Toon posts:

VIA C3 Cooling (evt. passief)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gezien het feit dat ik binnenkort een cubeje om een VIA EPIA V10000 wil gaan bouwen en ik die zo stil mogelijk wil houden vraag ik me af of het mogelijk is om een C3 passief te koelen.

Het moet mogelijk zijn volgens mij, maar dan zal er waarschijnlijk wel een andere (betere) heatsink op moeten. Ik kan alleen dus nergens een socket oid vinden waar de C3 in zit. Hierdoor kan ik dus ook geen heatsinks zoeken. Weet iemand dit, ik zat zelf te kijken naar een Zalman chipset cooler ZM-NB32J (socket is toch klein genoeg voor een chipset cooler).

Heeft iemand verder nog ervaring met het passief koelen van een VIA C3? Zou die dan zijn ervaringen kunnen posten :)....

PS ik heb gesearched MAAR:
- alle topics hier zijn betrekkelijk oud
- ik ken geen socket naam
- op de via site staat ook zeer weinig
- google ----> OP WAT? :D

Verwijderd

dat de topcs oud zijn zegt niet over de kwaliteit.
de mini-itx moederborden hebben geen socket, processor direct op het mobo gesoldeerd.
zalman northbridge koelers zijn goed bruikbaar voor passieve koeling van deze beestjes, en anders gewoon een andere koeler creatief verbouwen.
google, wat dacht je van het moederbord typenummer en de keywords "passive cooling"?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:42
http://www.mini-itx.com/store/default.asp?c=9#p336
Passieve koeling.
The Zalman NB47J Motherboard Heatsink is suitable for replacing the actively cooled heatsinks of the EPIA 800, EPIA V8000, EPIA V10000, EPIA M10000, EPIA MII 10000 and EPIA CL10000. This is a warranty-voiding exercise, so please ensure you know what you're doing... 80 fins, 47mm high, 37mm square base, 54g blue anodised aluminium construction.
Meer info hier http://www.mini-itx.com/l...lish/product/zm-nb47j.htm
Deze ga ik misschien gebruiken op mijn Via Epia CL10000 IPCop firewall Er zit ook een Zalman waaier aan te komen voor de C3 van VIA.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmz ok dan mag bij deze dit topic dicht.......

ik d8 al dat ik slecht zocht, die topics op GoT heb ik bovendien allemaal gezien maar ok....

|:(

thx anyway.......

/me slaps himself around with his search manual

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 21:29 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 21:25:
Hmmmz ok dan mag bij deze dit topic dicht.......
Ok, kan gebeuren ;)

Overigens moet je er wel rekening mee houden dat het wel aan te raden is om wat airflow in je toekomstige behuizing te hebben (door een casefan langzaam te laten draaien bijvoorbeeld) zodat de passieve cpu-koeler uiteindelijk wel z'n warmte kwijt kan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.