Toon posts:

Help help, zoek naar Blauw Grafisch LCD scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel bezig met wat zoekwerk voor een projectje dat ik wil beginnen. Ik ben op zoek naar een Grafisch LCD schermpje met BLAUWE backlight (alles behalfe groen/geel is ook goed 8)7)

Ben op zoek naar een leuk klein LCDtje met wel een fatsoenlijke resolutie, net zoiets als die van de I-pod, maar liefst beter (als maar niet te groot :*) )

Probleem is, is dat ik niet echt kan vinden wat ik zoek. Het liefst heb ik een LCD schermpje die werkt op 3.3v en waarvan de afmeting van het hele module niet groter is dan 62x79mm [L x B].

Post een link of serie nummbers van een geschikte module, liefst links van de datasheet 8)

Bedankt :P

[edit]
sorry voor de "help, help" voor mijn topictitel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 21:59 ]

Verwijderd

'Help help' in je topictitel wordt niet erg op prijs gesteld hier op GoT.

Heb je al rondgesnuffeld op ModWarehouse? Dat levert bijvoorbeeld dit of dit op. Hoe klein wil je ze ongeveer hebben?

Ook handig om eens door te lezen: De LCD FAQ van CME.

Dit topic hoort bovendien in CME thuis. B)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Eraser

1) Sorry voor de "help, help" topictitel, wis ik niet
2) bedankt voor de LCD FAQ, zal doorlezen
3) ja past in CME, als het voor Case Modding was, is hier niet het geval 8)

Ben op zoek naar een LCDtje, ongeveer even groot als LCDtje die van de I-pod, maar dan liever met een hogere resolutie :7 Dus in andere woorden, ca 2inch, hoger dan 160x128 :9

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

kijk zo afentoe eens op de inkoopactie site.
www.inkoopacties.net

daar is regelmatig wel een inkoop actie voor lcd schermpjes.
je kan ze verder bij modwarehous kopen, is meestal wat duurder dan via een inkoop.
of kijk bij de conrad.
stap de lokale electroshop eens binnen, veel winkels hebben ook wel displays.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:11:
3) ja past in CME, als het voor Case Modding was, is hier niet het geval 8)
Waarom denk je dat die LCD-FAQ dan op de CME afdeling staat, slimmert. :)
Ben op zoek naar een LCDtje, ongeveer even groot als LCDtje die van de I-pod, maar dan liever met een hogere resolutie :7 Dus in andere woorden, ca 2inch, hoger dan 160x128 :9
Dat gaat wel moeilijk worden denk ik. 2 Inch is een schermpje van ongeveer 3 bij 4 cm. Je zou er haast eentje moeten slopen uit een digitale camera als je die kan gebruiken. Ik denk dat je ze los (en met een blauwe blacklight al helemaal) niet kunt vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is mij ook opgevallen dat ik nergens iets kan vinden wat ik wil, mischien kijken naar telefoon LCDs???

Is dat een optie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 22:51:
Ja het is mij ook opgevallen dat ik nergens iets kan vinden wat ik wil, mischien kijken naar telefoon LCDs???

Is dat een optie?
Ligt eraan waarvoor je ze wilt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
portable mp3+aac player bouwen :P :9 8)

Verwijderd

edit:
Dubbel..

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 23:14 ]

Verwijderd

Schermpjes van bijvoorbeeld digitale camera's of mobiele telefoon's zijn in 99 van de 100 gevallen onbruikbaar (zie ook de FAQ). Als je echt wat wilt met een LCD, dan zou ik voor een echte mod-LCD gaan, te vinden bij onder andere ModWarehouse of een andere webshop (zie FAQ voor andere winkels). Als je echt kleine LCD's zoekt waarmee je wat kunt, zul je internationaal hard op zoek moeten gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
:'(

Nou, wie helpt er zoeken AUB _/-\o_

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah.. dit is zoals Eraser al aangeeft gewoon een kwestie van zelf goed zoeken, en dat kan je prima zelf :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.