Promise FastTrack SX4000 en Via CPU wel of niet?

Pagina: 1
Acties:

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 18:37

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Ik heb nogal moeite om te kiezen of ik de Promise FastTrack SX4000 nu wel of niet moet nemen.
Ik zit namelijk met een hoop vragen na het lezen van de topics en review hierover.

Ik wil de SX4000 in mijn Servertje stoppen. Kort door de bocht is dit een Via Epia CL M10000 met 3x een 250GB Maxtor Maxline II plus.
Dit systeem draait onder Gentoo 2004.0 en de 3 schijven in een software raid de raid heeft RAW een doorvoer snelheid van 59MB/s Zelf vind ik dit nogal aan de lage kant, en vandaar dat ik er wat aan wil doen.

Nu heb gelezen over de slechte ondersteuning van linux voor deze kaart. Is dit nogsteeds zo? En zowel voor Kernel 2.4 als voor 2.6?

Ik schok nogal van de review van The Tech Report en dan vooral de CPU belasting.
Kan mijn Via C3 Nehmiah dat wel aan? Dit lijkt namelijk wel veel meer dan de software raid nu 'consumeert' (de raid5d deamon zit ongeveer aan de 20% CPU bij een grote lees/schijf actie)

Is een hardwarematige raid wel iets voor dit systeem, ik bedoel ga ik er op vooruit. Of maakt het niet zo veel uit, en kan ik net zo goed een ATA133 controller kaartje kopen om de 3e HDD op een eigen IDE poort te zetten?