Toon posts:

[XP] Geen rechten meer op folder*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mezelf buitengesloten... rechten XP.

Hier gaat het probleem om.
Enkel gaat het niet ver genoeg door.
ik heb een beetje lopen spelen met de ntfs rechten....een beetje te veel.
Wat ik heb gedaan. Op een map stond iedereen met volledige rechten. Omdat mijn broertje nu ook op mijn computer mag en ik wil dat hij niet alles sloopt deze beveiliging. Ik heb iedereen verwijderd en mezelf toegevoegd. op dat moment crashte explore.exe en ik d8 ik doe het opnieuw. Nou blijkt dus dat die iedereen is weggegooid en mezelf er niet in staat. Niemand heeft dus meer rechten tot die map. Zelfs de admin in veilige modus niet. System is er ook uit. Hebben jullie enig id of ik deze map nog terug kan krijgen?

ik hoor graag van jullie

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:00
Take ownership al geprobeerd?
Wellicht anders even wininternals ERD commander proberen. Daarmee kan je gewoon booten en bij je filesystem. Dan even backupje maken en de map herstellen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Start op in veilige modus..(tijdens het booten op F8 rammen geloof ik), log in als administrator en dan rechtermuisknop, properties, en dan ff zoeken naar "take ownership"

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
Start anders ff op met een opstart diskette/cd die toegang geeft tot ntfs (stond laast zo'n cd tussen de meuktracker) en kopieer dan de inhoud van die map naar een map waar je wel toegang tot hebt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

quintuin - lees even de Windows Operated Systems FAQ door - volgens mij staat daar je vraag letterlijk in :)

Verder:
- Geef altijd even aan wat de exacte (!) foutmelding is zoals je die van Windows of het programma krijgt
- Probeer je topic titel een beetje duidelijk te houden :)