MS Mail naar Exchange

Pagina: 1
Acties:

• barneby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:46
Beste mede tweaker

Bij een bedrijf gebruiken ze MS mail in outlook. De e-mails, agenda, taken enz van outlook 2000 staan in een "naam.PST" bestand. Interne mail word verstuurd via MS Mail. Externe mail gaat via internet e-mail.

Omdat de server waar dit alles op staat aan vervanging toe is (te klein voor groeiend aantal gebruikers) wil men overstappen op een Windows 2000 Server met Exchance 2000. Ook omdat er gebruikers thuis gaan werken wil men dat ze hun e-mail overal en altijd kunnen raadplegen

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik de e-mails, agenda, enz in de exchange server zetten?
ofwel: van een PST bestand naar exchange server 2000.

Zodat men beschikking heeft over alle oude mails en agenda items.

Ik heb al gezocht in diverse forums maar kan er weinig over vinden.
alvast bedankt

(ps: men wil niet naar een linux oplossing. waarom weet ik ook niet 8) )

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:53
Als je in Outlook een Exchange-server aanmaakt in het profiel en je zet vervolgens de Delivery op Exchange, dan worden alle e-mails zover ik weet meteen naar de Exchange-postbus gekopieerd.

Je zult dus wel op alle clients handmatig de Exchange-server aan moeten maken (toevoegen), maar dat moet je sowiezo wel, dus.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Exmerge is je vriendje :) import,export van pst naar exchange

A wise man's life is based around fuck you

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

Stewie!

Keen must die!

Even terzijde: waarom geen Exchange 2003? Die heeft namelijk een hoop voordelen tov 2000. Over 2 jaar kunnen ze anders weer migreren

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154