een leuk prijskaartje aanhangen bij introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Khoop dat er snel specs, en reviews komen van dit ding. Lijkt me een erg mooie en vooral handige oplossing voor mensen die net willen beginnen met WC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Damn, er zit zelfs een auto shutdown functie op als de temp te hoog wordt en er niemand reageert binnen 30 seconden. Voor pomp moet denk ik wel een extra stopcontact gebruikt worden. Niet gek dus! Ik ben zeer benieuwd naar de prestaties! Volgens colorcase.be midden april beschikbaar.

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf toch sceptisch als ik het zie. De set ziet er erg gelikt uit, maar als ik kijk naar de details: Het blok lijkt op een WW of RBX, maar er is 1 groot verschil: het koude water wordt niet direct op de core gespoten. Een 2e nadeel is een grote voor veel mensen die WC nemen voor de stilte: 49dB bij 4600rpm. Met een rad zoals deze is bij een beetje OC die 4600rpm wel nodig om er geen waterkoker van te maken. Voor het uiterlijk zou ik wel willen gaan! Ik wou dat mijn setje er zo uitzag! Maar ja, ik heb geen WC gekocht voor het mooie uiterlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Mooie kopie van de Auqarius 3. En Qtec heeft ook een soortgelijk product (De past weer mooi in het straatje coolermaster stuff, want hij ziet er erg gelikt uit idd.

Toch trek ik dit soort setjes in twijfel i.v.m. zelf samengestelde setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Subtiel schopje :) .

Inmiddels zijn de eerste reviews online, deze zijn hier te vinden:
http://www.systemcooling.com/aquagate-01.html
http://www.vtr-hardware.com/articles/a4265_0.html
http://www.nokytech.net/dossier.php?lire=117&page=1

In de reviews is te lezen dat het setje wel wat tekortkomingen heeft, maar zeker niet slecht is qua prestaties (beter dan de thermaltake aquarius 3) als je kijkt naar de kleine afmetingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.systemcooling.com/images/reviews/LiquidCooling/CM_Aquagate/temp_chart_lg.gif

In de verschillende reviews is te lezen dat de prijs rond de 240 euro ligt, nogal veel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ding... deze past tenminste in de comp ipv zo'n ding buiten je comp hebben zoals die Tt Aquarius III.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Waarom heeft niemand het er hier meer over, dit is zeker 1 van de mooiste oplossingen voor coole en goede koeling :)

Wat gaat hij eigenlijk kosten ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Le_Freak ! schreef op 04 juni 2004 @ 21:23:
Waarom heeft niemand het er hier meer over, dit is zeker 1 van de mooiste oplossingen voor coole en goede koeling :)

Wat gaat hij eigenlijk kosten ?
pyro83 schreef op 06 mei 2004 @ 13:38:
In de verschillende reviews is te lezen dat de prijs rond de 240 euro ligt, nogal veel als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Zijn hier al tweakers die hem erin hebben zitten ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Erg mooi ding.
Zit te denken aan een complete waterkoel set. Hoop wel dat ik ook m'n graka en northbridge mee kan koelen. Ik zie hier niks over op de site.
In het zwart zou beter bij m'n systeem passen maar zilver is ook wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:02
Ik heb toevallig ze een tijdje geleden gemailed voor de stacker en de aquagate en daar kwam dit uit:

Hallo Chris,

Beide producten gaan naar verwachting eind deze maand op de markt komen.
Dus ik verwacht dat eind juli deze zeker overal verkrijgbaar moeten zijn.

Vriendelijke groeten en bedank voor de interesse,
--
Ron Classen
Technical Support / RMA Department
Cooler Master Europe B.V.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Hmmm het produkt is dus nog erg nieuw,meestal reageren er wel en stuk of wat kritische tweakers.
Ik denk namelijk dat dit de beste en mooiste waterkoeling keuze is,die er op dit moment is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Le_Freak ! schreef op 05 juni 2004 @ 09:52:
Hmmm het produkt is dus nog erg nieuw,meestal reageren er wel en stuk of wat kritische tweakers.
Ik denk namelijk dat dit de beste en mooiste waterkoeling keuze is,die er op dit moment is.
mhhh niet helemaal, hij is alsnog vrij prijzig voor wat hij bied (geen gpu of northbridge koeling).

maargoed ik ga dat ding niet kopen :Y) (buur van me wil hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Le_Freak ! schreef op 05 juni 2004 @ 09:52:
Ik denk namelijk dat dit de beste en mooiste waterkoeling keuze is, die er op dit moment is.
Beste waterkoeling? Voor zijn formaat misschien, maar voor hetzelfde of minder geld koop een veel beter presterend waterkoelingsset dan de aquagate. Een asetek waterchill setje bijvoorbeeld is goedkoper en waarschijnlijk ook beter.

Daar komt bij dat de pomp van de aquagate waarschijnlijk erg zwak zal zijn en de slangmaat erg klein is (8mm volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoeveel l/h dat pompje doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20040320/image/nagd4.jpg

>:)

Ziet er strak uit!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

pyro83 schreef op 05 juni 2004 @ 11:56:
[...]

Beste waterkoeling? Voor zijn formaat misschien, maar voor hetzelfde of minder geld koop een veel beter presterend waterkoelingsset dan de aquagate. Een asetek waterchill setje bijvoorbeeld is goedkoper en waarschijnlijk ook beter.

Daar komt bij dat de pomp van de aquagate waarschijnlijk erg zwak zal zijn en de slangmaat erg klein is (8mm volgens mij).
Roep dat maar niet te hard... 1) je gokt maar 2)blokjes als blokken van aquacomputer.de presteren zéér goed met 8mm slangen en low flow rate pompen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
eigenlijk het enige echte grote pluspunt van de set.
ziet er echt goed uit zeker voor een kant en klaar zetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je voor +/- €240,- beter zelf een radiator, pomp, resevoir, cpublok en fan's kunt kopen. Voor zo'n prijs kan je wel een rad kopen met 2x 120mm fan. Het enige nadeel van zelfbouw is dat het er niet (of met heel veel moeite) zo mooi als dit uit ziet. Toch zou ik eerder voor goede prestaties en stilte gaan, dan dit. (En trouwens dit past ook qua kleur totaal niet bij mn case 8)7 :X)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2004 15:44 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Het is toch eigenlijk een ideaal setje,andere waterkoeling oplossingen staan allemaal naast de pc.
Okee je profiteert met dit setje misschien niet maximaal tov de bedoeling van waterkoeling,maar who cares :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Le_Freak ! schreef op 06 juni 2004 @ 12:25:
Het is toch eigenlijk een ideaal setje,andere waterkoeling oplossingen staan allemaal naast de pc.
Okee je profiteert met dit setje misschien niet maximaal tov de bedoeling van waterkoeling,maar who cares :)
Wat is dan volgens jou de reden om waterkoeling te kopen :?

Twee van de belangrijkste redenen zie ik namelijk niet terug in dit setje..

- Betere koeling dan luchtkoeling
- Stilte.

Misschien als je dat ding aanpast, en die mini-rad eruit gooit en vervangt door een normale rad met 120mm koelers.. Dan komt het meer in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
wat ik bedoel is dat het zeker niet het beste waterkoelingssetje is,maar absoluut wel de mooiste.
Dus waarom zou je zoveel moeite gaan doen met andere waterkoelingssetjes als het je op deze manier aangereikt wordt met okee misschien iets minder performance.

Je hebt niks naast je pc staan en hij koelt ook nog eens goed buiten het superstrakke design en geen gedoe met installeren en zo.

Even uit de review:

The Aquagate is a great setup for someone who wants a water cooling system that performs well, but who also wants an unobtrusive design easy installation, and low maintenance. In the world of water cooling, there are two products we've seen that have the potential to go a long ways toward advancing water cooling into the mainstream consciousness of computer enthusiasts; one is the Koolance Exos, and the other is the Cooler Master Aquagate.

[ Voor 38% gewijzigd door Le_Freak ! op 06-06-2004 12:58 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 15:43:
Ik denk dat je voor +/- €240,- beter zelf een radiator, pomp, resevoir, cpublok en fan's kunt kopen. Voor zo'n prijs kan je wel een rad kopen met 2x 120mm fan. Het enige nadeel van zelfbouw is dat het er niet (of met heel veel moeite) zo mooi als dit uit ziet. Toch zou ik eerder voor goede prestaties en stilte gaan, dan dit. (En trouwens dit past ook qua kleur totaal niet bij mn case 8)7 :X)
Schopje

idd, alleen een radiator die in de kast past zonder te veel modificeren aan je behuizing is ook wel prettig :*) (zonde om njh's kast aan puin te zagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Een klein schopje: Is er wat meer bekent wanneer ie uitkomt en wat nu eigenlijk de echte prijs wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
Drake schreef op 04 juni 2004 @ 23:05:

Beide producten gaan naar verwachting eind deze maand op de markt komen.
Dus ik verwacht dat eind juli deze zeker overal verkrijgbaar moeten zijn.

Vriendelijke groeten en bedank voor de interesse,
--
Ron Classen
Technical Support / RMA Department
Cooler Master Europe B.V.
pyro83 schreef op 06 mei 2004 @ 13:38:

[ Voor 4% gewijzigd door pyro83 op 19-07-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Heeft nog niemand 'm gehaald ondertussen.......ben wel benieuwd.??
Zelf ga ik 'm ook bestellen ben ik over aan 't denken.

Verwijderd

_/-\o_ how how how jongens (en meisjes?!?)!

Daar komt ie dan; n post over de aquagate van coolermaster.. Nu nog geen install foto's maar die komen de volgende keer..
1) t pakketje al1 al zag er heel strak uit.. helaas heb ik daar weinig aan, ligt al bij oud papier... 8)7
2) Voor n kant-en-klaar systeem is t alles behalve simpel of eenvoudig.. Was nog best n klus om alles passend te maken en overal tussen te frotten.. Zeer compleet wel.. PCI kaart en alles.. Leuk systeempje dus; ook beveiligd tegen over verhitting.. Nu alleen nog de temp ff goed instellen..
3) van de afwerking is helemaal niets te zeggen; echt beter kan t niet geloof ik, hoe handig je ook bent.. Hij ziet er zeker gaaf uit! 8) Stil issie vergeleken met mn fans wel; tenminste in standje 1 en 2.. 3 is wat luidruchtiger maar kan simpelweg n betere fan erin plaatsen als ik da zou willen..

Kwa koeling betreft valt t me niet tegen maar het is niet echt het ultieme koelsysteem.. De uitstraling wint t gelukkig van de performance en daarbij komt dat je voor dit geld (ik had m voor 187 euries) niet veel beters kunt krijgen, zeker niet qua afwerking..

Conclusie luidt daarom ook; goed genoeg voor mn 1e WC!!
system idle is 38 graden en full load issie max 47 graden.. Is dus niet echt super maar 'it beats the fans!' (had er 7!!)

CPU = Intel P4 3,00 @ 3,31 GHz (ben meer n AMD man... maja.. O-) )
Mem = Kingston 512 DDR400, PC3200 (2e strip is onderweg.. stufi weer binnen :) )
Mobo = Asus P4P800SE
VGA = ATI 9800pro AIW (ook niet je-van-het..)
HD= WD 120 GB (8mb, 7200rpm) + WD 40 GB (8mb, 7200rpm) (wil SATA!!)
DVD+-RW = NEC 1300A
DVD= ook NEC nogwa :X
en nu dus; WC = Coolermaster Aquagate ALC-U01 :9~

Vraagje van mij nu dus; heeft er iemand ervaring mee of kent iemand met ervaringen met dit apparaat? Wil namelijk mn VGA plus eventueel NB erbij gaan koelen.. Eventueel een grotere RAD+Fan...?

Nee?!?, moet ik maar aan t knutselen gaan dan?.... Je hoort van me; foto's zijn onderweg!

DaAAz AKA Rrron :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Kun je met de Aquagate je videokaart ook koelen ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ok wel intresse in dit system. Ik wil ook water koeling maar het het liefst in me kast zitten en aangezien je bij meeste dingen er iets buiten moet hebben vind ik dat dus al niks. Ik heb een CM Stacker kast dus hij kan daar makkelijk in.

Kan je ook je videokaart er mee koelen wat le freak ook al zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Laatst online: 05-09 10:32
Hoe de hell krijgen ze dat water zo blauw :|

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 08:47
Silent Hunter schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:34:
[...]

Hoe de hell krijgen ze dat water zo blauw :|
ik wil ook blauw water :9~

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeem draait goed! lekker koel.. brrr.. :9~

FF over de video kaart koelen... ik heb de GPU-koel set (blokje + heatsinks) van Zalman (resorator origineel) besteld.. Krijg m morgen (maandag) of overmorgen binnen, ga t dus gewoon maar proberen denk ik... als mn temp te hoog wordt maak ik mn Radiator groter.. lukt dit niet.; dan baal ik!!

Foto's komen eraan!

DaAAz AKA Rrron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok thanks

laat even weten aub :) ik ben daar ook wel benieuwd naar. hoeft niet gelijk te koelen maar eventueel later. Kan je ook andere cpu blocks kopen die beter zijn dan die je bij aerogate krijgt?

En wat zijn de temps nu? en wat waren ze ongeveer?

[ Voor 12% gewijzigd door WeAreLegion op 22-11-2004 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
The Good Things
Easy to use
Completely self contained
Full thermal monitoring
Auto shutdown feature
No leak connections
Classy styling

The Bad Things
Limited cooling capacity
Small diameter hoses
CPU probe affects certain installations
No "scripting" before shutdown occurs
Limited lateral support for "Flip Chip" installations

Heb ik ergens gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb ik toevallig op het forum van Cooler Master iets gelezen over de Aquagate II die in maart op CEBIT gepresenteerd gaat worden...
Ik ben nieuwsgierig waar ze mee aan komen. :9~
Weten een van jullie hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Maar kun je met die Aquagate nu wel of niet je videokaart koelen ?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers en Modders; hier dan het antwoord op de vraag 'kun je je VGA kaart met de Aquagate ALC-U01 van Coolermaster koelen??

JA!!
ondanks de kleine diameter van de koelslangen (minpunt, maar is wel wat van te maken!) is het me gelukt om de (relatief goedkope) VGA koelblok van Zalman aan te sluiten op de Aquagate...

Het mooie is; zelfs als ik mn Cpu (P4 3,00@3,36) stevig belast en tevens ook de VGA kaart (ATI Radeon 9800pro AIW) blijft mn systeempje lekker koel (rond de 40/42 graden) terwijl ik de Fan op standje 1 heb (is t laagste!!) heb dus veel plezier ervan tot nu toe!!

pics; sjit website ligt er af...

Anyway; het is dus wel degelijk mogelijk om je VGA te koelen met de Aquagate.. Zoals het mij dus gelukt is..
Maar het gaat dus absoluut niet 'makkelijk', wat ik hoopte, met die kleine diameter slangen..
Heb deze namelijk op moeten rekken terwijl ik ze verwarmde (wordt de slang flexibeler) en als je snel genoeg bent krijg je deze superstrak om je VGA koeler heen..!!
Nog een minpuntje van de Aquagate; de Fan is wat luidruchtig vind ik (ben verwend nu) maar je kunt er vrij eenvoudig een andere Fan in zetten die wat stiller is!

Sorry van de beloofde pics.. zet ze er zsm op...

DaAAz AKA Rrron

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan; hier gaat ie dan op http://members.home.nl/mriswith/ staat de hele reeks!

Dus voor meer foto's check deze site ff!! Ga er n leuke site van maken; eerst de plaatjes maar ff!!

DaAAz AKA Rrron

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2004 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luitjes!

Heb nu dik 24 uur mn Aquagate aanstaan met het cpu en vga koelblok... En hij draait waanzinnig!! Heb de koelers in serie staan; eerst CPU en dan de VGA en mn CPU thermometer zegt op dit moment dat ie 35,1 graden is!!
Zo koel issie nog nooit geweest (bios zegt 35,5 graden)!!
Heb m op standje 1 staan (1van3, 1 is t langzaamste met 3 haal ik de 28graden!)

Gelukkig heb ik ook nog geen drupje vloeistof ontdekt! (niet buiten de slangen dan)..

Ohja, ik heb mn temp sensor wat beter geplaatst gisteren, waardoor het koelblok meer warmte kan afvoeren, vandaar de verandering in specs.. dus die luiden nu;

Met een P4 3,00@3,36GHz

idle = 32,5 graden
normal = 35,1 graden
full = 39,4 graden

en dit op koelstand 1 (laagste)

Dus wat mij betreft mag dit setje de boeken in als een zeer geslaagd!

DaAAz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 13:57
Dat ziet er zeer mooi uit! :)

Wat zijn de temperaturen van je videokaart?

[ Voor 45% gewijzigd door Xeanor op 24-11-2004 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dat werkt wel netjes idd zou je ook even kunnen posten welk setje gebruikt voor je videokaart en welke videokaart je heb? ik heb een Geforce 6800GT weet niet of die ook te koelen is zo. If zo dan maar eens even rond kijken

Verwijderd

luitjes,

De temperatuur van mn VGA kaart ligt slechts een paar graden hoger (4 a 5) (komt doordat de vga kaart pas na de cpu gekoeld wordt)..

Heb een ATI 9800 All In Wonder (is met TV decoder en remote) ((Had je ook uit mn signature kunnen halen :) ...))

Heb momenteel geen vaste temp sensor op mn vga kaart maar heb t uiteraard wel getest.. Anders zou ik t ook niet aandurven..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mriswith/Aquagate%20ALC-U01%20!!!/VGA%20modificatie%20en%20%20plaatsen.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mriswith/Aquagate%20ALC-U01%20!!!/Montage%20PC%20compleet!!%20(detail!!!).JPG

mooie detail foto heh :9~ !!

Het koelblokje dat ik heb gebruikt is de vga koeler van Zalman origineel voor de resorator (zijn 2 universele koelblokken MET heatsinks...) dus past in principe op elke vga kaart... Zit echter wel 1 maar aan; de slang heeft een kleine diameter en als je dus net zoals ik koppig de zalman koelblok wil gebruiken moet je de slang erover heen zien te krijgen... Ik heb het op deze manier gedaan;
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mriswith/Aquagate%20ALC-U01%20!!!/VGA%20modificatie.JPG
(zonder de lijm hoor.. gewoon verhit en opgerekt en vervolgens strak (heel strak) om de vga koeler geschoven...

laters, DaAAz AKA Rrron

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo kan het ook idd. Nou ja ik ga wel even op jacht naar zo setje binnenkort. (eerst alleen voor me processor die maakt meeste lawaai.

offtopic:
Je hieft hier trouwens niet steeds je naam er onder te zetten dat halen we wel uit je userinfo :) niks persoonlijks ofzo

Verwijderd

WeAreLegion schreef op donderdag 25 november 2004 @ 02:26:
Zo kan het ook idd. Nou ja ik ga wel even op jacht naar zo setje binnenkort. (eerst alleen voor me processor die maakt meeste lawaai.

offtopic:
Je hieft hier trouwens niet steeds je naam er onder te zetten dat halen we wel uit je userinfo :) niks persoonlijks ofzo
Vergis je niet in de herrie die de Aquagate kan maken! op standje 1 issie wel n stuk stiller als al mn Fan's die ik gebruikte (met name deCPU was een standaard P4 koeler die harder draaide wanneer nodig; was wel ideaal verder al1 'herrie' |:( )

Maar zoals ik al zei; ik ga dus WEL een andere Fan in mn ALC-U01 zetten; misschien 1tje die ook n leuk kleurtje geeft.. maar in ieder geval een STUK stiller is..

Specs;
stand;
1= 23 dB
2= 34 dB
3= 49 dB

en standje 3; 49 dB is HARD! :( echt }) hard!

verder als je op zoek bent naar een leuk LCU-tje is dit een aanrader..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mriswith/Aquagate%20ALC-U01%20!!!/Inside%20pc%201.JPG
Suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Juh dacht ik al dat dat ding herrie zou maken. Ik heb ok zitten denken aan de reserator van zalman. Erg stoer ding maar buiten me kast das vvervelend als ik ga lannen ergens. Die Aquagate is nog wel mee te slepen in je kast. (zitten wiletjes onder dus kan rijden ole!). Die CPU blok die je gebruikt krijg je die er bij of nie? Ziet er wel nice uit namelijk. Verder hou dik het voorlopig maar even bij me Processor alleen wat denk niet dat ie me 6800GT @ Ultra erg koel kan houden er nog bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, mijn VGA kaartje koelt ie ook goed; wat enkele graadjes hoger dan mn CPU.. Ik heb een ATI Radeon 9800 All in Wonder.. (128mb) en die werd ook tyfus heet.. Dat zalman koelblokje voor de GPU kwam met wat heatsinks (8 stuks) voor op de secundaire chips op je VGA kaart, die leveren ook nog wel wat op..

Ohja, dat ruige CPU blokje zat idd bij de Aquagate zelf.. Dus dat scheelt ook weer zo'n 35/40 euries... T is echt n complete set voor je CPU te koelen (dus ook incl die blauwe vloeistof.. etc etc)..

Maar als je er meer mee wilt gaan koelen kan dat dus ook uitstekend; zoals je uit mijn verhaal kunt opmaken.. (enige knutselvaardigheid en creativiteit is wel mooi megenomen, want zover ik weet zijn er geen speciale koelblokjes voor GPU of NB voor de Aquagate... :/ )

Zalman Resorator is wel een heel lomp apparaat vind ik persoonlijk; broer van mn vriendin heeft m.. kijkt wel indrukwekkend maar is minder gebruiksvriendelijk als de aquagate..
Hij heeft m n keer van zn bureau af laten flikkeren.. Schoot n slang los; was minder fraai! Gebeurd bij de Aquagate niet zo snel denk ik nee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Haha ok pijnlijk om zo ding te laten vallen. Hij weegt 6 kilo ofzo. Maar goed ik heb wel wat creativiteit in me donder dus dat komt wel goed zo niet dan vraag ik het hier wel. Denk dat ik eind van de maand dit ding maar ga bestellen. Dan hoef ik dus ook geen neiuwe cooler kte kopen zat te denken aan een hyper 48 ook van cooler maaster. * WeAreLegion vind dat echt een stoer merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag las ik het volgende op het Cooler Master forum:

Today HQ confirmed that because of the big request we will release a waterblock for LGA 775!
The planned release will be end of this year.

Te gek als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjit zeg komen ze nu mee; heb me rot geknutseld aan die GPU koeler; zelfs voor advies naar de bouwmarkt gegaan (pure wanhoop!!)

om vervolgens zelf maar een heldere inzinking te mogen ontvangen.. Resultaat mag er toch wezen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 14-09 17:44
Ik heb nu ook dit koelsysteem, en het bevalt me tot nu toe prima. Ik heb met behulp van wat Koolance GPU blokken mijn Radeon 9700 Pro en mn nForce3 chip er ook mee aan het water geholpen :)

Omdat de temperatuur icm een overgeklokte A64 3000+ @ 2400MHz (1.6V) toch wat hoogjes wordt (lees 54 graden), ga ik morgen/overmorgen er een Tunnel kitje inbouwen en de fans bovenin de kast vervangen door IBL exemplaren. Hierdoor gaat de luchtstroom direct vanaf de radiator in de buis en via de 2e fan direct de behuizing uit. Ook kijk ik of ik de temperatuursensor beter kan plaatsen zodat de 60 graden niet gepasseerd wordt. Ik ga er vanuit dat dit alles veel graden Celsius zal schelen :) Ik zal de plaatjes tegen die tijd ff posten, ook van de rest van de setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luister, dit setje is echt een afrader.

Voornaamelijkste bezwaar: de prijs (240 euro)
Dit is echt veel te veel geld wat je ervoor krijgt: Een mooi uitziend frontje met wat knopjes en een een lcd.
Ik garandeer je dat deze knopjes geen stront bijdragen aan de koelingsprestaties en nog belangrijker: na een half jaar wil je die knopjes niet eens meer zien.
Echt het kopen van deze set beschouw ik als een grote misstap, een blunder als je het mij vraagt.

Voor de juiste (beginners) set zou ik kiezen voor de Thermaltake bigwater die nu voor onder de 100 euro te koop is, ook veel geld (220 gulden) maar daar doen we blijkbaar niet zo moeilijk meer over. Vergelijk dat maar eens met die achterlijke set van 600 gulden :?

Zelf ben ik een trotse eigenaar van een thermaltake aquarius II en ben van plan deze binnenkort uit te breiden met een NB-koeler en VGA-koeler. Werkt nog prima en hierna ga ik gewoon zelf mijn setje samenstellen. Wel zo logisch en goedkoper als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:30:
Luister, dit setje is echt een afrader.

Voornaamelijkste bezwaar: de prijs (240 euro)
Dit is echt veel te veel geld wat je ervoor krijgt: Een mooi uitziend frontje met wat knopjes en een een lcd.
Ik garandeer je dat deze knopjes geen stront bijdragen aan de koelingsprestaties en nog belangrijker: na een half jaar wil je die knopjes niet eens meer zien.
Echt het kopen van deze set beschouw ik als een grote misstap, een blunder als je het mij vraagt.

Voor de juiste (beginners) set zou ik kiezen voor de Thermaltake bigwater die nu voor onder de 100 euro te koop is, ook veel geld (220 gulden) maar daar doen we blijkbaar niet zo moeilijk meer over. Vergelijk dat maar eens met die achterlijke set van 600 gulden :?

Zelf ben ik een trotse eigenaar van een thermaltake aquarius II en ben van plan deze binnenkort uit te breiden met een NB-koeler en VGA-koeler. Werkt nog prima en hierna ga ik gewoon zelf mijn setje samenstellen. Wel zo logisch en goedkoper als je het mij vraagt.
Idd voor een beginners set
Voor de juiste (beginners) set zou ik kiezen voor de Thermaltake bigwater
is dit leuk om mee te prutsen...
Kom jij anders eens met jouw specs, gaan we ff benchmarken! zoals je uit mijn reacties kunt opmaken is een setje dat waar voor je geld geeft; kwaliteit betaal je nu eenmaal.. Snap ook niet waar jij jouw spullen koopt; betaalde 183 eurie voor dit setje en die knopjes aan de voorkant doen t m echt; een strak afgewerkt koelingsetje dat zich naar mijn mening goed kan meten met thermaltake of welk ander merk dan ook!!

Meet op dit moment 33 graadjes.. Dat is CPU MET GPU.. In een en hetzelfde systeempje.. Dat zie ik jouw Thermaltake bigwater nog niet presteren..

Heb mn LCU fan vervangen door een stillere fan.. (met blauwe ledjes) T ziet er gaaf uit en wat nu t meeste herrie maakt is mn HD (achter 6mm plexiglas) zeg maar laptop niveau.. (+/- 17 dB) Als jij t stiller en kouder kunt, kom maar op met n review of in ieder geval wat specs..

Knutselse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LosserNL schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:50:
Ik heb nu ook dit koelsysteem, en het bevalt me tot nu toe prima. Ik heb met behulp van wat Koolance GPU blokken mijn Radeon 9700 Pro en mn nForce3 chip er ook mee aan het water geholpen :)

Omdat de temperatuur icm een overgeklokte A64 3000+ @ 2400MHz (1.6V) toch wat hoogjes wordt (lees 54 graden), ga ik morgen/overmorgen er een Tunnel kitje inbouwen en de fans bovenin de kast vervangen door IBL exemplaren. Hierdoor gaat de luchtstroom direct vanaf de radiator in de buis en via de 2e fan direct de behuizing uit. Ook kijk ik of ik de temperatuursensor beter kan plaatsen zodat de 60 graden niet gepasseerd wordt. Ik ga er vanuit dat dit alles veel graden Celsius zal schelen :) Ik zal de plaatjes tegen die tijd ff posten, ook van de rest van de setup :)
Leuk voor je dat jouw pc er ook vet uitziet nu.. Waarschijnlijk zegt je pc health in je bios een paar graadjes minder (moet altijd met n korrel zout genomen worden hoor) Maar is dan nog aan de hoge kant! Weet je zeker dat je temp sensor goed is geplaatst, dus niet op de core? Dit scheelt namelijk een flink koel oppervlak..

Op welke stand van je fan heb je deze specs? 1,2 of 3? Ik loop op 3 namelijk 33 graadjes (normaal gebruik) met n P4 3,00 @ 3,36 MHz.. en daarbij mn ATI 9800 All in Wonder.. (wordt ook pis-heet) Heey, t blijft leuk om te knutselen aan t ding..
Tip; vervang de fan door n stillere; zo gedaan kost geen drol en n groot plezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:27:
[...]

Idd voor een beginners set
[...]
is dit leuk om mee te prutsen...
Kom jij anders eens met jouw specs, gaan we ff benchmarken! zoals je uit mijn reacties kunt opmaken is een setje dat waar voor je geld geeft; kwaliteit betaal je nu eenmaal.. Snap ook niet waar jij jouw spullen koopt; betaalde 183 eurie voor dit setje en die knopjes aan de voorkant doen t m echt; een strak afgewerkt koelingsetje dat zich naar mijn mening goed kan meten met thermaltake of welk ander merk dan ook!!

Meet op dit moment 33 graadjes.. Dat is CPU MET GPU.. In een en hetzelfde systeempje.. Dat zie ik jouw Thermaltake bigwater nog niet presteren..

Heb mn LCU fan vervangen door een stillere fan.. (met blauwe ledjes) T ziet er gaaf uit en wat nu t meeste herrie maakt is mn HD (achter 6mm plexiglas) zeg maar laptop niveau.. (+/- 17 dB) Als jij t stiller en kouder kunt, kom maar op met n review of in ieder geval wat specs..

Knutselse
Volgens mij heb je mij niet helemaal goed begrepen.
Ik heb nooit de intentie gehad een benchmark wedstrijdje te gaan houden.
Ik geloof uberhaupt niet in benchmarks omdat er teveel factoren zijn die de prestaties kunnen beinvloede, en ik geen zin heb om 300x dezelfde test te doen.
Je hebt idd goede temperaturen, veel beter dan die van mij.
Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Ik draai de fan op stand 2. Tis een ADDA fan die in mn Lian-Li zat dus heel veel airflow zal het wel niet geven :)

Ik post wel resultaten als het hele spulletje final is anders heeft het toch geen zin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[KGB]'er, vergeet je de foto's niet?! ben benieuwd hoe jij je video plank hebt aangesloten aan je LCU! Mooi reviewtje van maken, laggen! :9

Quincy2you,

Sorry was ook niet van plan om een wedstrijdje te doen (had ik gewonnen 8)7 ) Maar vond t onterecht om dit systeempje ten onrechte de grond in te boren! Heb lang overwogen welk systeem ik zou kopen.. Helaas waren er weinig tot geen reviews over de coolermaster Aquagate ALC-U01 beschikbaar en heb ik de gok genomen.. Echter spijt heb ik nog geen moment, want wat ik gelezen heb en uit ervaringen heb gehoord zijn de andere koelsystemen ook niet echt zo heel geweldig.. Mits je deze blijft modden..

De ALC-U01 is gewoon een goed presterend en vooral goed uitziend systeempje.. En wat blijkt, je kunt er ook wat aan knutselen (zie mijn foto's http://members.home.nl/mriswith) koelt alles goed en is muisstil (nu) en dat voor 180 eurie.. Heb je een Thermaltake voor of n Zalman resorator maar kwa stijl is dit ultiem.. Aldus ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Afbeeldingslocatie: http://beria.hoedenman.nl/total2.jpg

Groter plaatje

Sneak preview :) Die slangen zijn zo lang omdat ik zo water kan bij vullen zonder de hele boel te hoeven demonteren :)

Update: Zojuist bij het tweaken van de plek van de sensor de sensor om zeep geholpen...dat wordt morgen een Aerogate scoren noodgedwongen...ik zie namelijk nergens winkels waar je die sensoren zelf kan krijgen :(

[ Voor 48% gewijzigd door LosserNL op 22-12-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>@ DaAAZ:

Fijn dat hij het goed doet voor jou. Ik ben alleen wel van mening dat het geen goed systeem is om mee te beginnen (tenzij je geld teveel hebt) omdat er weinig aan te modden valt. Misschien de fan veranderen maar dan houdt het ook wel weer op.
Ik vind dat als je aan waterkoeling begint dat je juist met slangen, radiatoren en fans moet werken omdat je dan beter inzicht krijgt in het werken van de waterkoeling zelf. Bij een integrated systeem kan dat ook maar ben je wel beperkt qua plaatsing van de console. Bij een los systeem zoals de Aquarius II kan je naar eigen wensen de radiator plaatsen en dingen verschuiven, kortom je bent vrijer in de keuze van plaatsing en flexibeler in het toevoegen van hardware, wat bij een integrated systeem met een dvd-brander en de aquagate al gauw neerkomt op weinig overige ruimte. Bij een los systeem kan je de pomp en radiator prima in de hoekjes van de kast proppen.
Persoonlijk vind ik dit werk veel leuker dan een dubbele drive inbouwen. Ja ik ben het met je eens dat de Aquagate er fantastisch uitziet, ook je lan-vrienden waarderen waterkoeling zoiezo. Maar op de langere termijn lijkt het mij een te beperkt systeem om te spreken van een zelfgebouwd waterkoeling. Trouwens mijn temps zijn ook prima als je de slangmaat en pomp(90l/uur) relativeert met jou set, dus wees maar niet zo trots want 36 graden kan ik er zelfs mee halen. Echt, de prestaties van de waterkoeling ligt niet alleen aan de onderdelen, de plaatsing daar gaat het om!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve quincy,

Weet niet of je de foto's op de website bekeken hebt?! Kennelijk niet anders had je wel degelijk gezien dat ik er vanalles aan gemod heb.. De VGA kaart koelen bijvoorbeeld, was geen bijpassend koelblokje of van een ander merk dat compatible was met de Aquagate.. Dus niet alleen een fan vervangen om m nog stiller te krijgen is er mogelijk..

Verder, (goede) waterkoeling is nu eenmaal duur en als je niet tevreden bent met je normale koelblok met luchtgekoeld en overweegt je cpu (of meer) met water te gaan koelen weet je al dat het je wat gaat kosten! Dus noob of niet, dit zijn gewoon feiten. Over inzicht over waterkoeling moet je niet bij mij aankloppen; heb me rot geknutselt met andere zooi.. Tuurlijk leuk om te beginnen maar uiteindelijk ben je dan toch duurder uit als je een goed setje erin ramt.. En dan heb ik t dus niet over een aanbieding bij de Aldi! Dus dankjewel dat je me onderschat en ik zou dus graag n keer n wedstrijdje tegen je doen hoor..

over plaatsing; als je een fatsoenlijke kast hebt kun je m ook in een spare slot van je voeding plaatsen en als je helemaal creatief bent kun je deze ook ergens anders weg moffelen.. ik heb m in 2 DVD-bays geplaatst; ik heb ruimte zat.. Je kunt er ook voor kiezen de LCU in 1 bay te plaatsen.. Maar dat wist je natuurlijk al, jij weet waar je t over hebt en hebt dus je huiswerk goed gedaan..

(dan wist je de exacte specs dus ook van de capaciteiten van de pomp en radiator etc... ahum ahum 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
Beetje kinderachtig gedoe allemaal. Iedereen maakt zn eigen keuzes en bek elkaar niet af omdat ie toevallig niet jouw systeem heeft. Temperaturen zeggen weinig, je gevoel wel. Als jij blij bent met je systeem dan is het mooi.

Wie heeft er nog meer een Aquagate en hoe heb je dan de sensor geplaatst...morgen heb ik er 4 hopelijk door aanschaf van een aerogate, dan heb ik wat te verspelen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:25:
>@ DaAAZ:

Fijn dat hij het goed doet voor jou. Ik ben alleen wel van mening dat het geen goed systeem is om mee te beginnen (tenzij je geld teveel hebt) omdat er weinig aan te modden valt. Misschien de fan veranderen maar dan houdt het ook wel weer op.
Ik vind dat als je aan waterkoeling begint dat je juist met slangen, radiatoren en fans moet werken omdat je dan beter inzicht krijgt in het werken van de waterkoeling zelf. Bij een integrated systeem kan dat ook maar ben je wel beperkt qua plaatsing van de console. Bij een los systeem zoals de Aquarius II kan je naar eigen wensen de radiator plaatsen en dingen verschuiven, kortom je bent vrijer in de keuze van plaatsing en flexibeler in het toevoegen van hardware, wat bij een integrated systeem met een dvd-brander en de aquagate al gauw neerkomt op weinig overige ruimte. Bij een los systeem kan je de pomp en radiator prima in de hoekjes van de kast proppen.
Persoonlijk vind ik dit werk veel leuker dan een dubbele drive inbouwen. Ja ik ben het met je eens dat de Aquagate er fantastisch uitziet, ook je lan-vrienden waarderen waterkoeling zoiezo. Maar op de langere termijn lijkt het mij een te beperkt systeem om te spreken van een zelfgebouwd waterkoeling. Trouwens mijn temps zijn ook prima als je de slangmaat en pomp(90l/uur) relativeert met jou set, dus wees maar niet zo trots want 36 graden kan ik er zelfs mee halen. Echt, de prestaties van de waterkoeling ligt niet alleen aan de onderdelen, de plaatsing daar gaat het om!
Als je het niet goed vind werken waarvoor post je hier dan? Beetje ontzettend nutteloze post als je het mij vraagt. Als hij er blij mee is dan mag hij er blij mee zijn en zelfde geld voor jou manier. Ik zelf ga er over tijdje ook 1 bestellen en dan vooral omdat het juist in me kast past en geen dingen er buiten heb hangen/staan/liggen. Zoals je ziet is het voor iedereen wat anders. Maar kom niet met zulke posts aan want dat slaat imho gewoon nergens op

Verwijderd

WeAreLegion schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:38:
[...]

Als je het niet goed vind werken waarvoor post je hier dan? Beetje ontzettend nutteloze post als je het mij vraagt. Als hij er blij mee is dan mag hij er blij mee zijn en zelfde geld voor jou manier. Ik zelf ga er over tijdje ook 1 bestellen en dan vooral omdat het juist in me kast past en geen dingen er buiten heb hangen/staan/liggen. Zoals je ziet is het voor iedereen wat anders. Maar kom niet met zulke posts aan want dat slaat imho gewoon nergens op
Sinds wanneer mag ik mij mening niet meer geven??

Verwijderd

Sinds een mening uit onzin is opgebouwd..

Verwijderd

ff vraagje
ga AMD 64 3000+ kopen met een Nforce4 moederbord
ga die overclocken tot +/-2.6 - 2.7Ghz
koelt deze goed genoeg hiervoor?
En hoe zit dat met northbridge? Is dat bij AMD dat die zo veel gebruikt wordt? of was dat intel (ooit is zoiets gelzen);)
Indien dit het geval is bij amd... is er een andere oplossing voor?
Case = CM stacker en prolly ga ik der den crossflowfan insteken, om de rest van men pc te coolen.

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm 3000+ is 2ghz toch? Dan is 2.6 2.7 best een flinke stap. Daar heeft ook je geheugen een flink portie geluk nodig. Maar goed denk dat dit setje het aardig kan koelen. Maar ik zelf heb hem nog niet. Die kast is wel een knaller en zo crossflowfan kan ik je zekers aanraden heb hem zelf namelijk ook

Verwijderd

valt wel mee, de winnies kunnen dit vaak wel, soms zelfs gewoon op lucht

Verwijderd

Het is perfect mogelijk (heb een duitse site (chip.de) waar het stap voor stap uitgelegd wordt hoe men dit moet doen ;)
en steek jij dan nog andere fans in je case buiten die crossflow fan?
en koelt dit u northbrdige goed genoeg?

• WeAreLegion
  • Niet online
Mijn system is vrij goed gekoeld op dit moment, Ik heb alle standaard fans er in zitten en dan nog 1 in het zij paneel. Alles rond de 2500 rpm dat koelt als een trein. Northbridge word volgens mij ook naar behoren gekoeld maar dat komt omdat daar een apare koeler op zit (heb een msi moederboard). Maar goed ben wel benieuwd naar dat artikel :) dus als je link zou kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ok thanks :) zal het straks of morgen eens op me gemak door lezen. Ik ben nu even aan sparen voor zo koeling setje maar moet ook nog me ps2 ombouwen en geld groeit niet op me rug (helaas).

PS: maar goed dat me duits niet slecht is :) ff vergeten dat het in duits is lol. Ben benieuwd op hoeveel ikd e mijne krijg heb een 3500+ met 1GB dana elec ddr333 (geen geld voor nieuw geheugen hehe)

PS2 : Ok heb het even geprobeerd kreeg hem stabiel op 2,55 ghz van de 2,2ghz :) ik ging gelijk 29fps omhoog in stress test van Counterstrike Course. Met alles op recommend (AA 4x AF 8x) best netjes dus. :)

[ Voor 58% gewijzigd door WeAreLegion op 24-12-2004 02:04 . Reden: wat veranderd duh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een subtiel kickje: DaAAz als ik het goed begrijp heb je dus een alternatieve fan gebruikt, welke heb je genomen om toch goed te koelen en niet te veel geluid te hebben? Dus welke heb je iig goeie ervaring mee met de Aquagate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter laat dan nooit; Ik heb de originele Fan vervangen door een 'CoolMate' fan.. Alu behuizing met van die leuke blauwe LED's erin; geeft achter t gaasje van de LCU (liquid cooling unit) een mooi effect.. Heb m op standje 3 lopen (hoogst) en heb heel wat dB's eraf weten te halen :P ! Draait lekker koel; idle iets van 30 graden volgens de LCU, volgens mn bios is dat bijna 5 graden lager... (Dat is dus mn CPU èn mn GPU op de waterkoeling heh!!) Dus het dingetje presteerd echt uitstekend! Had het iets minder verwacht, aangezien de LCU bedoeld was voor alleen de CPU..

Als ik mn pc zwaar belast; dus ook de grafische kaart, draait ie stabiel rond de 40 graden; wederom, mn bios zegt dus +/- 5 graden lager.. Gulle middenweg dus +/- 37 graden op zwaar belast.. Omgeving temp is dan rond de 22 graden; 'lèkker wèrum'!

Tot conclusie; ik ben zeer tevreden over mn Coolermaster ALC-U01! lekker stil en lekker koel...

Laterz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Aquagate in huis gehaald puur om het geluid te reduceren van m'n pc.
Ik wacht nu alleen nog op m'n nieuwe moederbord A17 van Abit, omdat de temps van de IC7 die ik nu heb niet kloppen.
Ik heb een stackerkast dus het inbouwen van de watercoolingunit moet geen probleem zijn lijkt mij.
Nou is mijn vraag: is de koeling hoorbaar op z'n laagste stand?, en waar heb je precies die Coolmate fan vandaan gehaald want ik kan 'm in de pricewatch niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 16:29
Hallo,-

Ik weet niet of dit topic nog gelezen word maar ik heb een vraagje voor de mensen die hier nog steeds gebruik maken van de aquagate. Ik heb zo'n setje gekregen en aangesloten, dit werkt allemaal perfect maar toen ik na het weekend het zaakje weer aan wilde sluiten bleef de koeler zelf de gehele tijd piepen dat de cpu temperatuur niet meer gelezen werd.

Nu dacht ik dat het misschien aan het temp metertje lag dat erbij zat maar die heb ik doorgemeten en daar bleek niks mee aan de hand te zijn. Ook is de bekabeling helemaal doorgemeten en ook dat blijkt te werken :S

Zijn er misschien andere tweakers die ook dit probleme gehad hebben?? En zo ja hoe heb je dat opgelost??

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_4111 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:11:
Hallo,-

Ik weet niet of dit topic nog gelezen word maar ik heb een vraagje voor de mensen die hier nog steeds gebruik maken van de aquagate. Ik heb zo'n setje gekregen en aangesloten, dit werkt allemaal perfect maar toen ik na het weekend het zaakje weer aan wilde sluiten bleef de koeler zelf de gehele tijd piepen dat de cpu temperatuur niet meer gelezen werd.

Nu dacht ik dat het misschien aan het temp metertje lag dat erbij zat maar die heb ik doorgemeten en daar bleek niks mee aan de hand te zijn. Ook is de bekabeling helemaal doorgemeten en ook dat blijkt te werken :S

Zijn er misschien andere tweakers die ook dit probleme gehad hebben?? En zo ja hoe heb je dat opgelost??
Oude reply maar ik had dit probleem dus ook.. kam door een airlock in de koelslangen door het opzijleggen van de kast.

MB temps blijven me veel te hoog zeg.. 40-45 graden.. :S met een Antec P180 kast en alle fans erin.

onder stress decpu op 45 graden volgens de display en in idle rond de 37 graden. Allemaal aan de hoge kant maar wel bij 25 graden omgeving.. Alles is netjes ingebouwd en luchtcirculatie is goed. coolermaster is model aquagate big (intern gebouwd) op stand 3. temps waren met Zalman 9500 enkele graden hoger. koelerpasta is de artic silver 5.

Systeem:

AMDx24200+ @2400
2x 7900GT SLI
A8N32-SLI Deluxe Mobo
2 gig KVR :(
Antec SLI 550 watt voeding.

samenvatting van zaken die me dwars zitten

- mobo sensor vertrouw ik niet..cpu temp in bios is standaard 10 graden hoger dan mijn display temp. Sensor heb ik secuur op de beste plaats geplakt en ben geneigd deze te vertrouwen.

-MB temp is hoger dan cpu temp. :S

-Alles te hoog in het algemeen idle alswel stress

-zit op 11,74v-4,81v....die zijn ook te laag. EZ_plug zit erin.

Als iemand wat tips heeft ben ik er voor te vinden. :D
Pagina: 1