Toon posts:

ruzie met PHPNuke

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb pas geleden PHPNuke geïnstalleerd (http://www.page47.tk). Nou probeer ik vanuit mijn computer een testuser aan te maken en ik krijg netjes de e-mail met activation URL. Maar als ik daar op klik kom ik gewoon op de voorpagina uit zonder enige melding dat ik geactiveerd ben. Vervolgens probeer ik in te loggen en zegt ie dat de user info oncorrect is.

Ze zeggen dat het een cookie-probleem is, maar ik heb alle cookies en temp-files al verwijderd. Het helpt niet. Een vriend van me kon vanaf zijn computer wel een nieuwe account aanmaken, activeren en ermee inloggen.

Heeft er iemand een idee waar dit aan ligt..?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 02:41
Misschien blokkeer je de cookies wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ingesteld dat alle Cookies geaccepteerd moeten worden. Dat hielp helaas ook niet.. :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 21:10 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

Ik heb even een test account aangemaakt.
en ook ik kan niet op het forum

Als ik op de activation link klik ga ik naar het forum toe, en verder niets.
je moet inderdaad een melding krijgen dat je geactiveerd bent. blijkbaar is er nog wat mis.
coockie probleem lijkt me niet.

Verwijderd

Ik host de site van joanna. Even wat extra info:

als ik intern naar de server browse, en een account aanmaak, en de activation link intern open, dan krijg ik netjes het bericht dat ik ben geactiveerd.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik begin het een beetje te snappen. MofD2003 kan wel inloggen want de Apache server draait namelijk binnen zijn thuisnetwerk. Iedereen daarbuiten kan niet inloggen...

Maar ja..waar ligt dat aan..

Verwijderd

ok, we zijn weer een stap verder, als je ipv page47.tk mijn ip invult bij die link, dan pakt hij het wel. Iemand een idee hoe je het voor elkaar kan krijgen dat dit ook via page47.tk werkt?

edit: Ik zal het woord aan joanna laten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok we zijn eruit. Via mijn .tk domein werkt het niet. Alleen als ik het IP-adres van de server gebruik werkt het.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 21:21:
Ok we zijn eruit. Via mijn .tk domein werkt het niet. Alleen als ik het IP-adres van de server gebruik werkt het.
Wat op zich logisch is, aangezien je cookies je domein niet vertrouwen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

gorgi_19 schreef op 21 maart 2004 @ 21:21:
[...]

Wat op zich logisch is, aangezien je cookies je domein niet vertrouwen.
Hoe maak ik dan de cookies wijs dat ze dat domein wel moeten vertrouwen?
Want het heeft niks te maken met de instellingen van IE neem ik aan

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Bij een gratis .tk domein beheert dot.tk je DNS. En ze hebben de leuke limitatie aangebracht, dat je geen bestanden kunt linken via je domeinnaam. Als je zo nodig ergens naar wilt linken, zal dat dus naar de 'echte' url moeten zijn, zoals bijvoorbeeld www.provider.nl/~gebruiker/test.html

Overigens is deze limitatie niet aanwezig als je betaald voor je .tk domein.

Het is dus GEEN cookie probleem of iets dergelijks, maar een dot.tk limitatie. (Die overigens gewoon in hun voorwaarden etc staat...)
Pagina: 1