Een oude computer heeft 1 oude schijf (10) en 1 nieuwe schijf (40)
Een oude schijf bevat de besturingssyteem Windows 98.
Het vertoont de kuren en heeft vaak vastlopers.
Op basis van scandisk op de oude schijf heeft de oude schijf helaas bad sectors.
Mijn plan was toe, een extra partitie maken op de nieuwe schijf. Op die nieuwe partitie komt er dan Partitie-Partitie kopie via Norton Ghost. Ik wilde de instellingen en de besturingssysteem behouden. (Schooninstallatie was voor me niet nodig tenzij noodzakelijk is).
De nieuwe schijf heeft twee partities van elk 20.
Ik kon toen niet met partition magic de partitie aanmaken vanwege een probleem die onbekend was.
Ik heb toen de backup gemaakt van de gegevens die op de nieuwe schijf stond.
Op de nieuwe schijf heb ik toen 3 partities gemaakt. Ze zijn allemaal Fat32.
Primary en twee keer Logisch.
Ik heb dat aangemaakt via de andere computer die XP pro heeft. De backup is ook teruggezet naar de twee logistiek partities.
De nieuwe schijf was teruggeplaatst.
Via Norton Ghost bootdiskette heb ik voor de optie gekozen dat de oude schijf gekopieerd wordt naar de nieuwe partitie.
De kopie verliep goed.
De oude schijf was losgekoppeld van de computer. De nieuwe schijf kan niet opgestart worden (automatisch).
Ik heb toen met de opstartdiskette de ms-dos gestart om zo via de nieuwe partitie de windows te starten.
Maar ik kreeg de foutmelding dat het niet geladen kon worden ivm VAT apparaat of zo.
De foutmelding zal ik nog goed noteren///
"De initialisatie van het VFAT-apparaat is mislukt.
Een door VFAT vereist apparaat of vereiste bron is niet aanwezig of beschikbaar. Kan VFAT niet verder laden. Het systeem is gestopt."
Door JUISTE googlezoekopdracht heb ik een artikel gevonden die oplossing bood:
http://www.hncf.nl/yabbse...ion=display;threadid=5289
De partitie moest geactiveerd worden.
Neem me niet kwalijk met verkeerde zoekopdracht...toch voordeel voor iemand die mocht hetzelfde probleem hebben zie hier de oplossing
Een oude schijf bevat de besturingssyteem Windows 98.
Het vertoont de kuren en heeft vaak vastlopers.
Op basis van scandisk op de oude schijf heeft de oude schijf helaas bad sectors.
Mijn plan was toe, een extra partitie maken op de nieuwe schijf. Op die nieuwe partitie komt er dan Partitie-Partitie kopie via Norton Ghost. Ik wilde de instellingen en de besturingssysteem behouden. (Schooninstallatie was voor me niet nodig tenzij noodzakelijk is).
De nieuwe schijf heeft twee partities van elk 20.
Ik kon toen niet met partition magic de partitie aanmaken vanwege een probleem die onbekend was.
Ik heb toen de backup gemaakt van de gegevens die op de nieuwe schijf stond.
Op de nieuwe schijf heb ik toen 3 partities gemaakt. Ze zijn allemaal Fat32.
Primary en twee keer Logisch.
Ik heb dat aangemaakt via de andere computer die XP pro heeft. De backup is ook teruggezet naar de twee logistiek partities.
De nieuwe schijf was teruggeplaatst.
Via Norton Ghost bootdiskette heb ik voor de optie gekozen dat de oude schijf gekopieerd wordt naar de nieuwe partitie.
De kopie verliep goed.
De oude schijf was losgekoppeld van de computer. De nieuwe schijf kan niet opgestart worden (automatisch).
Ik heb toen met de opstartdiskette de ms-dos gestart om zo via de nieuwe partitie de windows te starten.
Maar ik kreeg de foutmelding dat het niet geladen kon worden ivm VAT apparaat of zo.
De foutmelding zal ik nog goed noteren///
"De initialisatie van het VFAT-apparaat is mislukt.
Een door VFAT vereist apparaat of vereiste bron is niet aanwezig of beschikbaar. Kan VFAT niet verder laden. Het systeem is gestopt."
Door JUISTE googlezoekopdracht heb ik een artikel gevonden die oplossing bood:
http://www.hncf.nl/yabbse...ion=display;threadid=5289
De partitie moest geactiveerd worden.
Neem me niet kwalijk met verkeerde zoekopdracht...toch voordeel voor iemand die mocht hetzelfde probleem hebben zie hier de oplossing
[ Voor 17% gewijzigd door Silver7 op 21-03-2004 20:21 . Reden: Foutmelding//Opgelost ]