[debian] apt dist-upgrade geeft dependency cycle

Pagina: 1
Acties:

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 11:08

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
quote: file:///etc/apt/sources.list
deb http://ftp.nl.debian.org/debian sid main contrib non-free
http://ftp.nl.debian.org/debian-non-US sid/non-US main contrib non-free
na een apt-get update doe ik de apt-get dist-upgrade...
Ik krijg dan de volgende error:
E: Couldn`t configure pre-depend initscripts for sysvinit, probably a dependency cycle.
Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Ik ben al zelfs zover dat k m`n systeem een reinstall heb gegeven, en nu GoT ik dus vanuit links...

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46
En als je een apt-get upgrade doet?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ben je toevallig bezig met een dist-upgrade van Woody naar sid? Zoja, dan is je bug al bekend: http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=239225

Gezien de severity zal hij over 1 of 2 dagen wel opgelost zijn... even geduld dus.

Of, als je bandbreedte en tijd over hebt:
Of course currently it is possible to do a stepwise dist-upgrade:
First to testing, in order to get initscripts, and then to sid. But
this will be impossible if this version enters testing, and would stop
all upgrading.

[ Voor 38% gewijzigd door Pooh op 22-03-2004 00:18 ]

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Je kan waarschijnlijk ook met enig forceren de conflict door middel van dpkg --force-depends oplossen, echter moet je hier enorm voorzichtig mee zijn, zeker aangezien het init scripts, en daarmee vitale functies van je systeem betreft.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-02 12:58
Met dit probleem zit ik dus ook. Ik draai nu nog woody op deze machine. Nadat ik de apt sources had aangepast naar unstable kreeg ik dus inderdaad dezelfde melding. Ik heb het maar even gelaten voor wat het was aangezien ik nog een hoop andere dingen te doen had met deze machine maar nu zie ik dus dat het inderdaad een bekend probleem is.

ik hoop dat het snel opgelost is, dan kan ik in ieder geval ook weer vooruit.

I want to live forever, so far.. so good.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Warbringer schreef op 22 maart 2004 @ 11:50:
Met dit probleem zit ik dus ook. Ik draai nu nog woody op deze machine. Nadat ik de apt sources had aangepast naar unstable kreeg ik dus inderdaad dezelfde melding. Ik heb het maar even gelaten voor wat het was aangezien ik nog een hoop andere dingen te doen had met deze machine maar nu zie ik dus dat het inderdaad een bekend probleem is.

ik hoop dat het snel opgelost is, dan kan ik in ieder geval ook weer vooruit.
Tsja. Je hoeft geen sid te draaien. Het heet niet voor niets 'unstable', en kan dus zulk soort problemen veroorzaken. Ben je daar niet tegen opgewassen, of kun je ze zelf niet oplossen, draai dan testing. Dan duurt 't misschien een maandje langer voordat je kde 3.2 of gnome 2.6 (of willekeurig welke andere 'stoere' nieuwe versie van programma X) kunt draaien, maar dan werkt het ook.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
s/een maand/een jaar

T'blijft Debian he? ;)

KDE 3 is nu net voor het eerst in -testing bijvoorbeeld. (niet 3.2, maar gewoon 3, in dat geval 3.1.5).

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 11:08

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
ok... even wachten dus...
maar de programma`s zijn op de sites als stable gegeven, en in deb komen ze in sid. duurt paar maanden voor testing, en een half jaar? voor stable...
een half jaar vind ik errug lang...

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 10:46

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 12:34
sebas schreef op 22 maart 2004 @ 02:27:
Je kan waarschijnlijk ook met enig forceren de conflict door middel van dpkg --force-depends oplossen, echter moet je hier enorm voorzichtig mee zijn, zeker aangezien het init scripts, en daarmee vitale functies van je systeem betreft.
Ik heb het probleem ook gehad vorige week en heb het opgelost met dpkg -i en soms forcen van zowel sysvinit als de bijbehorende dependecies. Vanwege de dependecy cycle moest ik sommige pakketjes meerdere keren dpkg-en. Uiteindelijk werkte het allemaal. Zo uit het hoofd waren vooral sysvinit en sysv-rc "lastig".
Pagina: 1