Ik heb een Asus A7N8X-Deluxe met een 2600+ Barton. Als ik de FSB ook maar verhoog naar 170 begint mijn tv-kaart (Leadtek TV2000XP) meteen al te storen. Ik neem aan dat dit komt doordat de kaart niet blij is met de verhoogde PCI frequentie. Is er een manier om de FSB te verhogen en PCI freq. op 33/66 te houden? Ik kan in BIOS niks vinden, behalve de AGP freq. Deze heb ik dan ook op 66 Mhz gezet. Iemand?
De asus A7N8X-deluxe heeft een vaste pci freq. als je fsb aanpast gaat de pci niet mee die blijft op 33mhz staan.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Alle nForce2 bordjes hebben PCI Lock, ook de A7N8X-Deluxe.
Download clockgen voor nforce2 eens van www.cpuid.com en kijk waar je PCI snelheid op draait, als deze echt geen 33 is dan kan je m daar alsnog op instellen dan.
Tenzij ik me echt hard vergis
Download clockgen voor nforce2 eens van www.cpuid.com en kijk waar je PCI snelheid op draait, als deze echt geen 33 is dan kan je m daar alsnog op instellen dan.
Tenzij ik me echt hard vergis
[ Voor 8% gewijzigd door m-m op 21-03-2004 21:40 ]
Ok.. dat dacht ik idd al gelezen te hebben. Maar hoe verklaren jullie dan het gedrag van mn tv-kaart? enige wat ik doe is de FSB 4 Mhzjes verhogen en hij begint te storen als een gek...
Zou best een ander onderdeel kunnen zijn dat 'meegaat' met de fsb, misschien je geheugen bijvoorbeeld, of gewoon je moederbord zelf. Ga op zoek naar manieren om dat probleem van je storende tv-kaart te omzeilen, of gooi hem eruit, of oc je pc niet. Je zal bij oc'en altijd wel tegenwerkende hardware of software tegenkomen, en dan is het gewoon oplossen, terugclocken, of met je max oc leren leven. Evenwel is de vraag uit de topicstart ook al beantwoord, dus deze gaat dicht
Nog 1 tip: slechts 1 vraagteken ipv 3 is echt voldoende
Dit topic is gesloten.
![]()